Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Ohjauslaitteen kunnostusta

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 5 viestiä, 16 - 20 (kaikkiaan 20)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #140995

    Tällaiset selkeät korjaus-/kunnostusohjeet olisi saatava helposti löydettäviksi kaikille 2CV-harrastajille – vaikka omalla osiolla “korjaus-/kunnostusohjeet” ja vieläpä vaikka niin, että otsikko olisi suomeksi ja englanniksi. Niin eiköhän sen sitten googlettamalla löytäisi Suomen rajojen ulkopuolellakin elävät.

    Nimim. “muunmuassa hollantilaisten keskustelupalstalla käynyt ei kieltä osaava 2CV-harrastaja, joka Dyane kutosesta tietoja haluaisi saada, vaan kun ei palstoista mitään selvää saa ja hakusanatkin on kielen takia hukassa – kuvia kylläkin osaan onneksi katsella…”

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #140996

    Niinpä, niinpä, alotteita on tehtykin… kärsivällisyyttä. Ehkä “Joku Muu” aikaa hommiin 😉

    Viittaan aiempaan keskusteluun:
    http://www.suomen2cvkilta.fi/forum/viewtopic.php?t=3104&highlight=

    #140997

    Tuossa ohjauslaiteremontissahan tuo ongelmakohta on sen “putken” kuluminen. Eli se osa jossa hammastanko liikkuu. Eli ylikoon helallakin välystä vielä jää.

    Tuli sellainen ahaaelämys, notta vetäsin sen runko-osan rälläkällä molemmista päistä halki.
    Ne neliöpalat uraansa, yksi kumpaanki päähän. Juttu ruuvipenkkiin niin, että palat “nipistyy” uraansa. Amppeeriliimalla kappale taas yhdeksi.
    Nyt nelikanttipaloille jäi aika olematon välys, ja hela ei enää putkeensa sopinut.
    Holkkia piti hieman hoonata hiekkapaperin ja porakoneen voimalla, eli helan välys on aika minimaalinen. Ja monttu siitä keskikohdalta poistui.

    Vaan hitsailla näitä ei saisi, mutta heikentyykö rakenne nimeksikään. Jos runko halkeaa, mitään ei irtoa välys vain kasvaa. Kävi mielessä lisätä alapuolle kiintyspultit myös päihin. Originaalisti yläpuolella on kolme ja alapuolella vain yksi pultti.

    #140998

    Kopioin 2cv-Wiki:in hammastangon kunnostus linkin joka ohjaa Rauno Tuomaisen ansiokkaati tekemään
    kuvalliseen ohjeeseen.. 💡

    Linkki löytyy osiosta Tekniikka / Ohjaus
    http://www.kolumbus.fi/~w498782/ohjausakseli/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Lisäksi sieltä löytyy 2cv:n osista ohje kuinka luetaan varaosa kirjaa että löytyy oikea osa vuosimallettain…. 💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #140999

    Olen korjannut po laitteen laittamalla kolme liukuholkkia Loctitellä hammastankoholkkiin. Yksi jää omalle paikalleen ja kaksi muuta pallotappien sivuille. On vanhin mennyt jo toistakymmentä vuotta ilman oireita. Nyttemmin olen korvannut teräsholkit 90mm pitkällä muoviholkilla johon tulee reijjät pallotapeille. Ei tarvihe paljolti rasvaa vaikka rasvanipankin voisi hammastangolle laittaa.

Esillä 5 viestiä, 16 - 20 (kaikkiaan 20)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.