Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Öljypropun halkaisija / kuparitiiviste

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 13 viestiä, 1 - 13 (kaikkiaan 13)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #125195

    En löytänyt haulla, joten kysytään.

    Mikä on kutosen moteurin öljypropun halkaisija, eli minkäkokoista kuparitiivistettä kysytään varaosatiskillä?

    Moottorista on kyse, mutta saa antaa myös vaihdelootikon (poisto- ja täyttöpropun), jos joku ihmettelee samoja asioita. 🙄

    Yksipuolaisen ratin takaa,

    Visa-mies

    [url url=http://visamies.wordpress.com]visamies.wordpress.com[/url]
    [url url=http://instagram.com/visamies]instagram.com/visamies[/url]
    [url url=http://facebook.com/visamies]facebook.com/visamies[/url]
    [url url=http://youtube.com/visamies]youtube.com/visamies[/url]
    [url url=http://twitter.com/visamies]twitter.com/visamies[/url]
    [url url=http://visamies.galleria.fi]visamies.galleria.fi[/url]
    [url url=http://sitruunapatonki.fi]sitruunapatonki.fi[/url]

    #151908

    Käväisin irrottamassa pohjatulpan. Näyttää olevan 16mm.
    Että semmoinen tiiviste joka menee M16 kierteen päälle.

    #151909

    Iso kiitos! Pääsee huomenna hakemaan kourallisen niin riittää taas hetkeksi. 🙂

    Yksipuolaisen ratin takaa,

    Visa-mies

    [url url=http://visamies.wordpress.com]visamies.wordpress.com[/url]
    [url url=http://instagram.com/visamies]instagram.com/visamies[/url]
    [url url=http://facebook.com/visamies]facebook.com/visamies[/url]
    [url url=http://youtube.com/visamies]youtube.com/visamies[/url]
    [url url=http://twitter.com/visamies]twitter.com/visamies[/url]
    [url url=http://visamies.galleria.fi]visamies.galleria.fi[/url]
    [url url=http://sitruunapatonki.fi]sitruunapatonki.fi[/url]

    #151910

    Ai kourallisen ?
    En minä oo koskaan uutta ostanut. Joskus on tiivikesarjan mukana tullut vaihdettu.

    #151911

    Kupariprikkoja (tai miksei alumiinikin) voi uudistaa, kuumentamalla ne lähes hehkuviksi. Kuparissa kun on sellainen ominaisuus, että se kovenee käytössä ja sitä kautta menettää tiivisteessä arvostettuja ominaisuuksiaan. Ominaisuudet palaavat “plöijaamalla”.

    Käytännössä nuo prikat ovat niin halpoja, ettei juurikaan viitsi turata. Ja mikäli prikka on suurin piirtein muodossaan, niin eipä sitä tarvitse vaihtaa/lämmittääkään. Jos oikein on kovettunut, niin roppu vain saattaa pudota tielle :mrgreen:

    #151912

    Minä olen pikkasen erimieltä ,ettei tarvi uusia kun ottaa auki propun. Minusta kuparitiiviste kannattaa vaihtaa joka kerta kun vaihtaa öljyt tai muuten haluaa sitä ruuvata. Ne on halpoja ja uusi tiiviste on varmenpi kuin käytetty.

    #151913

    Näitä tiivisteitähän on kahta mallia, kupari/massatiiviste, (joka ainakin BX:n propun alla majailee, ja sama menee sätkään) pyöreä profiililtaan, “kertakäyttöinen”. Ja sitten ilman massaa, eli lituska. Beksissä ainakin lituskamalli kuulemma vuotaa, joten en ole viitsinyt edes kokeilla. Sätkässäkään tuskin tulee kokeiltua, kun kakkoskulkineen valinnan takia tallissa on aina noita massamalleja 😆 .

    #151914

    Eipä ole vielä vuotanut, vaikka olen käyttänyt aina samaa vanhaa kuparirengasta…useamman koneen kohdalla. 🙄

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #151915

    Samoin, mutta olen kyllä kuullut joskus öljypropun pudonneen tiellekin syystä tai toisesta. Todella harvinaista kylläkin.

    Itse olen silloin tällöin hionut vanhaa tiivistettä hiekkapaperilla “suoraksi”. Jos olisi ollut uusi käsillä, olisin varmaankin pistänyt sen. Vai olisinko?

    #151916

    Kaapelin mainitsemaa kupari/massatiivistettä on tullut harrastettua, kun on vehkeiden öljypohjat ovat olleet öljyisiä. Ei tartte kiertääkään niin “viimeisilleen” peläten koska menee yli, kun uusi tiiviste tiivistyy nätisti kasaan.

    Pari kappaletta tuli noita hankittua ja maksoivat yhteensä monta kymmentä senttiä. Alle puoli euroa kuitenkin.

    Luonnonvarojen tuhlaamistahan tuo on joka kerta vaihtaa, mutta säästää viilaa ja lämmityskustannuksia eikä öljy palaudu niin herkästi takaisin maaperään. 😛

    Yksipuolaisen ratin takaa,

    Visa-mies

    [url url=http://visamies.wordpress.com]visamies.wordpress.com[/url]
    [url url=http://instagram.com/visamies]instagram.com/visamies[/url]
    [url url=http://facebook.com/visamies]facebook.com/visamies[/url]
    [url url=http://youtube.com/visamies]youtube.com/visamies[/url]
    [url url=http://twitter.com/visamies]twitter.com/visamies[/url]
    [url url=http://visamies.galleria.fi]visamies.galleria.fi[/url]
    [url url=http://sitruunapatonki.fi]sitruunapatonki.fi[/url]

    #151917

    Alkuperäinen Citroen osa 016454 on mallia usit eli siinä on lisänä kumihuullos- pitää varmasti ja jopa usean irroitus-kiinnityksen.

    #151918

    Mää olen kans vaihtanut aina uuden tiivisteen öljynvaihdon yhteydessä. Ja aihetta sivuten: moottoriöljyn proppuna on romuvaihteistosta poimittu magneetillinen versio.

    [size size=10][color color=#000040]2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 » HY72 '66 » Projekti: Dyane '68[/color][/size]
    [b][color color=#BF0000]Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
    kuin missä tahansa loistoluokan autossa. [size size=12](2CV-esite,1956)[/size] [/color][/b]

    #151919

    Kyllä öljypropussa magneetti kuuluu olla…

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

Esillä 13 viestiä, 1 - 13 (kaikkiaan 13)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.