Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Öljyä ilmansuodatinkopan alaosassa

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 16)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #256445

    Apua, autoileva naisrättäristi kaipaa apua, ostin autooni 2cv4 71 uuden huohottimen ja se toimii testin mukaan hyvin mutta apua miksi öljy kerääntyy ilmansuodattimen alapuolelle kotelon alaosaan. Onkohan moottorissa jotain vikaa.

    #256447

    Jos sinne kertyy vain pieni määrä öljyä niin se on normaalia.
    Mutta jos sitä kertyy paljon niin huohottimessa on vikaa. Jos sinulla on linkin mukainen tai uustuotanto huohottin niin siitä todennäkösesti puuttuu pieni öljyn paluu reikä jolloin tuo kertyminen on runsasta

    https://www.burton2cvparts.com/oil-filler-unit-2cv6-p-6473.html?cPath=499_8024_8025

    #256448

    Onhan tuo uusi huohotin testattu myös kierroksilla, varsinkin nuo halvemmat huohottimet eivät toimi kierroksilla vaan alipaine häviää ja kampikammioon alkaa muodostumaan painetta jolloin öljyä alkaa vuotamaan ulos tai se menee ilmanputsariin.

    Kari Nieminen
    Järvenpää
    Tu-Jä-Ke

    #256450

    Öljyhyöryistä kerääntyvää öljyä kertyy ilmanputsariin myös sitä enemmän, mitä väljemmät männänrenkaat/sylinterit.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #256481

    Kävin motonetistä ostamassa sytytystulpasta mitattavan puristuksen mittarin ja se näytti molemmissa tulpissa 10 ja huohotin imi hyvin letkutestissä ja ois varmaan imassu koneeseen jos oisin täysillä kierroksilla antanut mennä. Kait sitä vaan vielä uskaltaa vaan ajella ja yrittää keksiä misten sais öljyn liiallisen menon ilmaputsarikoppaan hillittyä, jotenkin tuntuu et tuo kaksi desiä öljyä siellä ei oo normaalii.

    #256490

    Osaatko sanoa missä ajassa tuo öljy on tullut ja mitä öljyä käytät. Uusitko huohottimen tuon öljyn kerääntymisen takia vai eikö vanha kehittänyt alipainetta.

    Kari Nieminen
    Järvenpää
    Tu-Jä-Ke

    #256493

    ostin uuden huohottimen viime talvena, kun entinen kunnostettu osa ei kehittänyt painetta. Laitettiin huohotin paikalleen keväällä ennen kesäajoja ja luultiin et kaikki ok, on putsattu ilmanputsarin ala-osa kaksi kertaa tänä kesänä ja siltä on lurahtanut reilusti öljyä useampi desi joka kerta. Öljynä on käytetty Motonetin vanhojen autojen öljyä, peltitonkka.

    #256495

    Voisitko laittaa kuvan huohottimesta, näkisin onko se samanlainen viidakkopajan tuote kuin pari vuotta sitten näkemäni: oli kasattu väärin, läppäkumi osittain tukossa ja halkiokumi oli jotain muovisekoitetta, oli sulanut muodottomaksi korpuksi— ja öljyä pursusi reippaanlaisesti sitten putsariin. Tämä oli musta väriltään ja ilmanputsarille tuleva nysä poikkesi hieman tavanomaisista, oli hiukan ahtaampi, millin pari halkaisija pienempi.

    #256500

    http://cms.ice.be/files/76/montagehandleidingrevisiesetolievulbuis2.pdf

    Sivu 3, alin rivi, eka kuva vasemmalta tuo reikä näkyy. Kohta pitää vielä olla alimmalla kohtaa eli eteenpäin. Kun tuo huohottin on kallellaan menosuuntaan

    #256502

    Eli kun huohottinilman mukana tuleva öljysumu tulee tuosta kumiventiilistä. Jos reikää ei ole tai se on väärässä kohtaa niin öljyä kertyy ilmanputsariin kun se ei pääse muuallakaan.

    #256508

    Kuinka vanha on ilmanputsarin suodatin.

    Kari Nieminen
    Järvenpää
    Tu-Jä-Ke

    #256510

    Voin lähettää kuvan korppuhalkiokumista s. postiin jos kiinnostaa muailman ihmeellisyydet.

    #256514

    TÄMÄ HUOHOTIN AUTOSSA, UUSI OSA TILATTU ENGLANNISTA 2CV PARTS

    #256518

    KAIKKI AIHEESEEN LIITTYVÄ MATERIAALI KIINNOSTAA ETTÄ OIS TIETOO KUN ONGELMAA YRITTÄÄ RATKAISTA.

    #256522

    Ainakaan tuo ei näytä samalta kuin se minulle järkytyksen aiheuttanut peltitötterö. Veikkaisin että tuonkin sisältä voisi löytyä jotain ihmeellistä.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 16)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.