Etusivu Foorumit Päävalikko Ostetaan O: Akun kiinnitysraudat – KIIRE perjantaina

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 5 viestiä, 1 - 5 (kaikkiaan 5)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #122561

    Ostetaan akun kiinnitysraudat..

    Näillä ois kiire, tulisin hakemaan huomenna perjantaina aamupäivällä jostain pääkaupunkiseudulta tai Siuntion “läheltä”..

    Juuso

    040 775 0881

    #135246

    Voisi löytyä siuntiosta. Katsastuksessa pärjää myös köyttämällä akun kiinni tiukasti kuormaliinalla, siis sellaisella 20-30 mm leveällä räikän kanssa tai ilman.

    nimim. kokemusta vuosikymmenen ajalta.

    #135247

    Äkkiäkös nuo vääntää mistä tahansa “projektiraudasta”…

    @amikasi wrote:

    Katsastuksessa pärjää myös köyttämällä akun kiinni tiukasti kuormaliinalla, siis sellaisella 20-30 mm leveällä räikän kanssa tai ilman.

    Ovat vuosia jo hyväksyneet myös rispaantuneella hanppunarulla kiinnitetyn akun… Tosin nykyään akkua Tinskussa kiinni pitelee beksistä evakuoitu pala, sellainen jossa kiinnipitotsydeemit on siellä akun alareunassa. Ja tällai kyytiin saa ihan “normikokoisen” 60Ah akun, sellaisen halvimman mahdollisen…

    #135248

    Kiitosta vaan avusta kaikille.

    Katsastus meni ihan kivasti… Kokeili muuten katsastusmies ihan kunnolla akun kiinnitystä, oikein ravisteli niin että auto heilui.. onneksi vaihdoin raudat remmin tilalle.

    Joudun kyllä uusintakäynnille kuukauden sisään, välillä pitää asentaa ikkunan välittömään läheisyyteen pissapoika… ..on se hassua, kun turvavöitä ei tarvitse olla.

    Millanen oli muuten pikkusitikan pissapoika vuonna 1966? Semmonen sähkötön vieteripumppu olis kiva..

    #135249

    Ainakin vielä 60-luvun alussa pumppu oli läpinäkyvästä kellertävästä muovista valmistettu sylinteri. Sisällä jousikuormitteinen mäntä, joka nupista vedettäessä imee sylinteriin nestettä ja samalla jousi puristuu kokoon. Kun päästää nupista irti, jousi painaa männän takaisin ja neste suihkuaa lasille. Nestesäiliössä on venttiili, joka pakottaa nesteen lasille eikä takaisin säiliöön.

    Tämä on Suomessa tehty jälkiasennus tai ei ainakaan tehtaan vakiokamaa, sillä kukaan ulkomaalainen vanhus- tai amispesialisti ei ole tunnistanut pumppua 2CV:n osaksi.

    Tällä viikolla juuri korjasin omassa Amissani tätä osaa. Se oli vanhuuttaan jostakin syystä kaventunut keskeltä niin, että mäntä jumitti kiinni. Löysin juuri sopivan paksuisen pyöreän puupalan, harjanvarsi ehkä. Laitoin palikan ympärille talkkia voiteluaineeksi, ja kuumailmapuhaltimella lämmittäen pehmitin sylinteriä niin että sain vähitellen tungettua puutapin sylinteriin. Annoin jäähtyä ja naputin varovasti sylinterin irti puutapista. Korjaus onnistui eikä edes sylinteri haljennut.

    Tässä muutama kuva:


    Amissa säiliön kuuluisi olla rintapellissä, ajosuunnassa oikealla puolella, akun ja lokasuojan välissä.

Esillä 5 viestiä, 1 - 5 (kaikkiaan 5)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.