Etusivu Foorumit Päävalikko Yleinen keskustelu Olkaa nöyriä SITROSELLE

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 6 viestiä, 16 - 21 (kaikkiaan 21)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #139358

    Alkuperäinen viesti löytynyt. Kiitos neuvoista ja kiitos kannustuksesta.

    #139359

    Tuleeko kyseeseen rikoslain 24.luvun 9.pykälä (kunnianloukkaus)?

    Tämä on mielenkiintoista siinä mielessä, että tietysti asianomainen keskustelunaloittaja olisi voinut miettiä sanojaan, eli tässä tapauksessa krjoitustaan ennen kuin sitä tänne palstalle lykkää… Itsesensuurin ja maltin käyttö, kun tuntuu nykyään niin helposti unohtuvan (myös minulta).

    Toinen asia on tämän palstan valvonta – keskustelun sisällön valvonta on Killan päätöksellä jätetty vain yhden henkilön hoidettavaksi. Vastaavissa aktiivisissa keskustelupalstoissa valvonnasta huolehtii useampi henkilö, esim. eri aihekokonaisuuksilla voi olla eri valvojat.
    Jos valvonta-opastus-ohjeistusoikeuksia jaettaisiin useammalle henkilölle, edellä mainitun kaltaisiin “käämien palamisiin” pystyttäisiin puuttumaan ajoissa, ennen vahinkoa.

    Kolmas asia on se, että kaikkien nettiikirjoittavien pitäisi ymmärtää se, että täältä on erittäin vaikea saada siivotuksi kirjoituksiaan, jos ne ovat olleet palvelimella hetken. Hakusana “natsivääpeli” antaa googlessa tasan kaksi ehdotusta, toinen näistä viittaa juuri edellä mainittuun kirjoitukseen. Klikkaamalla kohdetta tekstiä ei löydy (muokattu versio kylläkin), mutta ottamalla välimuistin käyttöön saadaan:

    Googlelainaus>“Maksuliikenteessä ainakaan minun kohdallani ei olut vaikeuksia. Maksoin verkkopankilla laskun välittömästi kun se tuli.
    Ilmeisesti tämä “natsivääpeli” ei vain pitänyt äänestäni.”
    <lainaus

    Ottakaamme (itse ainakin sain taas opintomatkan netin riemuihin) tästä opiksemme ja toivon, että osapuolet saavat asian sovittua ilman asianajajien käyttöä – ovat ainoita, jotka asiasta hyötyvät.

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #139360

    Ja tämä olisi hyvä muistaa että netissä on käytännössä vain “näennäinen anonymiteetti”, kyllä se “oikea ihminen” sieltä aina löytyy. Tai lähes, mutta sitten pitää olla jo enemmän kuin hyvin perillä tietotekniikan ihmeellisyyksistä.

    Tästä olen joskus tainnut mainitakin, että pitäisi kirjoittaa siten että pystyy seisomaan sanojensa takana..!

    Tosin tässä tapauksessa on hyvä olla jälkiviisas, se ei enää tilannetta mihinkään muuta. Vaan olisiko tässä osapuolien vielä mahdollista istua vaikka pöydän ääreen, yrittää välttää kiivastumisia ja selvittää tilanne ilman juridisia kiemuroita? Vaikka yrittäisitte selvittää miksi asiakas tällaisen mielikuvan saanut on, sekä miksi asiakas tällaisen maininnan julkisuuteen päästänyt on… Tämä siksi, koska tuskin tästä hyvä mieli kummallekaan tulee, saattaa palstan lukijoiden kesken tulla negatiivista sävyä kyseiseen yritykseen, sekä harrastus loppua tekstin kirjoittaneelta. Hyvä olisi jos jotenkin muuten saisitte sovittua, ilman käräjöintiä.

    Yritetään pitää keskustelut siis järkevällä tasolla..? Tottahan se on että myyjäliike saa valita asiakkaansa, ja asiakas saa valita liikkeen mistä tuoteet ostaa. Ja jos toiminnasta jotain pahaa sanottavaa on, sen voi tehdä ilman että loukkaisi toista osapuolta. Ikävää on että nyt on menty sen rajan yli… 🙁

    #139361

    Hyvät tekstit Jasu sekä Jimmi..

    Alkaa menemään turhan ameriikan meinigiksi kun yhden sanan jälkeen
    uhkaillaan käräjöinnillä. Kyllä tällaiset asiat pitäisi saada sovittua vielä
    ihan anteeksi pyynnöllä.. Vahinkoja tekee kuka vain, eriasia on jos
    loukkaaminen jatkuu tahallisesti kerta toisensa jälkeen.

    Mitenhän tuo kyseinen nimitteleminen muuten menee koska ko. sana oli
    lainaus merkeissä? Itse en sitä noin kirjoitettuna ainakaan ottanut kovin
    vakavasti.. Milessäni kävi että langanpäässä oli joku jolla oli huono päivä.

    -Olli

    #139362

    Olen valmis julkiseen Anteeksipyyntöön.
    Minä olen väärässä. Sen todistaa keskusteluun osallistuneiden kirjoitukset.
    Vaikka en muista mitä silloin 2-vuotta sitten tilausta osittain peruessani tuli sanottua, niin olen kuitenkin anteeksipyynnön velkaa aiheuttamastani harmista.

    #139363

    Enpä ole tällaista kuvitellutkaan…missähän tässä on tapahtunut virhe ?!
    Olen asioinut Sitrosella vuodesta -01 alkaen. Ensimmäiset kontaktit olivat Kimmo Salosen kanssa. Sovimme Kimmon kanssa, että hän lähettää tavaraa…minä lähetän rahaa. Kaikki on pelannut mainiosti…aina. Tämä on pelannut myöskin muiden myyjien kanssa. Tavara on lähetetty normaalisti postitse tai matkahuollon kautta. Postiennakkoa ei ole käytetty. Kiitos vain Sitronelle !

Esillä 6 viestiä, 16 - 21 (kaikkiaan 21)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.