Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Ontuu,,,,ontuu
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
12.8.2012, 07:42 #127786
Heippa te kaikki minua viisaammat!
Olen taistellut koko kesän 2cv6.n “kiihtymisen” kanssa ja nyt alkavat konstit loppua!
Kiihtyy-hyytyy-kiihtyy-hyytyy?? Matkaa kulkee hyvin noin 6l-kulutuksella
Olen uusinut kaikki sytkynpuolen sekä puhallellut Solex 25/36 kaasarin ja vaihtanut uudet suuttimet mutta kun ei auta.
Tiedättekö kuka voisi auttaa???
t: Typy12.8.2012, 07:58 #166904Oletkos bensapumpun kuntoa todennut..
Kuulostais tuo vika siltä että ei riitä bensa kaasarissa.. 😯Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂12.8.2012, 10:52 #166905Tosiaan vaihda bensapumppu…minulla oli sama vika.
12.8.2012, 12:22 #166906Muuten ehyessä pumpussa voi olla sellainenkin vika että vivun akseli kuluu,,
eikä tyntötangon liike enää riitä tarpeeksi pukkimaan kalvoa..
Korjata voi tekemällä pumppuun uuden akselin 8mm pultista..
Pumpun alus fiiperiä ei kannata madaltaa koska siten pilaa uuden pumpun asennus mahdollisuuden… 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂12.8.2012, 20:43 #166907Jos kiihtymine on sellaista nykivän oloista, tarkistaisin kiihdytyspumpun kunnon. Se on sellainen kapistus jonka tärkeyttä ei edes miellä, ennen kun se lakkaa toimimasta.
18.8.2012, 17:29 #166908Kiitos bensapumppu vinkistä.
Vaihdoin uuden mutta “hanttiin” laittaa edelleen kaasua lisättäessä. Ensin meinaa nenä osua lasiin ja hetken päästä meinaa niska niksahtaa kun ampaisee!
Typy19.8.2012, 09:40 #166909Tarkistin kiihdytyspumpun. Roiskii pienimmästäkin liikahduksesta. Tosin, mikä sitten mahtaa olla se oikea määrä? Pitääkö tulla sumuna vai pienenpojan liruna?
Jos koettaisin vaihtaa kärjet (uudet) ja konkan (uusi) 123-sytkyyn paranisikohan? Onko kellään kokemusta asiasta? Tiedettekö säätyykö sillä ennakot paremmin?
Alkaa muuten loppumaan keinot! Ei kai tällainen käytös ole ominaista?
Typy19.8.2012, 15:19 #166910Sätkän kone on tarkoitettu käymään kärjillä ja konkalla.123 ei paranna olennaisesti sitä asiaa.On vaan helpompi säätää ja yksi kallis osa lisää hajoamaan.
Kärkikotelon alla nokkaakselin päässä on liikuvat epäkekosäätimet.Vaikuttavat kierroksilla sytytysennakkoon.
Minulla oli kondensaattorin liian pitkä kiinnitysruuvi kerran silpunnut ne.Voisko olla?19.8.2012, 15:29 #166911Kiitos siitä keskipakosäätimen vinkistä mutta kun sekin on uusi ja tsekattu että toimii.
Typy19.8.2012, 15:53 #166912Kiihdytyspumpulta pitää tulla voimakas, tasainen ruiskaus. Katkonainen, räkivä sujhku, tai kiihdytyspumpun vuotava ulkoasu on merkki ei hyä ei hyästä…
123:n ja kärkien merkittävin ero ongelmatoimivuudessa on siinä, että kärjet konkkineen päivineen voi oikutella vaikka miten ennen varsinaista hiljenemistä, mutta 123 pimenee normaalisti kerralla tai hyytyy hetkeksi tien viereen kuin nappia painamalla.
Uusien kärkipakettien kondensaattoritkin saattavat olla ihan mitä sattuu laatua nykyään, joten läpi katsotut kärjet eivät vielä välttämättä ole tae toimivuudesta. Ts. jos nyt näyttää siltä, että kaasutinpuoli on nyt läpikäyty ja kaikki hyväksi todettuja niin jäljelle jää sytytyspuoli..
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]19.8.2012, 16:11 #166913Niimpä mutta kun siellä sytkyssä kaikki uutta! Mitä sille voi tehdä, pitääkö konkkia ja kärkiä ostaa repullinen vai miten niiden uusien toiminnan voi varmistaa? Aikamoista arpomista! Kiihdytyspumpun suihku on yhtenäinen mutta ei kovin voimakas? Mistähän uusi kalvoja löytyy, onko kaasutinexpertti ainoa Solexin taitaja etelä suomessa? Vikaa on vaikea kuvailla mutta tuntuu kuin menovesi loppuisi ennen toisen kurkun aukeamista, hyytyy. Toisella kurkulla kyllä mennään ihan ok
19.8.2012, 16:45 #166914No sitten täytyy olla se ykköskurkun suutin tukossa..
Se löytyy sieltä kuskinpuolelta kaasaria messinkitulpan takaa kohokammion sisältä ja irtoaa pienellä ruuvitaltalla,,
se on aika pieni ulkomitoiltaan ja vaikea löytää sieltä reiän pohjalta.. 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂19.8.2012, 16:51 #166915Kaikki suuttimet on vaihdettu uusiin eikä vika korjaantunut.
Typy19.8.2012, 17:19 #166916Oletko bensan pinnan tarkistanut? Varsinkin jos on kurkkujen koot 18/26, niin on varsin ronkeli sille, että bensan pinta on oikein. Kyseisessä kaasarissa sen pitäisi olla 21mm.
19.8.2012, 17:25 #166917Sitä pintaa en ole tarkistanut kun en ole tiennyt oikeaa korkeutta ja mistä, miten se mitataan? Kaasari on Solex 26/35.
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.