Etusivu Foorumit Päävalikko Myydään MYYTY: Supersätkä

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 12 viestiä, 1 - 12 (kaikkiaan 12)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #123798

    Kun ei tuo vaihtoilmoitus ole tuottanut haluttua tulosta, siirrän kohteen tänne, eli nyt myynnissä AKE:n poikkeusluvalla superoitu ja rekisterissä oleva, alunperin -71 nelkku. GSA tekniikka, isot jousipöntöt ja runsaasti tilpehööriä mukaan. Ruma mutta nopea.
    Maksuväineenä käy talvenkestävä sätkä, rahaa 3500 euroa, remontointointityö, tai kakluunin kunnostustyö.
    Myynnin syynä yksinkertaisesti se, että urheiluauto sätkän vaatteissa on erittäin rasittava yhdistelmä. Tiedättehän, sätkän ohi on päästävä kun nehän on liikenteen tukkeena vaikka mittarissa olisi satakuuskymppiä :evil:. Kyllähän mikä tahansa perhepirssi sen kulkee, mutta saa niitä aina muutaman minuutin odotella että ne saavuttaa.

    #142918

    Uppista!

    Ei kelpaa? Kerkiäis vielä puleerata ennen kesän rientoja.
    Kaupantekijäisiksi setti geesun peltivanteita, pullakahvit ja lämmintä kättä.

    #142919

    Muuten kiinnostaisi ja kovasti, mutta harrastustila puuttuu ja matkatyö haittaa. 😆 😆

    #142920

    Paljonkos tuo kulkee? Siis teoriassa, satakaksymmentähän on tietenkin korkein lukema, mitä sillä on ajettu…

    #142921

    @keitere wrote:

    Paljonkos tuo kulkee? Siis teoriassa, satakaksymmentähän on tietenkin korkein lukema, mitä sillä on ajettu…

    Rautalammin pikkuteillä olen tuolla ajellut sataa… Ihan kivaa oli… Siis mailia..! 8)

    Sitten alkaa loppua välitykset kesken, jonnekin lähemmäs 170km/h pitäisi huippujen asettua käytetyillä välityksillä, ei ehkä ihan sinne pääse..?

    #142922

    Todellinen huippunopeus linee siinä 150 kieppeillä tällä vaihteistolla. Mittarin olen kyllä saanut näyttämään yli 160 (tietenkini suljetulla radalla, eikä ihan varmasti kenenkään kanssa kilpaa ajanen). Siinä on siis todella rumasti ympätty geesun mittari nelkun mittaritaulussa. löytyy kyllä VDO:n mittari 220:een trippimittarilla, mutta sen olin ajatellut asentaa kun rakennan mittariston uusiksi. Jääköön homma mahdolliselle uudelle omistajalle.
    Suunnitteilla olleita parannuksia on mm. eurovisan perävälitys (harvempi), ruisku sekä em. mittariston siistiminen ja muutoskatsastus nelipaikkaiseksi takaisin. Rekisteröintikatsastuksessa kun oli minulta autuaasti unohtuneet nuo akselimassat kokonaan. Ja kun ei ollut dokumentaatiota, laitettiin normaali sätkän suurimmat sallitut… No, nyt on dokumentti olemassa, kiitos pienemmän Ollin, ja samalla saa kasvatettua peräkärryn massaa mikäli niin haluaa.

    #142923

    GS koneissa on runsaasti potentiaalia, ken haluaa vielä rivakamman pelin. Kampiakseli on hyvin mitoitettu, joten se kestää suurempienkin mäntien aiheuttaman pyörimisliikkeen. Vääntöä saa rajusti lisää nokka-akseleiden muutoksella ja soppaa on laitettu useampaan ulkomaiseen superiin Dellorton/Weberin tuplakaasareilla. Tämä siis sellaisille, joille tuo 160km/h ei riitä. Vakionakin superi on rivakka. Alkuhauskuudesta kun selviää niin huomaa, että Gs koneella sätkä on jopa varsin mukava ajaa, kun vääntöä löytyy enemmän kuin tarpeeksi. Ei tarttee sohlata vaihteita nääs nii useesti 😉

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #142924

    Noin. Vihdoin päästiin tässä keskustelussa itse asiaan, eli myynninedistämiseenkin. Mukavia ominaisuuksia, alhainen vaihtamisen tarve lisääntyneen väännön takia (itse asiassa vääntöä on sen verran että nelosella voi rytistellä huoletta jo 40km/h nopeuksista ylöspäin), ripeyttä jotta pärjää nykyliikenteen reikäpäiden seassa (ei tietenkään pidä provosoitua vaikka provosoidaan), jaksaa vetää mäetkin kakistelematta (ei liene sellaista mäkeä vastaan tullut minkä Superi oikeasti huomannut olisi). Lisäksi kiva lisäbonus, se yllätysmomentti.

    Ja nämähän ovat niitä juttuja millä Super-Sätkää myydään. Ei normi-Sätkää. Niiden myyntipuheet ovat sitten ihan erilaisia. Joskus jossain vanhassa Nyytisessä muistan näistä puhutun “räppi-Sitikoina”… 🙄

    #142925

    Itselläni on “normaali” kutoistettu paku sekä SuperPaku. Kun liikkuu
    normaalilla on meno “letkeämpää” ja tulee haistelua koko ajan tuulia sekä
    ylämäkiä. Superilla tuulet ja ylämäet katoaa. Kuitenkaan kiirettä en
    juurikaan ole huomannut superilla pitäväni. Mukavin vauhti sijoittuu
    kuitenkin 90-110 välille. Pidän superin hauskinpana ominaisuutena
    mutkiin taittumista (2 kallistuksen vakaajaa edessä) sekä paikaltaan
    kiihtyvyyttä.

    -Olli

    #142926

    Niin ja täytyy vielä mainita, että superi taitaa olla ainut sätkä, jossa en ole radioo kaivannut 😀 Nimittäin kun urku aukeaa, se on sellainen konsertto että tulee sairas hymy naamalle… ohhoh tässähän alkaa itelläkin sätkähammasta kolottaan, pitäiskö tehdä riskisijoitus nyt kun pörssikin heitti laskuun ja ottaa vaikka opintolainaa, ja nauttia vaan elämästä mustan hirmun puikoissa :D:D

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #142927

    Iliman muuta vaikkei peräpellin vaihto kiinnostakkaan. 😉

    ps.Mullakaan ei oo superissa radiota (iso kierros mittari kyllä löytyy)

    -Olli

    #142928

    Täytyy sanoa että vaikeaa oli myydä tämä. Ei niinkään materiasta luopuminen, vaan ostajaehdokkaan valinta. Muutama kysely tuli, mutta tosissaan oli kaksi ostajaa. Kummallekin olisi ollut hyvät perusteet myydä, mutta valinta osui nyt ensimmäiseenn joka vaivautui renkaita potkimaan.
    Hyvään kotiin menee, ja oikeaa asennetta löytyi ostajalta. Tuskin maltan odottaa että pääsen näkemään ne muutamat pienet tekniset parannukset joista oli puhetta 😀 .

Esillä 12 viestiä, 1 - 12 (kaikkiaan 12)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.