Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Nokka-akselin alempi pyörijä

  • Tämä aihe sisältää 20 vastaukset, 8 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 5.3.2020 at 16:59 Jasu toimesta.
Esillä 6 viestiä, 16 - 21 (kaikkiaan 21)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #266794

    Moro,
    Linkistä löytyy 123:n asennusfilmi ja paljon muutakin.

    Tutoriels Vidéos

    Jukka Prinkkilä, HyRi.

    #266799

    Älä sitten luovuta tuon 123:n kanssa heti, jos se kyykkää. Siihen nimittäin saa uutta piirilevyä, joten on noita vaurioita ennenkin tullut ja jopa elvytetty takaisin elektroniikan kirjoihin. Ikävä on tapauksesi, mutta en ihan täysin ymmärrä tilannetta, eli miksi kevyet magneetit eivät pysy aisoissa, jos alkuperäinen mekanismi pysyy? Ts. se alkuperäinen systeemihän painaa enemmän kuin ne magneetit, eli kyllä siellä ennenmyötä hajoaa muutakin, vaikka ne keskipakoispainot yms. pitäisi sen nyt hetkellisesti kasassa. Kyse on kuitenkin sytytyksestä, joten tuossa ei oikein ole oikotietä onneen.

    Sellainen tulee mieleeni, jota en siis ole testannut, mutta mikäli lohkoa ei todellakaan halua aukoa niin olisiko mahdollista lukita kone vauhtipyörästään, merkata sytytyspyörijän paikka, vetää nykyinen palikka nokka-akselista irti, pakastaa uusi korvaava osa, lämmitellä pienellä toholla varovasti nokan päätä ja sen jälkeen tökätä tämä uusi osa merkattuun kohtaan ja paikoillensa?

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #266802

    Kun tätä juttua olen seurannnut, niin ymmärsin, että 123 on ensin asennettu niin. että väliin on jätetty se pelti, joka tulee normaali kärkikotelon alle. Magneetit on tarrannut tähän peltiin ja ne tapit vääntyneet/löystyneet kiinnityksistään. Tämän jälkeen pelti pois välistä, mutta vääntyneet tapit aiheuttaneet sen, että magneetit ottaneet kiinni piirilevyn pohjaan?

    #266806

    Olet ymmärtänyt tapahtumat oikein. En kokeillut pyörimistä pellin kanssa ja pelti näytti tarpeelliselta, kun sen yläosa toimii samalla suojana kampiakselin pään koteloon.

    #266811

    Korjauspiirilevyjä löytyy mulla varastosta…

    #266814

    On kyllä käynyt satumainen tuuri tuossa raapaisussa. Pelkkää maatasoa on raapinut, eikä ainakaan kuvan perusteella edes kovin syvältä. Uusi lakka päälle, niin en näkisi syytä miksi ei toimisi edelleenkin…

    Kävi mielessä yksi mahdollinen tapa ratkaista niiden tappien liikkuminen. Hitsaa varovasti tapit kiinni peltiin, tilaa on kyllä aika niukasti kolville ja etenkin maaklipsulle, mutta jos vaan saa sulamaan niin pellin kuin tapin niin pitäisi kyllä pysyä nipussa. Samaa mieltä olen aiemmasta pohdinnasta, ettei ne tapit kauaa pysy keskipakojousienkaan kanssa menossa mukana, jos kerran heiluvat…

    Myös kuvailtu tapa, nypätä nyt paikallaan oleva tappi pois, ensin merkaten asento kun ajoitustappi on vauhtipyörän reiässä, ja sitten varovasti lämmittäen akselia ja tappi pakkaseen, pitäisi sitenkin kyllä onnistua…

Esillä 6 viestiä, 16 - 21 (kaikkiaan 21)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.