Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka ojasta allikkoon

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #126326

    käväisin elokuussa itä-karjalassa -rukajärven ja ontajärven seuduilla. Kuivan kesän jälkeen tiet suhteellisen hyvässä kunnossa, jopa pienemmätkin. Kosteamman sesongin aikaan asiat voivat olla toisinkin. Nyt matka sujui ilman otsaryppyjä onnikassa istuskellen, mutta arvannet että nyt olisi kyse sitikan varustamisesta kohden ensi kesää.

    lattiakorkeus lienee mukavuusmitta ja määrännee veden max korkeuden – eli milloin on suosiolla väännettävä sateenvarjokahvasta pakki päälle, mutta miten te jotka syvissä vesilätäköissä islannissa tahi ehken juuri venäjällä ajellessa olette ratkaisseet esim kärkiboxin suojaamisen? – muuta huomioon otettavaa? Kaasari saanee ilman lisätötteröä ilmansa?

    Mistään Paris-Dakar rallista ei ole kyse mutta alavia, vedellä täyttyneitä paikkoja maanteissä kyllä löytyy -saattaa olla syviäkin kuten olen endurokuskien reissuja katsellut.
    http://www.matkaendurot.net/forum/viewtopic.php?f=1&t=10922&start=0&st=0&sk=t&sd=a” onclick=”window.open(this.href);return false;

    “miksi pitää itsensä kaikenlaisiin hankaliin paikkoihin itsensä tunkea” – vastaus lienee se klassinen ” siksi, että ne ovat olemassa”.

    #159259

    Ooostraliassa ajaneet hoitavat homman maltilla… Aika syvästäkin purosta pääsee yli ajamalla siten, ettei kone hörppäse heti kättelyssä vettä, ts. malttia ensipurasuun. Kaverit voi seisoo takapuskurin päällä apuna…

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #159260

    123-sytytys lienee vesitiivis ?
    Olivat kuulemma ottaneet propelin pois, ennen vesistön ylitystä.
    Ei taida moottorissa riittää voima pyörittämään sitä vedessä.

    #159261

    Kärjillä ja syttybokseilla ajavat Australiassa…Kärjet voi kuivattaa, mutta 123 ei tykkää vedestä.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #159262

    Vaikka siviili-Sätkässäni on 123-sytytys, niin todellisissa Raid-olosuhteissa luotan alkuperäiseen kärkisysteemiin. Kärkikoteloa voi yrittää tiivistää hyvälaatuisella silikonilla. Vesihän tunkeutuu kärjille takakautta, moottorin ja kärkikotelon väli pitää saada tiiviiksi. Syvässä vedessä ajettaessa kannattaa poistaa tuuletin, muovinen ei välttämättä kestä ja joka tapauksessa roiskii vettä joka puolelle. Kaasuttimen ilmanotto pitää todella syvässä ajettaessa olla nostettu ylös, mielellään tuulilasin yläreunaan. Auttaa myös taistelussa pölyä vastaan esim. Australiassa. Nokalle asetettu muovi, esim teltan alusmuovi, vähentää veden nousua konetilaan lyhyissä joen läpiajoissa. Hanttimiehen (tai -naisen) siirtyminen takapuskurille nostaa keulaa muutamalla sentillä, sekin voi auttaa. Hyvin varusteltu Sätkä kulkee yllättävän syvässä, lähes tuulilasia myöten vedessä.
    Aiheesta on juttua Tekniikan Maailman Miesten Maailma erikoisnumerossa tämän vuoden toukokuulta.

    #159263

    Tämmöisiäkin on tehty, kärkikotelon suoja ja puolanpäihin kumiset kortsut..olis ylimääräisenä..siis uudet
    terv. Kari

    #159264

    Olin ihan siinä uskossa, että 123 on valettu täyteen hartsia tai silikoonia.
    Muttei ei siis olekaan.

    #159265

    Ei ole. Piirilevy näkyy selkäpuolella ja kuoren ja piirilevyn välissä on pienenpieni rako.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.