Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Nykii

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 7 viestiä, 1 - 7 (kaikkiaan 7)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #126611

    Olen kokeillut eri suuttimilla mutta vielä vaan nykii pintakaasulla n 60 nopeudessa. kun vetää vähän ryyppyä päälle niin kulku tasaantuu. Olen kokeillut avata suutinta 1/2kierrosta kerralla mutta nykii vaan vaikka suutinta avattu 3 kierrosta. Olen kokeillut myös eri kaasareilla mutta nykiminen ei häviä. Mistä vois vielä etsiä vikaa ? Mikko

    #160954

    Minulla oli samanlaista ongelmaa. Tosin nyki se hiljaisemmassakin vauhdissa.
    Ryyppy auttoi hiukan. Minun tapauksessani ainakin luultavasti siksi, että se nosti tyhjäkäyntiä.
    Tosin kutosen koneessani oli nelkun kaasari, nelkun suuttimilla – eikä soppaa tullut imusarjaan tarpeeksi.

    Kokeilin vaikka mitä ja nyt on kiinni kaksikurkkuinen kaasari ja vieläkin nykii, mutta aika lievästi.
    Venttiilit säädin myös ja katkojan kärjet vaihdoin kärjettömään systeemiin. Vaihdoin myös tulpat ja
    tulpanjohdot. Mikään ei parantanut merkittävästi nykimistä.

    Sitten aloin tutkailemaan voimansiirron välyksiä ja huomasin, että vetoakseleitten boorit haitarikumien alla olivat ihan kuivat.
    Rasvanipat olivat tukossa ja kaikki aiempi rasvan puristelu oli ollut ihan turhaa.

    Vetarit suorastaan leikkasivat kuivuuttaan kiinni ja aiheuttivat ilmeisesti valtaosan kiusallisesta nypytyksestä.
    Irroitin rasvanipat ja pesin niitä perusteellisesti. Aukesivathan ne.
    Sitten rasvaa akseleihin – kymmeniä puserruksia, nimittäin tilaa oli minne painaa.

    Tällä hetkellä nykimistä on aika vähän ja harvakseltaan, mutta ei tuosta vanhasta voimansiirrosta ihan uutta
    pelkällä rasvalla tule.
    Tulin siihen tulokseen, että kaasari ei ollut ainakaan tässä tapauksessa pahin syyllinen nytkytykseen.

    Luultavasti moottorin etupään kiinnityksen kumityynyt ovat myös pehmenneet kelvottomaan kuntoon.
    Joku päivä kun taas innostun ropaamaan, vaihdan ne ja sitten kuulostellaan, josko vielä tulisi parannusta asiaan.

    #160955

    Vetarit eivät olleet kuivat vaikka kyllä niihin rasvaa meni. Olen päissäni pohdiskellut että kun eri kaasareilla ja suuttimilla kokeilu ei auta ja kulku tasaantuu ryyppyä käytettäessä niin jostain vuotaa ilmaa. Jarrupuhdistusspaylla ei imusarjaliitoksesta löytynyt vuotoa. Ny en enää keksi mistä ilmaa vuotaa. Mikko

    #160956

    Niin,, jospa se vika onkin niin yksinkertainen että nokka-akselin päässä on heittoa… ??
    Jolloin kummallakin sylinterillä on eri sytytysennakko..?? — >
    https://www.2cv.fi/wiki/index.php?title=Nokan_heiton_oikaiseminen
    Jos asentaa 123 kärjettömän niin tamankin vian pitäisi häipyä… 😯

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #160957

    Rättärissä on 123 sytytys. Mikko

    #160958

    Kirjoittelin aikoinaan samanlaisesta viasta, joka oli tiinassani. Kävin kaiken sytkästä ja kaasarista läpi, kunnes havaitsin toisen sisimmistä vetareista leikanneen lievästi kiinni. Vaihdon jälkeen ei ole nykinyt. Ihmeellinen vika.

    #160959

    Vetarit liikkuu hyvin sisäkkäin eikä niissä käsin tunnu välystä pyörimissuunnassa. Voisko vika olla nivelissä kun tunkattuna pyörä kääntyy vähän vaikka vetakseli ei vielä käänny eli kuuluuko ulomman nivelen olla aivan tiukka että pyörää käännettäessä vetari kääntyy hetimiten ? Mikko

Esillä 7 viestiä, 1 - 7 (kaikkiaan 7)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.