- Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 7 viestiä, 1 - 7 (kaikkiaan 7)
Esillä 7 viestiä, 1 - 7 (kaikkiaan 7)
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.
Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Nelkkuun vaihtoehtoset männät
Mitä mäntiä nelkkuun on laitettu.Jotain volkkarin mäntiä mutta minkä volkkarin ja käykö noi kuin hyvin vai jouotuuko tekeen jotain muutoksia.
Tästä(kin) on aiempi keskustelu…haku on aika kova sana.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]
Juu niin on mutta en löytänyt selvää vastausta.Joku väitti että kuplan männät kävis mutta toinen väitti niitä aivan liian suuriks.
Niin joku sano että volkkarin männät käy niin ota tosta sitten selvää että mikä volkkari kun niitäkin on tehty jonkunverran eri mallisia
huono muisti puhelee, että kyseessä olisi ollut 1200cc kupla – vastuuta en tuosta muististani kyllä ota, ainakaan nyt.
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.com
Onko jollain kokemuksia miten 2cv:n moottorin elämä muuttuu kun siihen
vaihdetaan muut männät? Originaali männissä kun on kovin speciaali tuo laki?
-Olli
Mulla oli kutosessa jonkun kuplan männät. En muista niiden historiaa tarkemmin, mutta Kari Asikainen on ne sorvauttanut joskut 70-luvulla ja koko on siis 77mm eli käytännössä suurin koko, johon kutosen sylinterin voi porata. Männistä on siis pitänyt sorvata laelta reunoista pois ja puristuksia tulee vähemmän kuin vakiomännillä. Vääntöä oli mukavasti ja muutenkin mukava kone, mutta sylinterit kului tosi nopeasti, joten öljynkulutus kasvoi melkoiseksi. On se kone minulla vieläkin, mutta ei kiinni sätkässä. Vielä sen verran 70-luvun virityksistä, että em. henkilö on silloin joskus ammoisina aikoina laittanut nelkkuun kutosen sylinterit “hieman” muokattuina ja kutosen sylinterit. Oli kuulemma kova kone ja kiersi kevyesti lähes 8000rpm 🙂
Mika Salo
Copyright © 2023 | Suomen 2CV-Kilta ry | Tietosuojaseloste