Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Yleinen keskustelu › Nyytiset s.12
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
3.9.2009, 12:08 #153472
Enpä tässä ota kantaa tuon jutun sisältöön.
Minua enemmänkin pohdituttaa se, kuinka paljon tämä Helgen juttu herättää keskustelua (ja keskustelu on hyväksi) – kääntäen siis: Helge on yksi niistä harvoista, jotka nyytisiin ylipäätään kirjoittavat juttuja. Miksei keskusteluja, juttuja, tarinoita ja mielipiteitä ole enempää lehdessämme?
Nyt on siis syytä olettaa, että jo seuraava lehti tekee tässä suhteessa poikkeuksen!
3.9.2009, 12:21 #153473Niin kukapa muu olisi noinkin suureen työhön alkanut kun
perehtymään perusteellisesti 2cv: tekniikkaan ja historiaan..
Saatikka kuka alkaisi varaosa vastaavaksi Killan apulaisena??
😯 ❓Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂3.9.2009, 12:29 #153474Luulisi noin perehtyneen ihmisen olevan myös avarakatseinen. Jos on itse täysin
friikahtanut johonkin, yleensä myös ymmärtää jotain toista jonka intohimo on joku
toinen juttu.@pia wrote:
Koska fakta on että 2cv on erittäin rajalllinen laji nykyään ja uusia ei tule
kun nykyinen kanta on käytetty loppuun.Nykyisellä vanhustelu meiningillä kun uusia harrastajia ei ole tai tule, harrastajat kyllä
loppuvat ennen 2cv’itä. Ja nuo älyttömät “häväistyt” matalat tötteröt eivät ole kadonneet
mihinkään, vaan ovat käytössä.-Olli “älytön harrastaja” Erkkilä
3.9.2009, 12:55 #153475Luulempa että täällä palstalla asia on ehkä jo tullut selväksi..??
Kannattaisko palaute kritiikki kirjoittaa seuraavaan Nyytiseen,,
muidenkin Kiltalaisten luettavaksi.. Menis varmaan paremmin perille..
Kaikki harrastajat kun ei varmaan tätä palstaa lue
ainakaan aktiivisesti.. 🙄 ❓Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂3.9.2009, 13:04 #153476Ai keskustelu poikki? Moderaattorihan voi tarpeen vaatiessa lukita keskustelun.
-Olli
3.9.2009, 13:16 #153477Toisaalta avarakatseisuutta on suvaita niitä jotka eivät ole avarakatseisia sekä ymmärtää niitä jotka eivät ymmärrä. (En tarkoita ketään henkilökohtaisesti)
Kiitos Olli selvennyksestä matalattiavehkeitä kohtaan. (En oikeasti ymmärrä sitä syytä siihen että miksi niitä tehdään, syy kääntää päitä on mielestäni heppoinen koska niissä on tehty niin iso (?) työ – enkä usko että se tuo esim. ajomukavuutta autoon)
Lähinnä se miksi karsastan noin isoja muutoksia että kajotaan rakenteisiin juontaa ainakin minulla siitä että jokainenhan tietää miten paljon 70 – 80-luvuilla tehtiin vanhoihin hirsitaloihin materiaali- ja mallimuutoksia. Kaikenmaailman elintasosiipiä ym. purettiin vanhoja rakenteita, korvattiin pintoja väärillä materiaalilla ym. Nykyajatuksen mukaan moni rakennus pilattiin, silloin sitä ei tiedetty. Nykyään tiedetään että jos haluaa vaihtaa vaikka ovet tai ikkunat uusiin niin ne alkuperäiset on vietävä vinttiin että joku joskus voi ne halutessaan palauttaa paikoillleen. Onneksi sentään ennenkin on näin tehty ja monet julkisetkin rakennukset (Kansallisteatteri esim) on palautettu vanhaan loistoonsa kunnostamalla alkuperäiset löydetyt osat. Tapettikerrosten alta löytyy aarteita.
Itse mietin nyt kun haluan verhoilla ovipanelit sätkästä että jätän ilman muuta sen alkuperäisen kernin sinne alle koskematta että sen voi ‘joku’ halutessaan palauttaa näkyville. En voi kuvitella vain että olen jollain tapaa tämän sätkän viimeinen käyttäjä vaikken sitä eläissäin möis.
3.9.2009, 13:17 #153478@PienempiOlli wrote:
Nykyisellä vanhustelu meiningillä kun uusia harrastajia ei ole tai tule,
Ei ole ihan noinkaan, tulin “uutena” harrastajana juuri sen tähden että alkuperäinen DeuxCheVaux on sitä joka vetoaa sekä kauneudellaan että tekniikaltaan. Arvostan
silti rakentelijoita (niin kauan kun ei mersun maskia tms. laiteta), ilman luovaa hulluutta emme ajelisi sätkällä, on se ollut jo silloin (vanhaan hyvään) aikaankin jotain muuta kuin vakiopirssit.
Tämän nyt halusin vain todeta, ennenkuin lukitsette osion. Joka muuten on vähän kuin jossain maissa…tai eräällä toisella foorumilla. Ei kiva.3.9.2009, 13:33 #153479Alä Pia jätä kerniä väliin, se oikeasti hiostaa siellä! 🙂
3.9.2009, 14:13 #153480Jos keskustelupalstalla keskustellaan asiallisesti, kuten nyt, niin miksi ihmeessä keskustelu pitäisi lopettaa?
Nyytisissä on hieno osio nimeltään Wanhusten Waalintaa, josta on ollut vuosien varrella mukawa lukea wanhustietoutta. Mutta sitten se mutta – en näe kyseistä palstaa henkilökohtaisten mielipiteiden ja muu vastaavan kirjoittelun palstana, sille voisi olla oma osio, kuten “Helgen mietteitä”.
Edellä mainitut sivut aiheutti omalla kohdalla mietintää mm. a) millainen harrastaja minä olen, kun sätkäni on todella kaukana alkuperäisestä, ja b) oliko hyvä vai huono, ettei kotikaupunkiini tullut maailmankokousta.
A-kohtaan on vuosien varrella vaikuttanut mm. henkilökohtainen taloustilanne/rakenteluhalu (köyhä joutuu keksimään) ja erilaiset varaosalyödöt vuosien varrella ja B-kohdan kohdalla on kaksijakoinen olo, hienoa olisi ollut ja toisaalta nyt pääsee vähemmällä kun en enää kuulu “kaiken maailman ohjelmatyöryhmiin.”
Olkoon jatkossakin kilta auki niin wanhuksille kuin rakennelluillekin 2CV:lle – avoin kysymys mietittäväksi kaikille: kenelle me ollaan niitä säästämässä ja miksi?
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.com3.9.2009, 14:40 #153481Käsittääkseni A-tyypin pohjaratkaisulla on tehty kaikenkaikkiaan 11 miljoonaa yksilöä. (?) Kaikenmaailman saastemääräyksien myötä rättäreiden romutus tulee kiihtymään entisestään, koska keski-euroopassa ei kertakaikkiaan ole samanlaisia mahdollisuuksia harrastaa(=rakentaa ja säilöä) kuin Suomalaisilla… (Takametsät, vanhat ladot jne jne) Tämän ovat varmaankin havainneet kaikki sätkäpersoonat asuttuaan/oleskeltuaan ulkomailla. Näin ollen en oikein pysty allekirjoittamaan Pian mietettä, että sätkät loppuvat kesken?
Ja taas toisaalta Suomessa suola on syönyt/syö niin monta kuljinta, että aina kun laittaa uutta peltiä tavalla tai toisella sätkään niin se on vähän kuin rahaa laittaisi pankkiin. Myöskin harrastajakunnan ikääntyessä on täysin selvää, että harrastamista pitää jatkaa tavalla tai toisella, mikäli halutaan, että 2cv pysyy katukuvassa edes kesäisin.
Kirjoituksen lukitsemista en kannata, nimittäin saattaahan olla, että Helge kirjoitti tarkoituksella provokatiivisen artikkelin, jotta keskustelua 2cv:n tulevaisuudesta saataisiin todella avattua 😉
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]3.9.2009, 14:43 #153482@2cvjimmi wrote:
. kenelle me ollaan niitä säästämässä ja miksi?
Hyvä kysymys. Jälkipolville? Perikunta saa paremman hinnan kun on hyvin tehty entisöinti? Niinkin ehkä, mutta totuus on kait se, että itsellemme me näitä tehdään, niin entisöintejä kuin rakenteluja. Hyvä näin, muuten toteutuisi vanha sanonta, että tämä sukupolvi ei säästele ja seuraavalla ei ole mitä säästää. Kyllä näitä löytyy vielä ties kuinka pitkien aikojen kuluttua. Ja toivottavasti juuri täysin alkuperäisiäkin.
3.9.2009, 14:53 #153483@PienempiOlli wrote:
Ai keskustelu poikki? Moderaattorihan voi tarpeen vaatiessa lukita keskustelun.
-Olli
Enpä aikonut keskustelua katkaista,,
tarkoitin vain nimeltä mainitun ihmisen arvostelua ??
Ehkä se on jo valmis..Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂3.9.2009, 15:12 #153484Iloksemme Suomeen on uus-syntynyt todella hieno Dyane, ai mitäs ihmeellistä siinä on ? No kun se sattuu olemaan yli 20 vuotta sitten rakennettu Super….tavallinen Tiina olisi ollut aikojasitten Kia merkkisten kulkimien pölykapseleina.
minä kääkkä innostuin 1975 Pistohiekalla näkemiini rakennelmiin…esim Car a Melle…ainiin sekinhän heräsi hienompana henkiin.
Mikäs harrastus se sitten on jos ei saa mitään rakennella.
3.9.2009, 15:16 #153485😆 Muuten totta, mutta vasta 18 vuotta on lasissa D-superilla ja toisekseen noihin muoviautoihin ei saa pellistä etes pöläreitä nykyään 😆 😆
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]4.9.2009, 06:24 #153486@akaile wrote:
Käsittääkseni A-tyypin pohjaratkaisulla on tehty kaikenkaikkiaan 11 miljoonaa yksilöä. (?) Kaikenmaailman saastemääräyksien myötä rättäreiden romutus tulee kiihtymään entisestään, koska keski-euroopassa ei kertakaikkiaan ole samanlaisia mahdollisuuksia harrastaa(=rakentaa ja säilöä) kuin Suomalaisilla… (Takametsät, vanhat ladot jne jne) Tämän ovat varmaankin havainneet kaikki sätkäpersoonat asuttuaan/oleskeltuaan ulkomailla. Näin ollen en oikein pysty allekirjoittamaan Pian mietettä, että sätkät loppuvat kesken?
Onkohan tässä päässä (mun omassa) tosiaan jokin perustavaa laatua oleva logiikkavirhe kun en saa tolkkua tähän lausumaan vaikka kuinka luen…Ensin kerrot syyt että miksi ne sätkät vähenevät mutta et kuintenkaan ole samaa mieltä että ne vähenevät… 😯
@Isoo-Jukka wrote:
Alä Pia jätä kerniä väliin, se oikeasti hiostaa siellä! 🙂
Heh, ei se siellä alla voi enempää hiostaa kuin nytkään 😆 Laitan gobeliinia päälle. (Ei sitten yhtään alkuperäistä sekään.)
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.