- Tämä aihe sisältää 19 vastaukset, 8 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 20.9.2018 at 12:15 toimesta.
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.
Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Öljykö palaa?
Jos ja kun vielä purat sylinteriputket pois, mittaa, onko öljyisen puolen poraus pyöreä. Olen joskus törmännyt sylinteriin, joka oli mennyt jostain syystä soikeaksi. Se selittäisi ohivuodon.
Soikeaksihan se kuluu pitkän ajan kuluessa; bokserikoneen ongelma mäntien maatessa vaakatasossa, koska painovoima antaa osansa koneelle, vaikkakin muut voimat kumoutuvat hyvin mäntien bokseroidessa keskenään…
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]
Nuo oireet, että pössäyttelee moottorijarrutuksen jälkeen viittaa kovasti venttiilivarren tiivisteisiin. Niiden tarkistus/vaihto onnistuu hyvin kansia irrottamatta. On myös käynyt niin, että v-varren tiivite on irronnut paikaltaan ja lähtenyt venttiilin matkaan ja suorastaan pumppaa öljyä ohjaimen ja venttiilin väliin.
Onhan tuossa vaihtoehtoja, öljyrengas voi olla viallien/ väärin asennettu. Minulla oli tälläinen vika, ei vaikuta puristuksiin. Jos kantta on korjattu, ohjurin asennus kanteen ei onnistunut, vuotaa ohjurin ulkopuolelta. Ja sitten ne teflonit, venttiilin varret ovat keskenään erikokoiset, ja ero on melkoisen pieni. Joten väärän asennuksen mahdollisuus on melko suuri.
Ei voi kun itseensä syyttää sinisestä savusta😤
Huonosti asennettu männäntapin sokka.
Tuossa linkissä kuva jäljistä mitä tapahtuu kun sokka irtoaa.
https://m.facebook.com/photo.php?fbid=10156930685073010&id=762493009&set=gm.1019839608204406&source=48&ref=bookmarks
Se on hyvä et selvis selkee syy
Ai prkl. Ompa harmillinen juttu. Oon näitä käyttänyt varmistimena juurikin samasta syystä:
http://www.aircooled.fi/tuote/48/mannantapin-teflonlukot-855mm-scatcb
Nuo saa ihan kotioloissa sorvattua oikeaan kokoon porakoneeseen kiinnittämällä ja siitä jollain terävällä lastuamalla…
Geesun tappi 22mm, sätkä 20mm. Ei tarvitse edes mitata “sorvausten” välissä. Pitää männän vieressä, ottaa kerroksen lastua pois ja tyrkkää tulppaa männäntapin reikään männässä ja männäntapin päähän… Sieltä se sopiva nahkeus ja istuvuus löytyy. Jos tarvitsee irrottaa myöhemmin niin ruuvilla saa tuon nypättyä ylös. Helppo kasata, purkaa ja on turvallinen.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]
Copyright © 2023 | Suomen 2CV-Kilta ry | Tietosuojaseloste