Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Öljynpaineet hukassa

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #128277

    Nyt alko ahistaa oikeasti

    Omassa 2CV6ssa öljynpaineen merkkivalo vilkuttelee kylmänä tyhjäkäynnillä ja kun kone on kuuma niin palaan nelosella ajaessa jo n. viidenkympinvauhdissa.

    Olen vaihtanut seuraavat osat näin arpomalla. Huohotin, Lauhdutin, Öljyt, öljynsuodattimen ja nyt tein vielä koneremontin -> uudet sylinterit ja männät (olivat jo ns. lopussa), laitoin uudet teflonit kansiin ja käytin hiomatahnaa venttiililautasiin. Tuli harjoiteltua helicoilien laittokin samalla 🙁 parit M7 jengat korkkasi kasausvaiheessa momenttiavaimen takia.

    Kaiken tämän puuhastelun jälkeen öljynpaineen valo vilkkuu/palaa oikein iloisesti vieläkin 🙁

    Olisiko viisailla ehdotuksia mikä voisi aiheuttaa tämmöisen hienen valoefektin kojelaudassa itsellä ei enää taidot riitä viankorjaukseem.

    Ja ettei kiire tulisi niin 1. syyskuuta pitäisi olla leimattuna :mrgreen:

    #169155

    Ihan ensiksi kokeilisin öljynpainevalon anturin vaihtoa. Sitten olisi tietysti vielä öljypumppu….

    #169156

    Toivottavasti anturin vaihto auttaa..mulla auttoi.
    M12 x 1,5….0,50 – 0,70 Bar…21mm kiintoavain..eikä maksa paljon.

    #169157

    Sitten jää vielä kaikki laakerit, kampi- ja nokka-akseleilla…

    Öljynpaineisiin ei vaikuta mitään mäntien/männänrenkaiden vaihto, eikä venttiilien tefloneiden. Myöskään öljynjäähdytin ei vaikuta, kuten suodatinkaan, ellei entiset olleet tukossa. Huohotinkaan ei öljynpaineisiin osallistu…

    Ilmeisesti vaihtamatta/tarkistamatta on siis kaikki mikä liittyy öljynkiertoon, imusihti, öljypumppu sekä laakerit..?

    On toki tullut vastaan useita öljynpaineen anturin vikoja, mutta yleensä ne ovat vuotaneet ulospäin ennen merkkivalon oireilua. Paineet olisi hyvä mitata, jos vähänkin epäilyttää vikapaikan sijainti, sillä tiedolla voisi hieman haarukoida vikapaikkaa…

    Niin, vielä mahdolliseksi vikapaikaksi jää, öljynpaineen anturin “vastapuolella” oleva öljynpaineen säädin, jos sen luisti on jumittunut aukiasentoon niin paineita ei tahdo löytyä…

    #169158

    Sattuipa kerran kauvan sitten ihan vasvaavat oireet mutten tehnyt mitään laajaa korjausoperaatiota ens onneksi! Late vainaan kanssa keskustelin, jonka keskustelun pohjalta ruuvasin öp:n paineensäätöjousen irti ja laitoin jousen “avuksi” eli lisäksi 1,5 mm:n prikan! Ja vot vilkkuminen loppui! Tuo rikka on siinä lohkossa vieläkin!

    #169159

    Nonii,

    Vaihdoin ölynpaineanturin ja ei lyhyellä koeajolla alkanut vilkuttamaan ja sain jopa leimasta läpi. Piti vain laittaa uusi rungonnumero.

    Ajelin tänään työajot ja huomasin että kovemmasta ajosta kun pysäyttää liikennevaloihin alkoi hieman vilkutella öljynpaineen varoitusvaloa joka kyllä loppui kun nosti hieman kierroksia. Pitää näköjään säätää tyhjäkäyntikin kun ehtii.

    Huomasin myös mielenkiintoisen savuefektin 😳 kun laittoi konetta haaleana käyntiin. Onneksi harrasteautojen kanssa vapaa-ajanongelmia ei pääse syntymään :mrgreen:

    #169160

    Savuefekti selvisi, kerää öljyä ilmanputsarikoteloon syystä tai toisesta, nyt pitäisi keksiä miksi sitä oljyä kertyy ilmanputsarikoteloon.

    #169161

    Taitaa olla huohotin rikki..testaa..tarvitset kirkasta muoviletkua ja vesipullon.

Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.