Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Öiljynpainevalo

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 6 viestiä, 1 - 6 (kaikkiaan 6)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #128101

    öljynpaineen varoitusvalo lakkasi toimimasta muutama vuosi sitten ja nyt kun on aikaa niin olen yrittänyt etsiskellä syytä toimimattomuuteen. polttimo on ehjä ja anturin uusin vuosi sitten ilman vaikutusta. lienee siis mahdollista, jopa todennäköistä, että johdotuksessa on jossain kohdassa käpyjä. mikä on paras tapa etsiä vikakohtaa ? Mikko

    #168449

    Sähkökaavio + väliaikainen uusi johto valon ja anturin välille ? tuleeko lampulle plussa (ei anturille lähtevään johtoon vaan siihen toiseen > jos tulee vika on anturissa tai välijohdossa, jos ei niin vika on
    virtalukon ja lampun välillä.

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #168450

    Sen paine kytkimen kunnon voi tarkistaa yleismittarilla vastusmittaus alueella..
    Mittarin toinen piuha koneen runkoon ja toinen siihen anturin liittimeen..
    Koneen käydessä ei mittarin pitäisi näyttää mitään lukemaa kun taas koneen seistessä mittari näyttää oikosulkua..
    Anturi toimii kytkimenä jonka paine avaa,, paineen kadottua se sulkeutuu..
    Itse varoitus valo on kytketty siten että virtalukolta tulee virta lampun toiseen nastaan ja toinen johto lampulta menee anturille..

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #168451

    kattelin haynesin kytkentäkaaviota ja mun kuljin ei vissiin ole sitä lukenut kun kaavion värisiä johtoja ei lampulle tule eikä mene. lampulle tulee johto (vaalean vihreä), mikä menee siis polttimon päähän ja toinen tumman vihreä missä punainen pää, minkä liitin ikäänkuin ulkokuorella. kun kytken tämän maihin niin lamppu syttyy. mitä tämä tarkoittaa eli mistä estiä vikaa ? Mikko

    #168452

    Kun valo syttyy ko. paikasta maadoittamalla, se kertoo lähinnä sen että lampulle tulee sähköä ja sen että lamppu itsessään ehjä on.

    Vika voi sitten olla joko johdotuksessa tai itse öljynpaineanturissa.

    Puhallinkotelosta tulee kaksi piuhaa, toinen menee puolalle ja toinen on öljynpaineanturin piuha. Tarkista ensin että liittimet on kytketty, ja jos on niin kokeile seuraavaksi maadoittaa tästä anturille menevästä liitoksesta. Näin olet tarkistanut johdotuksen osuuden viimeistä puolimetristä pätkää lukuunottamatta, tämä piuhakin osaa mennä poikki puhallinkotelon läpiviennin kohdalta, itselle joskus sattunut sellainenkin tapaus…

    Itse anturi maksaa viimeisen ostoskokemuksen perusteella 7€, vaihtaminen on vähän ikävähkö.

    Eikös tämä tapaus ole sellainen että kuljin on ollut pitemmän jakson ajamatta? Tahtoo nuo anturit jumittua ajamattomuuttaan, ja lisäksi näihin on tupannut sellaistakin että alkavat vuotaa öljyä liittimen juuresta…

    #168453

    moni johto päältä kaunis mutta sisältä poikki. näin oli tilanne eli anturin ja valopukin tasolla olevan liitoksen välistä piuha oli poikki vaikka sitä ei päällepäin voinutkaan havaita. Mikko

Esillä 6 viestiä, 1 - 6 (kaikkiaan 6)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.