Etusivu Foorumit Päävalikko Yleinen keskustelu Museorekisteröinti

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 6 viestiä, 16 - 21 (kaikkiaan 21)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #138894

    @miki wrote:

    Kuinkahan tarkastaja olisi suhtatunut jos olisin entisöinyt Caramellin vuoden -75 asuun :mrgreen: ?

    Nykyään ei enää onnistuisi Car-A-Mellin vuoden -75 ulkoasuun entisöidyn museokatsastus. Vielä muutama vuosi takaperin sai sellaisen museokilpiin, joka oli olut todistettavasti yli sen maagisen 25 vuotta kyseisessä ulkoasussa… Mutta ei enää, tietenkään, ei edes Irwinin wanha Jeep joka oli ollut seiskytluvun alussa hänen levynsä kannessa, josta varmasti riittävän tarkan todistuksen aikaan saanut olisi, kelvannut sellaisenaan vaan se piti maalata “tylsään” alkuperäistyyliin… Paljon piristävämpi olisi tämä ollut sellaisena värikkään täplikkäänä laitteena kuin yksivärisenä.

    Jännä homma tuo värikysymys, tosiaankaan värin ei tarvitse olla alkuperäinen, mutta useampivärinen se ei saa olla mikäli ajankohtana ei ollut tarjolla useampiväristä vaihtoehtoa. Näin tarkastaja tätä meille selvitti kun käytimme kyseistä mustaa Nelekkua ennakkotarkastuksessa…

    #138895

    Just näiden irwinien kohdalle tarvittaisiin se konservointiluokka eli auton tai vastaavan wanhan kulkuvälineen vanhemisen pysäytys ja ulkonäön säilytys – ei siis entisöinti tai ylientisöinti eli uudelleenrakentaminen.

    Tästähän oli eräs persoona joskus jp-kokouksessa puhumassa.

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #138896

    Tästä museoinnin tasosta ja virheellisyyksistä on pohdittu paljon muillakin palstoilla. Kuten tässä esimerkissä esiin tulee. Kuka on se viisas ja osaa vetää oikeanlaista linjaa tässä..?

    Harrasteajoneuvoluokan (se konservointiluokka) perään tuollakin haaveillaan…

    #138897

    Aikaa suoraa palautetta näyttää tulevan tuolla foorumilla. Tämän otsikon aloittaneena haluan edelleen korostaa, että en haukkunut ko. nelkkuyksilöä vaan systeemiä jolla nykyisin Suomessa “museo”katsastetaan..

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #138898

    @Akaile wrote:

    Tämän otsikon aloittaneena haluan edelleen korostaa, että en haukkunut ko. nelkkuyksilöä vaan systeemiä jolla nykyisin Suomessa “museo”katsastetaan..

    Näin ymmärsin, mutta en vaan osannut olla tarttumatta aiheeseen kun lähipiiriini tuo aloituksessa viitattu Nelkku kuuluu…

    Ja toisaalta, kenen tahansa tuo ollut olisi, aina olisi ollut jonkun tuttu tai useampienkin tuntema yksilö kyseessä…

    Ehkä tuo 2cvjimminkin kovasti kyselemä konservointi -luokitus olisi paikallaan, mutta liekö tuo jäänyt sekä byrokratian rattaisiin että riittävän vahvan vetäjän puutteessa unholaan..?

    #138899

    No ei varmastikaan olisi mikään mahdoton idea, että kun 2cv pohjaista kuljinta museokatsastetaan niin siihen pyydettäisiin katsastajalle vaikkapa esilausunto esim. Killan korkealta raadilta. Sieltä löytyisi varmastikin laajaa tietotaitoa ja lausunto perustuisi etukäteen toimitettuihin valokuviin ja muihin dokumentteihin. Tuskin Suomessa niin montaa 2cv:tä vuodessa museokatsastetaan, ettei sitä etukäteen hieman kerkiäisi arvioida porukassa. Tämähän toisi tietenkin eriarvoisuutta muita automerkkejä kohtaan, joilla tällaista kerhotoimintaa ei ole, mutta tämähän olisi enemmänkin tunnustus hyvästä työstä/vaalimisesta. Jos jollakulla alkaa otsasuoni pullottamaan tästä ideasta niin ei hätää, en ole eduskuntaan menossa tällaista asiaa toitottamaan, tämä on ainoastaan äänen pohdiskelua…

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

Esillä 6 viestiä, 16 - 21 (kaikkiaan 21)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.