Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Olisiko tilaa kuljin harrastajan varikolla?

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 10 viestiä, 1 - 10 (kaikkiaan 10)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #128276

    2cv6 vm 90 tarttui mukaan Saksan matkalta 2008. Ja mukavasti sillä on matkaa kesäisin taitettu ja oppipojan arvosta korotuksen merkittävään kisällin arvoon sain viime Möötissä Hämeenlinnassa.

    Tähän mennessä katsastus mennyt aina läpi ilman huomautuksia mutta nyt tuli vikalistaa:

    1) Seos oli niin rikkaalla että tuli jopa ajokielto.
    – itse olen tähän täysin syyllinen, tuli käännettyä viime kesänä rikkaammalle että kulkee sillai nöyremmin, kiiressä jäi kääntämättä takaisin ennen katsastusta, oli yllävänkin rikkaalla –> helppo korjata

    2) Bensatankki tiputti hieman katsastuksessa, ilmeisesti tankin päällä joku letku vuotaa

    3) Avain jumissa virtalukossa (tää vika tuli jo viime syksynä). Avaimella voi käynnistää, mutta sammutus johto takaa irroittamalla

    4) Valokatkaisin ei toimi, vain pitkät toimii, lähivalot toimii “puoliasennossa”

    5) Raidetangon pää

    Autonhan saa ajaa korjattavaksi ja voisin viedä sen toki täällä Riihimäellä korjaamolle. Mutta ensi kysyn, että olisiko tässä lähiseudulla 2cv harrastajaa, jonka 2cv varikolla olisi tilaa ja aikaa auton fiksaamiselle? Tämä olisi minusta paljon parempi vaihtoehto. Korvaus vaivasta toki luvassa 🙂

    #169146

    Moro,

    Minulla on vapautumassa kevään/kesän aikana rättärin mentävä kolo Kaarlonkadulta. On enemmäkin säilytykseen ja pikkuremontiin. Ei tuli/hitsaus remontteja.
    Kylmä vesi ja lämmin talli. Remontit joudut tekemään itse:( Pukkaa yv jos kiinnostuit. Terv. Jukka

    Jukka Prinkkilä, HyRi.

    #169147

    Ja minulta voisi löytyä virtalukko kahdella avaimella sekä valokatkaisin.

    Kysy yv:llä lisätietoa

    Antti JP

    #169148

    Kyllähän täällä hämeessä nuo viat ehkä korjttua saisin. Tuosta virtalukosta en uskalla mennä sanomaan mitään. Ehkä olisi helpoin vaihtaa toimivaan, ellei nyt jotenkin helposti kuntoon tule. Mahdollisesti on vain virtalukon pohja kypsä. tankin päällä mahdollisesti kumi putki tai anturin tiiviste. Vaatii tankin pois ottamisen.

    Mutta jos et lähempää löydä korjaajaa, niin soittele Kiltakapteenille.

    #169149

    Valokatkaisijassa ei välttämättä ole mitään vikaa. Tulee ensin tarkastaa, että sinne polttimon nastoille ylipäätään tulee virtaa. On ollut sisäisesti katkennutta johtoa, huonoa kontaktia ja palanutta sulaketta, mutta erittäin harvoin itse katkaisija on kaput.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #169150

    Kiitos heti niin aktiiviselle ja apua tarjoavalla kiltaväelle. Tarkennuksena siihen valokatkaisijaan niin parkit toimii ja kun kääntää lähi/kaukovalo asentoon niin valoja vaihtamalla toimii vain pitkät.

    Mutta siirrryn nyt tuonne yv osastolle ja laitan kaikille yhteystietoa: valonvaihdin ja katkaisin kiinnostaa, samoin tallitila ja samoin soittelen huomenna kiltakapteenille. Ja Akailelle vain muuten kiitokset aktiivisuudesta 🙂

    -kisälli hessu

    #169151

    Ollos hyvä vaan.

    Kun ottaa umpion pois valokuupasta niin polttimon perässä on kolme liitintä yhdessä plugissa: lyhyt + , pitkä + ja maadoitus. Ensin jäljittää sen maadoitusjohdon ja sitten kaksi jäljelle jäävää onkin noita plussia. Testilampulla tai volttimittarilla testaten, että noihin molempiin tulee plussaa eri valokatkaisijan asennoissa. Jos ja kun ei tule virtaa liittimelle asti niin sitten samanlainen testi valokatkaisijan eri ruuvikannoista testaamalla, eli siis valokatkaisijan alapuolelta. Jossain aiemmassa keskustelussa oli selitteet noille ruuvikannoille mitä missäkin on, ehkäpä myös Wikissä. Nyt veikkaan, että noista ruuvikannoista löytyy plussaa parkeille, lyhyille ja pitkille. Tällöin vika rajoittuu umpioiden ja valokatkaisijan väliin, eli tulee katsoa sulakkeet ja johdot huolella läpi.

    Jos vika on valokatkaisijassa niin senkin pystyy normaalisti korjaamaan. Sisällä on vain kupari-muovisylinteri joka yhdistää kupariliuskapintoja katkaisijan eri asennoissa. Pelkkä hapettumien poisto ja kevyt rasvaus saattaa tuoda pari vuosikymmentä lisää elinaikaa ko. aparaatille. Jos joudut avaamaan valokatkaisijan johtojen ristipääruuveja niin varoituksen sana, että ne on joskus todella kovassa ja ristipään pitää todella istua niihin, ettei mene ruuvit sohloiksi. Voi joutua antamaan lämpöä pienellä retkisytkärillä ruuvin kantaan, että lähtee. Jos ei sittenkään lähde niin Dremelillä tai vast. leikkuuterällä viilto ruuvikantaan ja sitten sinulla onkin suorapäämeisselille sopiva kanta ruuvissa.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #169152

    Tuolta jotain tietoa.. 💡
    https://www.2cv.fi/wiki/index.php?title=Kytkent%C3%A4_2cv:n_valokatkaisijalla.
    https://www.2cv.fi/wiki/index.php?title=Sulakerasiat_2CV4_-_2_CV6

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #169153

    Kiitokset myös MHM:lle! Aika jännä juttu että lähi- ja kaukovalot, äänimerkinantolaite ja sytytysvirtapiiri ovat ilman sulaketta.

    Taidettiin muuten Hämeenlinnan möötissä jutellakin hetken aikaa, muistan että esimerkiksi killan omistaman kulkimen luona.

    -heikki

    #169154

    😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

Esillä 10 viestiä, 1 - 10 (kaikkiaan 10)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.