Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Myydään › MYYTY!!! AMI Superin runko
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
12.1.2005, 20:02 #121892
Saattaisin sellaisen myydä, ajamattoman… Mukaan tulisi kaikenlaista kivaa, esim. akselistot(kallistuksen vaimentimineen), jousipöntöt yms, ehkä 1300cc kone/laatikkopaketin, ja keulasta jatketun -62(?)korin pelteineen…
Ja asiallisia tarjouksia, kiitos
Jasu 040-7630470
16.1.2005, 16:50 #132057onko 5v loota?
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]17.1.2005, 11:15 #132058Neljällä vaihteella on tuo laatikko varustettu, 5V vaatisi lisää jatketta… Sävylasit on myös(yksi rikki, en muista mikä) ja nuo wanhuksen ovet on varastovärissä, ajamattomat, mustat joista apukuskin ovi on saanut hieman kipeää…
17.1.2005, 12:28 #132059Jos on rohkea, laatikon voi saada mahtumaan sellaisenaan, ks. linkki
http://www.cats-citroen.net/citroen_museum/2cv_4_75/2cv4_004.jpg
…tai sitten tehdä niin kuin joku todistettavasti on tehnyt, eli kaventaa viitosvaihteen ratasta (viitosvaihde on lisätty tuohon peräosan pukamaan) ja fiksailla ja hitsailla päätypala kasaan.
Catsilla on aivan loistava sivusto aiheesta super 2CV
http://www.cats-citroen.net/citroen_museum/2cv_4_75/-miki
17.1.2005, 14:21 #132060Joo, ja jokos Miki mittasit Geesun kytkinkopan pituuden? Eli paljonko säästäisi pituudessa Visan kytkinkopalla..? Jos vaikka selviäis ilman keulan peltien (suurta?) jatkamista käyttämällä Visan osia?
17.1.2005, 14:37 #132061En mitannut vielä, mutta menen tällä viikolla talleilla käymään ja mittaan varmasti. Pittudessa säästää varmasti, mutta jos loota lyhenee dramaattisesti, on kiinnikkeiden kanssa uudet haasteet. Ami Superin kytkinkoppa kun näyttäisi olevan se ainoa oikea mitoiltaan. Joka tapauksessa kun kyseessä on sätkä, joutuu pläkkäämään & säätämään noita keulapeltejä aikalailla. 👿
18.1.2005, 13:20 #132062Tuo Catsin sivu kertoo että alkupään (nollasarjan..?) Geesuissa olisi ollut Ami Superin laatikko!!! Eli kaikki varastot missä on Geesun osia tiedossa nyt ympäri ja laatikkoa etsimään!
Ja jos jollain nyt sattuu olemaan sellainen Visan laatikko, niin ilolla itse ottaisin sellaisen vastaan, rahaakin tarjoaisin…
18.1.2005, 22:57 #132063No niin, mittasin kytkinkopan. Pimeässä varastossa sormikopelolla sanoisin että aikas tasan 17 senttiä, ehkä karva päälle. Yritin kovasti itsekin selvitellä tuota catsin väitettä, mutta löydettyäni kaksi todistettavasti ensimmäisiä maahantuotuja geesun raatoja (anteeksi, aihioita), totesin että eroa minun laatikkoon ei kytkinkopan osalta ollut. -Tai sitten Suomeen ei koskaan tuotu tuota varsinaista nollasarjaa.
Sitrosella mittasivat minulle Axelin kopan, ja se oli muistaakseni ainoastaan puoli senttiä lyhyempi (16,5).
Jos joku muuten sattuu liikkumaan Romaniassa, voisi pakata paluumatkatavaroihin Axel 13 etujarrut. On meinaan aika muhkeat limput, ja pysähtyy varmasti sätkä hyvin.
Sitrosella oli ja on luultavasti vieläkin visan laatikko, mutta halusivat luonnollisesti myydä koko paketin hintaan 100 eetä. Ainahan voi yrittää tinkiä 😈
Mutta tosiaan, jos jonkun nurkista yllämainittu kapeanmallinen kytkinaarre löytyy, ottaisn sellaisen hyvin mielelläni vastaan. Korvausasioissa päästään varmasti lopputulokseltaan kaikin puolin ilahduttavaan ratkaisuun.19.1.2005, 19:09 #132064Ei se kuuskakkosen kori satu olemaan väriltään siniharmaa?
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]20.1.2005, 11:12 #132065Kyllä se sävy jotain siniharmaata muistuttaa, vielä kun sais (kaverin) pihalle lisätilaa niin vois sen sinne siirtää… Helpottais laitteen tutkimista, tuolla misä se vielä sijaitsee, naapurit katsoo hieman pitkään kun pitkätukka käy muutanman päivän välein nostelemassa peltiä ja pyörimässä ympärillä kuvia puhelimeen ottaen…
Olisko siis kopalle kiinnostusta vai arveletko nähneesi sen jossain? Vuosia kuljin majaili Keuruulla tunnetun Citroen-pajan pihalla…
Niin, tuolla Visan kytkinkopalla saa siis laatikosta nipistettyä 4cm pois, auttaisi ainakin hieman keulapeltien taputtelussa, Dyaneen pitäisi mahtua sellaisenaan mikäli Catsin mainitsema 5cm jatkos Dyaneen pitää paikkaansa!
21.1.2005, 08:58 #132066Se on Hilja! Nimeltään siis 🙂 Ollut ensimmäisessä maailman kokouksessa. Alkup. takaluukussa ja konepellissä kukkakuvioita….
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]23.1.2005, 17:51 #132067vai tänne se mun projekti päätyi myytäväksi. Se muuten ei ole hilja.
Hmm.. Tuosta autosta sen verran kerron, jottei historiikki ja idea pääse unhoittumaan:
Tarkoitus oli rakentaa todellakin nopea ja hyvin ajettava rättäri. Siksi vanhuksen kori, koska se on hieman kevyempi. Myöskin etuovet ja rättikatto kestää saranoinnin ja kiinityksen vuoksi huomattavasti paremmin nopeutta lepattamatta, kuin nelkuissa ja 6:ssa.
-Autossa on ajamaton runko, jossa tehtaan tekemät kallistuksen vakaajat ja iskaripaikat joka kulmaan,
– kone käytetty, muistikuvien mukaan 1300:nen, jossa vakiona 65 heppaa. puristukset jotain 7,8 ?
– kori on jatkettu tuuletusluukun alta, ja etulokarit vastaavasti venytetty sopiviksi.
-autossa on espanjasta hommatut aluvanteet, joille saa 175:t läskit. 125:n rengas on vakiorättärissä paras, mutta ei ole rakennettu suuremmille nopeuksille.
– tummat sävylasit, joissa on tieliikenteeseen hyväksytyt leimat. Joskin joku niistä on rikkoontunut tuolla varastossa.
Tämä projekti on aloitettu J. Storcin citroenkorjaamossa keuruulla, ja oli tekemässä sitä itselleen joskus 15 vuotta sitten. Silloin hänen päätyönsä oli vielä rätticitikoiden korjaaminen, joten ei epäilystä, etteikö autoa olisi ajatuksella tehty. ( Olin itsekin siellä rättäreitä kasaamassa kesätöissä.)Sittemmin ostin sen kaksoiskappaleensa kanssa, mutta aika ei ole riittänyt. 🙁 Tämä kaksoiskappale on normaali nelkku, joka on katsastettu, jne. Rungon numero on näissä kahdessa sama, ja rekisterikilpiä on neljä kappaletta. Tämä siksi, että n. 15 vuotta sitten katsastusviranomaiset oli vielä aika hyvin tietoisia, mitä rättärin pellin alla kuuluu olla. Nykyisin kyllä saa leimattua.
Autoon olisi vielä muutakin herkkua, kuten mm 80-luvun wrc-mittaristo. (sellainen sitikan tehdastallin käyttämä ajamaton ralliauton mittaristo, jne.)
Sittemmin auto on seisonut ulkosalla, ja pintaruoste on hieman napannut mm. uusiin oviin. mutta vielä ne on kelpoisia.
hmm.. harmittaa hieman, kun tälläinen aikas hyvin suuniteltu yksilö pilkkoutuu, ja tuskin näkee päivänvaloa alkuperäisenään. Mutta jokainen tekee romppeilleen mitä tahtoo. Hinta, jolla sen möin, oli nimellinen. Lähinnä mielessä oli, jotta auto saisi hyvän kodin, ja kesken jäänyt prejekti jatkuisi. No, ehkäpä joku sätkä saa ilokseen jotain tarpeellista.
Nii, tolla autolla ei siis ole koskaan ajettu kilsaakaan. Kori on harmaa, koska se on pohjamaalissa peltitöiden jäljiltä. Lattiapellitkin on ajamattomat, joskin ajan hammas on hieman niitä nakertanut.
Olen muuten ajanut ranskassa täsmälleen samanlaisella kokoonpanolla, ja voin sanoa, että corollat, yms virvelit jäi toiseksi ajo-ominaisuuksissa mittarin näyttäessä 180 km/h.
Ja jasu, sun kannattaa viedä se sieltä tourulasta pois, sillä siinä alkaa kohta sen kerrostalon peruskorjaus. Ettei joku kaheli tilaa sille romu-ukkoa. tai nuoriso potki lommoille.
Hauskaa keväänodotusta kuitenkin.
Niin.. mulla on muuten jossain uudet vanhuksen takavalot, ovien lukot, rätti, yms uutta osaa. Myöskin amin etupuskuri. Jos jotain entisöijää kiinostaa, ottaapa yhteyttä 🙂
Voisin vaihdossa ottaa esim ehjät vetarit kutoseen..Nii vielä lissää.. onkohan kellään historiatietoo tosta valkoisesta -71 nelkusta, mustilla kilvillä ZAB-56 ?
23.1.2005, 20:24 #132068Kyllä se on(oli) Hilja. Tiedän mistä kori on peräisin. Triviaalia tietoa, mutta olkoon.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]24.1.2005, 12:56 #132069Kiva että tuli triviaalitietioa laitteesta… Pikku hiljaa on ajatus muuttunut myynnin suhteen, kiva tuo on kotonakin! Ja hyvä tuo historiikkitarina myyjältä…
Eikä tuosta kukaan ole käytännössä mitään tarjonnut, eli taitaa jäädä omaksi. Ompahan sitten jotain projektin tynkää odottamassa kun kiireet loppuu..! Ja tarkoitus on näinä päivinä se pois hakea, on vaan ollut kiirettä ja kovasti… Ja jos joku olisi sitä olut ostamassa, niin mieluummin olisin koko pakettuna sen eteenpäin laittanut, mutta ei, ketään ei kiinnosta, ei edes tuo ajamaton runko!!! Ja ilmoituksessahan oli että “Saattaisin sellaisen myydä…”
Ja ajatus on jo työstänyt tuota aihiota vielä lisää, ruiskua, hydrauliikkaa yms… Katsellaan mitä siitä tulee sit joskus tehtyä. Nyt onneksi tiedossa mahdollinen katonaluspaikka tulevaan säilytykseen!!!
24.1.2005, 15:27 #132070Melkoinen yritys, sanoisin. Vaikka lääninkatsastusmiehet on joskus noita poikkeuslupia jaelleet, tuo konsepti ei kyllä nähdäkseni olisi silloinkaan mennyt läpi.
Vaikka tänä päivänä olisikin teoreettinen mahdollisuus viilata katsastusmiestä linssiin, en itse sitä kuitenkaan lähtisi tekemään. Mahdollisen onnettomuuden jälkipuinneissa jäisi kuitenkin kiinni, ja maksumieksi joutuisi itse, tai ikävimmässä tapauksessa kuolinpesä.
Sinänsä sääli että hyvin aloitettu projekti pilkotaan, mutta mikäli kanta-ajoneuvoa ei ole, ei tuon projektin kilpiin saaminen onnistu. Koska poikkeusluvat myöntää nykyisin AKE, niin tuollainen ”kevyt” totuuden muuntelu ei yksinkertaissti ole teknisesti mahdollista.
Periaatteessa supersätkä on täysin mahdollinen, kunhan lupahakemuksen yhtenä liitteenä on kanta-ajoneuvon tarkastuspöytäkirja osien vaihtolistalla täydennettynä. Sekä tietenkin vähintään tonni erilaisi dokumenttejä joista osien vaihtokelpoissus käy ilmi. AKE on ärsyttävän tarkka yksityiskohdissa, joten helpolla ei varmasti pääse. Jossakin 70-luvun avo-corvetessa saa kyllä olla hevosia vaikka 700, mutta sätkästä puhuttaessa tuntuu että se rinnastetaan helpommin lastenrattaisiin kun autoon.
Onko muuten jollakulla vastaavanlaisia hakemuksia vetämässä, tai suunnitteilla? 😯 -
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.