Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Onko koolla väliä?

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 12 viestiä, 1 - 12 (kaikkiaan 12)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #125984

    Olen reissussa ulkomaan puolella – tuhkapilven alla ja Dyanen takakoppaan ollaan nostamassa keltalaattaista AM2-M konetta (0480094558).
    Nyt kun ei ole dokumentteja mukana eikä tämä satunnainen ja heikko tikku-yhteyskään salli täällä periferiassa laajoja selailuja,
    heitän pikaisen kysymyksen killan viisaille:

    Onkohan tässä saman kokoiset kammen stefat kuin kutosessakin? Millä numeroilla lähden tätä lähikauppiasta ahdistelemaan?
    Entäs ne brilli-tiivisteet? Käykö kutosen vastaavat tähänkin?
    Kone on tavattoman öljyinen ja karstainen – joten muitakin paikkoja on avattava.

    #157304

    Soon kutosen kone niinkuin muutkin… Erot löytyy sisältä. Onko ulkoista öljynsuodatinta? (AM2-C koneessa ei nimittäin ole, vaikka on kaksikurkkuinen kaasari 😯 )

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #157305

    @Akaile wrote:

    Soon kutosen kone niinkuin muutkin… Erot löytyy sisältä. Onko ulkoista öljynsuodatinta? (AM2-C koneessa ei nimittäin ole, vaikka on kaksikurkkuinen kaasari 😯 )

    Kakskurkkuinen tämäkin eikä ole ulkopuolella suotimia. Oikein piti käydä pimeässä tarkastamassa vaikka iltapäivällä siitä purin pellit pois päältä. Tässä on mielenkiintoisesti kaksi pienempää putkea ( halk. 30mm about..) sylinterien alta ropellikotelosta.
    Empä ole ennen nähnytkään. Onko tämä jostain Amista?

    Tämän kannetkin taitavat sopia sitten kutosen koneeseen?? Tässä vanhassa on todella risat putket sylinterien alla, brilleistä ei ei ole tiivistämään. Josko tämä siivousprojektin ajaksi lainaisin kannet kutoseen??

    Mitä ovat nämä erot , joista yllä mainitsit – ovat kutoseen?

    #157306

    @texwiller wrote:

    kaksi pienempää putkea ( halk. 30mm about..) sylinterien alta ropellikotelosta

    Ne on levyjarrujen muovisten jäähdytysilmaputkien lähdöt. Kyllä levyjarrukutosissa on samanlaiset.

    #157307

    @amikutoseeni wrote:

    @texwiller wrote:

    kaksi pienempää putkea ( halk. 30mm about..) sylinterien alta ropellikotelosta

    Ne on levyjarrujen muovisten jäähdytysilmaputkien lähdöt. Kyllä levyjarrukutosissa on samanlaiset.

    Aah – no niin. Sieltähän saanenkin sitten ottaa vilpoista ilmaa kasvoilleni ja varmaan myös itikoita kunhan niiden sesonki alkaa.
    Olen aina jostain syystä “suosinut” – eli saanut kohtalokseni rumpujarrullisia kulikimia, joten näistä ei aiemmin ole ollut havaintoa.

    #157308

    Juu muistelen, että tuo on jotain Ami-perua, olisiko alkusarjan Ami 8 kone? Noita samoja koneita on kyllä ollut joissain “saastekutosissa” (2cv6 Eco?) ja tuo AM2-C-malli oli varustettu jopa keskipakokytkimellä. Ihan varmaksi en muista sitä, että onko tuossa koneessa se kammen öljykierto mallia Ami 6 vai ei, mutta hieman huono puoli on se, ettei sitä öljynsuodatinta ole. Jos kampi on Ami 6 tyyppinen niin sitten kammen stefat on omansa?

    Eroina normikutoseen: Tuo taisi olla “turboputkella” varustettu ja tehokkaimmilla 9.0:1 puristussuhteella varustetuin männin. Mutta ihan satavarmaksi en mene sanomaan, koska en ole moista konetta vielä purkanut ja sisälle kurkannut. Päältä olen tutkinut ja tyyppikilven perusteella tietoa etsinyt 😉

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #157309

    Mahtaakohan tuo öljynsuodattimen poissaolemattomuus olla toteutettu tuossa pulttikiinnitteisellä laipalla..? Jos on, niin sitten sen laipan tilalle voi ruuvata Kutosen moottorista öljynsuodattimen jalan…

    Joskus tuollaista moottoria, olikohan Hollannin maailmankokouksessa, tuli ihmeteltyä, ja siellä muistelisin sen olleen juurikin irroitettavaa mallia. Siis sen suodatinjalan “korvaavan palikan”…

    #157310

    Ainakin tuossa AM2-C koneessa ihmetys oli suuri, kun edes paikkaa jalalle ei lohkossa ollut.

    Jos Texwiller onnistuu, niin laita ihmeessä kuvia, jotta saadaan “tietokantaa” näistä poikkeavista koneistakin 😉

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #157311

    @Akaile wrote:

    Ainakin tuossa AM2-C koneessa ihmetys oli suuri, kun edes paikkaa jalalle ei lohkossa ollut.

    Jos Texwiller onnistuu, niin laita ihmeessä kuvia, jotta saadaan “tietokantaa” näistä poikkeavista koneistakin 😉

    tässä koneessa on paikka ulkopuoliselle öljynpuhdistajalle , sen jalalle mutta ei pultin pulttia eikä laipan laippaa -ainoastaan tuollainen valettu “sija” mahdolliselle tulevalle uudelle innovaatiolle? Kuvan laittelen kunhan saan enemmän alumiinipintaa näkösälle.
    Puhdistamisessa tuli jälleen todettua Quickcleen – spraypullon tehosuihku Tällä on suurempi paine kuin bräkleenillä joten poistaa
    kaiken rasvan ja sotkun ahtaista paikoista jonne ei muilla konsteilla oikein pääsekään. 💡

    Mutta edelleen alkuperäiseen kysymykseen ❓ : Onko tietoa antaa takastefan mitoista? Nyt puhdistuksen edettyä vaiheeseen jossa etummaisen stefan lukemat sain näkyviin – voin ne kertoa josko vaikka joku muukin tarvii tätä tietoa:
    IOS 60.42.8 Paulstra ja sitten vielä 37. takastefassa -tai oikeammin kai pitäisi puhua huulitiivisteestä, sensijaan ei lukuja näy. Tätä kaipaisin.

    #157312

    Huulitiivisteet on yleensä mitoitukseltaan ilmoitettu kolmella luvulla: Ulkohalkaisia,, sisähalkaisia sekä leveys.. Ulkohalkaisian voi mitata reiästä mihin tiiviste tulee ja sisäreiän akselilta.. Leveys mitta ei ole niin ratekinen olipa se sitten 7 tai 9 milliä siten että kapeamman tiivisteen voi laittaa leveämmän paikalle,, mutta leveämpää ei sitten saa laittaa kapeamman tilalle… 💡
    Siis huulitiivisteen lukemat saa selville vaikka entisessä ei mitään lukemia olisi enää tallella.. Lukemat mitataan tiivisteen paikasta,, ei vanhasta tiivisteestä… 😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #157313

    Motonetin luettelon mukaan näyttäisi takastefa olevan 55,5x69x10mm. Ei ole mikään standardikoko, joten tuskin löytyy kuin varaosana.

    #157314

    @texwiller wrote:

    IOS 60.42.8 Paulstra ja sitten vielä 37. takastefassa -tai oikeammin kai pitäisi puhua huulitiivisteestä, sensijaan ei lukuja näy. Tätä kaipaisin.

    Olisiko tuon stefan mitat 60 x 42 x 8 ? Mittaamalla selviää tarkemmin. Vanha stefahan nousee paikaltaan kahdella peltiruuvilla, kun ruuvaat ne siihen stefaan ja nykäiset tarpeeksi.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

Esillä 12 viestiä, 1 - 12 (kaikkiaan 12)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.