- Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 6 viestiä, 1 - 6 (kaikkiaan 6)
Esillä 6 viestiä, 1 - 6 (kaikkiaan 6)
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.
Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Nykybensan säilyvyys?
Moi!
Jännitys tiivistyy ja tänään ois tarkoitus ottaa Sätkästä savut Wappua aatellen. Tankissa viime syksyn bensat eli ei pitäis olla probleemaa BUT: kivinavetassa seisoo myös ainakin 10 vee seissyt kuljin jossa siis kaasarissa & tankissa vanhat bensat sisässä – kannattaako edes yrittää pyörittää käyntiin vai mitä pitäis tehdä?
Moottoripyörässä riitti kahden vuoden ajamattomuus siihen että suuttimet oli tukossa ja kaasari möhnää täynnä… LIsäaineita ei siis tullut käytettyä.
Mulla on lyijybensaa ikävä!!!
Tyrkkää vanhat bensat kanisteriin, kaada toisesta uudet tankkiin, ota ensihöräykset tuoreella tavaralla ja kaada sen jälkeen vanhat lisänesteeksi tankkiin. Nimittäin jos on käynnistyvyys heikennyt niin kyllä se muutoin palaa matka-ajossa.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]
Vaan entäpä kaasari/suuttimet?
Ongelmien välttämiseksi kannattaa syksyllä laittaa tankki täyteen ja sekaan bensan säilöntäainetta.
yksi jo toistakymmentä vuotta käyttämäni kikka on ottaa bensaletku irti ja käyttää kaasari tyhjäksi niin suuttimien ei pitäisi mennä tukkoon.
Minä olen jättänyt kulkimen talvehtimaan ihan vaan akunkengän irrottamalla tekemättä bensoille mitään. Yhden talven jälkeen on hyvin lähtenyt käyntiin, yhden tankillisen ajon jälkeen tuntuu meno vähän paranevan, johtuuko sitten tuoreesta bensasta vai yleisestä talvikankeuden vetristymisestä.
Huonossa tapauksessa tarpeeksi monen vuoden seisonnan jälkeen voi tietysti bensa olla kuollutta tai sakkaa kaasarissa. Mutta ei siitä haittaa ole jos kokeilee ensin käynnistää vanhalla bensalla. Bensansuodattimen vaihto on tietysti hyvä tehdä kun on hetki ajeltu (tai jos ei saa käyntiin niin vaihtaa heti).
Copyright © 2023 | Suomen 2CV-Kilta ry | Tietosuojaseloste