Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka niksejä moottorin ylilämpeämis ongelmaan

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 14 viestiä, 1 - 14 (kaikkiaan 14)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #123021

    Lämpömittari kannattaa laittaa, että moottorin lämpö selviää.

    Kolmiopellin yläreunasta leikataan 1 cm pois, jotta konehuone tuulettuu paremmin.
    Myös turboputki jäähdyttää kesällä hieman konetta.

    Ilmanohajuspelti estää konehuoneen kuuman ilman kulkeutumisen moottorin jäähdytykseen.

    #137947

    Photobucket on (taas kerran…) muuttanut jotain sivuillaan, nyt se tällää “ylimääräisen” numerosarjan kuvan osoitteeseen jos osoitetta ei kopioi kuvan vierestä kellertävältä alueelta…

    EDIT: Kuvan poistin, kun samainen kuva näkyy ylläkin…

    #137948

    Tuli tuosta venttiilikopan anturista mieleen sellainen hauskuus, että asensin juuri samanlailla anturin ja oli niin uudet tiivisteet että ei saanut maita mitään reittiä pitkin tuosta kopasta…Ratkaisu: Pitkä jousi venttiilikoneistosta venttiilikoppaan siten, että jousi maadoittaa kopan kiristettäessä paikoilleen.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #137949

    @Akaile wrote:

    Tuli tuosta venttiilikopan anturista mieleen sellainen hauskuus, että asensin juuri samanlailla anturin ja oli niin uudet tiivisteet että ei saanut maita mitään reittiä pitkin tuosta kopasta…Ratkaisu: Pitkä jousi venttiilikoneistosta venttiilikoppaan siten, että jousi maadoittaa kopan kiristettäessä paikoilleen.

    Eikös se kiinnitys pultin pitäisi maadoittaa?

    -Olli

    #137950

    @Heka wrote:

    Kolmiopellin yläreunasta leikataan 1 cm pois, jotta konehuone tuulettuu paremmin.

    Sen kolmio pellissä olevan pokkauksen tarkoitushan olisi vaihtaa ilmaa kone huoneessa mutta monesti konepellissä on niin paksu eriste sisäpinnassa jotta se tiivistää tämän välin tehokkaasti.

    -Olli

    #137951

    Jos kiinnityspultin hattumutterin prikan alle pistää sen tiivistesarjan mukana tulevan kumitiivisteen, niin eipä maadota, ainakaan hyvin.

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #137952

    @2cvjimmi wrote:

    Jos kiinnityspultin hattumutterin prikan alle pistää sen tiivistesarjan mukana tulevan kumitiivisteen, niin eipä maadota, ainakaan hyvin.

    ohoo, uutta tietoa minulle. Itselläni ei ole koskaan ollut tuossa välissä tiivistettä. Tämä tottatosiaan muuttaa tilanteen.

    -Olli

    #137953

    Eipä oo mullakaan ollut koskaan ko. tiivistettä, lienee se pyöreä kumiprikka, jota olen aina ihmetellyt, mithin sen laittaisi !! 😯
    Tänääkin taas opin jotain uutta !! 😆
    Lasse

    #137954

    Muistelen että joskus aikoinaan, kun aloitin tämän 2cv harrastuksen, että olisi joitan iki wanhoja venttiilin koppia ollut joissa oli tasaiset mutterit ja prikka, ennen kuin tuli nämä kartio mutterit? Semmonen muisti kuva olisi?

    😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #137955

    Alumiinisissa venttiilinkopissa on tasainen kiinnitysmutterin vastinpinta, mutta tiivistettä ei mutterin alle kuulu. Tarkistin varaosakirjasta. Vaan haitanneeko tuo jos siihen väliin (kupari)prikan laittaa.

    #137956

    Kvak!
    Viime kesän retkillä paku kanssa puhisi kohtalaisen hikisenä nutikkaa vejellessään van ens kesänä kokeilemma tämmöisiä mutantteja :

    http://www.hulifer.net/fourgonettes/gallery/index.php?gallery=AZU%201962%20-%20Pappa&image=kidukset3.JPG

    … konepellin äänieristeet tukkii miullakin käytännössä ilmaraot kokonaan ja AK:n kone vielä hönkii kaikki hukkalämmöt pellin alle eikä lokarien sissään …

    #137957

    Olikohan näin että alkusarjan Nelkuissa venttiilikoppa oli kiinni samanlaisella pultilla kuin kannetkin, ilman kartiota siis. Pultin alle tulee paksu prikka, halkaisijaltaan samaa luokkaa kuin kopassa oleva pyöreä alue, ja tämän prikan ja venttiilikopan väliin tiiviste tulee. Jossakin Nelkussa tällaiset vastaan tulivat, ainakin toinen koppa on vielä tallella mutterikippona…

    Joskus ihmettelin runsasta venttiilikopan pultin alta tulevaa öljyvuotoa, syypäänä oli tällainen koppa missä kartiopintaa ollut ei. Vuotokin loppui vaihdettuani sellaisen kopan missä tuo mainittu kartio oli…

    #137958

    Kyllä nelkkuja ne oli, jäi minulta tuossa aiemmin mainitsematta. Muistikuvani oli myös sinne päin.

    😯

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #137959

    Juup, ja taisi tulla sellaiset juuri tuohon munkin koneeseen, joten siksi nuo tiivisteet ja pulttia pitkin jousi maadoittamaan 😉

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

Esillä 14 viestiä, 1 - 14 (kaikkiaan 14)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.