Etusivu Foorumit Päävalikko Yleinen keskustelu On ne jotenkin älyllisiä olentoja?

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 5 viestiä, 1 - 5 (kaikkiaan 5)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #125929

    Laitanpa tämän nyt ihan yleiseen keskusteluun, koska tarkoitus ei ole ainakaan vielä pohtia teknisesti vikoja vaikka tähän vikoja liittyykin.

    Viikonloppuna tuli ajettua melkein 500 kilometria ja Roslin kulki urheasti, vaikkakin vähän kaasutinongelmaisena eli kakkoskurkku ei oikein tahtonut osallistua ihan niinkuin pitäisi. Ja ei haitannut vaikka välillä tuli taivaalta lunta, loskaa, vettä, rakeita ja jäähileitä. Sai sitä auringostakin nauttia. Tänään olen Roslinille erityisen kiitollinen, että kuljetti meidät koko viikonlopun. Sillä tänään, alle kahdenkilometrin matkalla hän sitten totesi, että nyt kyllä teette kaasarille jotain kun kerta koko viikonlopun toimin ja teidät kuljetin. Eli tänään alle kahdenkilometrin matkalla Roslin hyytyi, tiesin heti että kaasarissa vika ja bensaahan sieltä tulvi. No, Roslin jäi hetkeksi vieraaseen parkkiin kun oli menoa. Ystävällinen tuuppija löytyi. Kyseli vielä minulta, että kokeilithan käynnistää kaasupoljinta pohjassa pidellen, hän kuulemma tiesi että auttaa kun isällään on ollut noita (siis rättäreitä). Ystävällisesti sanoin, että osaan kyllä tämän käynnistää, nyt on vika eikä auta kun kaasutin tulvii. 🙄 No, vajaan tunnin kuluttua kun asiat oli hoidettu saatiin sitten startattua ja päästiin kotiparkin alkuun kunnes taas sammui. Ystävällistä tämäkin Roslinilta, parkkiruutuun sitten autettiin tuuppimalla. Itse en nyt tänään päässyt vikaa selvittelemään, mutta melkein neljä tuntia tuolla mieheni isänsä kanssa probleemaa selvittivät. Kaasuttimessa oli moskaa (ei mikään yllätys), se oli päätynyt sinne väljästi paikallaan olleen ilmanputsarin suodattimen takia, kakkoskurkun pääsuutin täysin tukossa (sai pelkkää ilmaa, ei yhtään bensaa) ja sitä rataa. Nyt nuo toivon mukaan korjattu, ei vielä pysy tyhjäkäynnillä kunnolla käynnissä, mutta lähetin miehen vielä putsaamaan tyhjäkäyntisuuttimen. Sitten saa riittää tältä päivältä. Ja jos ei huomenna rupee selviimään, niin saa joku tarjoutua paikanpäälle, jotta päästään vappuajelulle 😆

    Mutta tekstin tarkoitus kait oli, että kyllä ne vaan jotenkin on älyllisiä olentoja, kun pelittävät uskollisesti reissussa 500km ja sitten kotikulmilla seuraavana päivänä pyytävät huolenpidon. Kyllä vaan olen Roslinille kiitollinen, että jaksoi reissusta kotiin. Eipä olisi ollut kivaa tienposkessa ruveta tuota probleemaan selvittämään (näillä tiedoilla ja taidoilla).

    #157014

    Rättärit on ainakin fiksumpia kuin bussit ja kuorma-autot. Aina kun ne on mut tien varteen jättäneet, se on tapahtunut 100km päässä kotitallista, keskellä yötä, pahimpaan mahdolliseen kohtaan tietä tai katua. Eräillä busseilla oli tapana unohtaa vaihteensa aina silloin tällöin. Virran sammutuksella ja uudelleen käynnistyksellä rupesi taas toimimaan. Kymmeniä kertoja se tilanne kohdalle osui, ja vain kerran niin ettei matkustajat olleet kyydissä. Silloin se sitten teki stopin keskellä pääkaupungin iltapäiväruuhkaa. Olisi joskus voinut hiljaisella hetkellä kun kukaan ei ole näkemässä tallin pihaankin sekoilla, mutta ei koskaan.

    #157015

    Katsokaa samalla kaasarin suuttimia ihaillessanne, että ainakin kaasarin kaksi etummaista mutteria ovat kiinni. Mikäli ne eivät ole, saattaa tyhmäkäynti kaikota ja polttoaineen kulutus lisääntyä. Lämpöisenä käyntiinlähtökin on niin ja näin.
    Mikäli ei selviä, mulle voi soittaa: nollaviisinolla5004438. Kaasarin osia löytyy.
    Pitäähän vappuajelulle päästä.

    #157016

    Korjaus kurssilla katsoin kaasaria,, tyhjäkäynti erikoisen hyvä,,
    oma diaknoosini oli että kakkoskurkun suuttimessa tai bensa kanavassa roskia…
    Muuta vikaa en silloin havainnut,, kuitenkin suosittelin kaasarin puhdistusta
    paineilmalla..
    Toimi muuten hyvin mutta kaasua hiljaa lisätessä alkoi kakkoskurkun raottuessa / avautuessa (korsaamaan)
    eikä ottanut kierroksia…..
    😉 💡
    Toinen vaihtoehto saattaa myös olla että bensapumpun tuotto ei enää riitä isommilla koneen kierroksilla??
    Kyseinen pumppu mallia: yksi iso monitoimi kumikalvo kannen alla,, eivät pelitä enää vanhana kunnolla….
    Kalvo kun venyy pilalle vanhuuttaan…
    😯

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #157017

    Siirtäkää tämä nyt sitten tekniikan puolelle jos siltä alkaa vaikuttaa.

    Maanantai-iltana tilanne oli tosiaan se, että ihan silmin näki kakkoskurkun olevan täysin kuiva eikä sinne menny ku ilmaa. Kun kakkoskurkun pääsuutiin putsattiin alkoi toimimaan. Sitten kulkikin kuin raketti verrattuna entiseen, ei vaan pysyny tyhjäkäynnillä käynnissä. Tyhjäkäyntisuuttimen putsaus auttoi. Eilen sitten piti säätää vielä tyhjäkäyntikierrokset takaisin ainakin melkein paikoilleen. Olivat nuo herrat pähkäillessään vääntäneet melkoisille lukemille ennen kuin neuvoin kokeilemaan tyhjäkäyntisuuttimen putsausta (Akaile tämän mulle viime syksynä opetti, en mä muuten ois tienny). Toimi tuo eilen sitten artikkeliin ja takaisin (uusi katto tarttui mukaan matkaan 😆 ) ja on raketti verrattuna entiseen kun molemmat kurkut toimii. 😆 Vielä vähän tulee bensan hajua, mutta sitä nyt lorahteli sen verran reilusti sinne ja tänne maanantaina herrojen säätäessä että voipi hetken haiskahtaa? Ainakaan uutta märkää konepellin alla ei näy. Tarkistan vielä itse noi mutterit kunhan kerkeen, että tuli avaamisen jälkeen uudestaan hyvin kiinni. Tuntuisi siis olevan nyt kunnossa, mutta jos tulee vielä jotain, niin hyvä tietää Henkka että voipi ottaa yhteyttä.

    Eilen tuli vielä yksi murhe kun uusi katto on niin jäykkä, että ihan vaan kiinni pingotus katkaisi saranatapin tai miksi sitä nyt sanoisi, mutta se pitäisi saada korjautettua tänään. Jos ei, niin sitten täytyy otta kuva ja kysellä osaa. 😉

    Mutta kyllä meidän näillä näkymin pitäisi vappuajelulle päästä ainakin katto auki. Ja kun Paavon patsaalle asti päästään, niin sitten sitä apua varmaan löytyykin…

Esillä 5 viestiä, 1 - 5 (kaikkiaan 5)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.