Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Öljyvuoto
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
13.5.2011, 21:14 #161526
Mutta eihän sätkän konetta kauaa pura ja kasaa. Se tuli todistettua viikonloppuna. Paras purkuaika oli noin viisi minuuttia ja kasaus taisi olla jotain 11-12 minuuttia. Toki ko kone oli jo Nurmeksessa kasattu demo kone. Mutta siitä kuolimatta ei mene päivää pidempään.
14.5.2011, 07:56 #161527Meidän Cecilialla on ollut 3 vuotta käytössä Jukan esittelemä lisäventtiili ja hyvin on pelannut.Se on avattava joten helppo puhdistaa,läpät metallia ei kovettuvia kumeja 😉
15.5.2011, 06:22 #161528Mukava kuulla. Asentaminenkin on niin simppeli, että sitä en ole saanut aikaiseksi. Onko Cecilian kuljin ollut talvikäytössä tuolla venttiilillä?
15.5.2011, 17:34 #161529On ollut tavikäytössä joka päivä ei ongelmia 😉
17.5.2011, 08:42 #161530Itsellä kanssa tuo linkin venttiili jo matkalla Englannista kohti Suomea. Laitan tänne myös omat huomiot/kokemukset/alipainemittaukse tulokset(ennen ja jälkeen asennuksen) kun saan sen asennettua.
2.6.2011, 14:44 #161531Terve!
Mittailin vielä tuota kampikammion alipainetta seuraavin tuloksin:
Testi setup: Letku mittatikun reikään tiiviisti ja vesipullo maahan.
Tyhjäkäynnillä alipaine nostaa pintaa noin 8cm.
Kun kierrokset nousee niin alipaine laskee, kunnes noin
3000 kierroksen kohdalla kampikammiossa alkaa olla jo ylipaine.
Maksimikierroksilla pinta laskeutuu noin 3-4cm vedenpinnan alapuolella (ylipaine).Onko tietoa miten alipaineen tulisi käyttäytyä?
Vaihdoin viime vuonna tuon huohotinventtiilin, mallia ei alkuperäinen (Sitronen).
Näyttää kuitenkin siltä, että vuoto pahenee koko ajan.Terveisin
Rexa2.6.2011, 15:57 #161532Tuolla 2cv-Wikillä on hyvät ohjeet huohotin venttiilin testaukseen ja korjaukseen — > sanoin ja kuvin…
➡ https://www.2cv.fi/wiki/index.php?title=Luokka:Niksit” onclick=”window.open(this.href);return false;Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂2.6.2011, 17:19 #161533Mäntsälästä löytyy korjaukseen kumeja. Tai koko korjattu huohotin.
13.6.2011, 15:11 #161534Terve!
Hyvä tietää että joku on viitsinyt tehdä noin hyvät korjausohjeet,
ja että korjattuja venttiilejä on saatavilla.Ehdin tilaamaan tuon huohotinventtiilin englannista (metalliventtiilillä ECAS 2CV).
Öljyvuoto loppui siihen. Yritin mitata kampikammion alipaineen mutta ei onnistunut,
meinasi imaista vedet koneen sisälle (vesipullo oli maassa).Minulla oli aikaisemmin paikoillaan vuoden vanha piraati-venttiili Sitroselta (68 e),
kumma että se meni pilalle alle 2000 km:n. ECAS:llä ne väitti ettei edes alkuperäinen
venttiili kestä viittä vuotta kauemmin.Terveisin
Rexa13.6.2011, 16:42 #161535Huohottimien kumiosat ei ilmeisesti kestä kuuman koneen hönkäilyä kun määräajan,,
olen miettinyt että jos laittaisi ohuesta rosteriteräs pellistä kiekon sen kumikiekon tilalla??
Toimisi varmaan yhtä hyvin tai jopa paremmin ja pitempään kuin kumi läpät.. ??
Ohutta rosteria löytyy vaikkapa vanhasta pesukoneen kaukalosta… ❗Ohut teräs kiekko irtaalleen ilman niitejä tuon kumin tilalle,, painovoima pitäisi kyllä huolen sulkeutumisesta…. 💡
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂13.6.2011, 18:33 #161536Mulla on ollut muistaakseni muutaman tuhannen ajossa huohotin, jossa alkuperäinen kumiläppä on korjattu sopivalla metallisella. Sen enempää toteutusta en muista kun “hovimekaanikko” sen askarteli. Toiminut on kyllä. Nelkun koneessa siis. Avattua huohotinta ei edes ole juotettu takaisin kasaan, puristettu puoliskot yhteen hieman samanlaisella pannalla kuin dieselsuodattimissa käytetään.
13.6.2011, 18:46 #161537Käytin samanlaista kumilätkää kuin Mustahattumiehen kuvassa. Niitteinä vain muoviniitit.
Huohottimen puolikkaat likistetään toisiaan vasten irtolaipoilla ja M5 -pulteilla.
Tarvisijoille täältä kumeja, niittejä ja laippoja.13.6.2011, 19:08 #161538Kumit kun tekee Vitonista niin kestää yli 5v… korjattu on parempi kuin uusi tarvike.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]14.6.2011, 06:48 #161539Nämä minun tekemätpä onkin Etolasta. Ei kun Etrasta.
Viisi euroa kappale. Vaikka uusisi kerran kuukaudessa.14.6.2011, 21:53 #161540En tiedä kenen valmistama, mutta taatusti ei alukuperäinen Royal Enfield -osa. Halvalta näyttää, ja päällä lukee “Made in W-Germany”. Saattaisi sätkä tarvita pari rinnan, koska tuokin alkaa hukkaamaan öljyä kovempaa ajellessa vaikka kuutioita on pikkuisen vähemmän, samoin kun huippukierroksia.
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.