Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Öljyn mittatikku ja nopeusmittarin vaijeri

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 5 viestiä, 1 - 5 (kaikkiaan 5)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #127163

    Moikka taas!
    Kyllä ne jarrun männät irtosi kun otin kolmannen rasvaprässin joka oli tarpeeksi tiivis ja vaihdoin siihen LHM-nesteen. Sitten vaan varteen lisää pituutta niin johan irtosi!
    Laitoin kaikki uutta ja jarruttaessa meinaa tulla “orkku” On niin makeet!
    Mutta nyt seuraavaan murheeseen:
    Öljytikun suojaputken juuresta tihkuu öljyä. Miten irtoaa että sais korjattua??
    Olisi myös mukava tietää kuinka nopeusmittarin vaijeri irtoaa laatikosta?
    Typy

    #163481

    Nopeusmittarin juuressa vasemmalla, siellä alapuolella on pitkä pultti > se pois ja sitten irtoaa muovikauluksineen tai ilman.

    Mittatikun korjauksesta on täällä jossain kuvalliset ohjeet.

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #163482

    Mittatikun putken vaihto / korjaus ohjeita täällä.. —- > https://www.2cv.fi/wiki/index.php?title=%C3%96ljyn_mittatikun_putken_vaihto.

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #163483

    Hei!

    Kun irrotat nopeusmittarin vaijerin, niin ilman sitä muovitötsää siellä vaihdelaatikon sisällä paikallaan, ei konetta/laatikkoa saa pyörittää yhtään, ettei vaihdelaatikon peräpään valuun tule reikää. Se muovi pitää nopeusmittarin rattaan yläpään paikallaan ja ilman sitä ko akseli haukkaa lohkoon reiän. Varmaan joku osaa tämän selostaa paremmin, mutta se tulee kun vain työntää ihan ‘pikkusen’. Nimimerkki kokemusta on 🙁

    #163484

    viewtopic.php?f=10&t=3184&p=14270&hilit=vaijeri%2A#p14270

    Tuossa keskustelunpätkässä oli vähän juttua, sieltä leikeltynä..:

    @Jasu wrote:

    kun nopeusmittarin vaijerin irroittaa niin sitä vaijerin ympärillä olevaa nylonholkkia ei poisottaa tarvitse. Kyseinen holkki toimii laakerina nopeusmittarin rattaalle, ilman holkkia ratas pääsee “poikittain” jumittaen päätymutterin jolloin sätkän työntäminen pyörittää mutterin irti (tai siis akseli pyörii, mutterin pysyessä paikallaan ja vahinko tapahtuu).

    Elikkäs, takakannesta pitkä ruuvi pois, sit vaijeria irroitellen ja pitäen huoli että nylonholkki sinne pesään paikoilleen jääpi. Jos kuitenkin holkin ottaa, niin ratas on sitten syytä myös ylös kaivaa, ja sen asentaminen holkin kanssa on hieman “jännittävää” laatikon ollessa Sätkässä paikallaan, mieluummin asentaa pelkkää vaijeria…

Esillä 5 viestiä, 1 - 5 (kaikkiaan 5)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.