Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Yleinen keskustelu › OPPAITA KUNNOSSAPITOON
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
24.4.2013, 19:25 #127890
2cv korjauskäsikirjoja /oppaita Suomenkielisiä olisin vailla , jos vaikka pitää pitää jotakin tehdä joskus , eli ei muutakuin tietoa tänneppäin
saako hyvin varustetuista varaosaliikkeistä vai pitääkö mennä oikeesti kirjakauppaan24.4.2013, 19:39 #167363Eipä taida olla myynnissä, kun ei oikeastaan ole sellaisia edes olemassa. Liity kiltaan ja sitä kautta sulle aukeaa killan arkisto, jossa on niin kotimaista kuin ulkomaistakin materiaalia melkoiset määrät.
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.com25.4.2013, 04:22 #167364Tämmöinen löytyy, mutta englanniksi. Kuvia on paljon.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]25.4.2013, 11:06 #167365Killan jäsenille leinee myytävänä edelleen T. Eerolan korjausopasta, josta otettiin uusintapainos muutama vuosi sitten.
25.4.2013, 17:46 #167366Kiitos äijät vastauksista, en tiennytkään että kansalaisopiston Ranskankielen opinnot pitää aloittaa syksyllä?? no mutta jos helpoiten tän harrastuksen aloittais liittymällä kiltaan jos vaikka tuohon nelkkuu jotakin “pientä” pitää tehdä, kun sain sitten vihdoinkin haluamani
2012 syksystä etiskelin ja haeskelin ja sitten Tampereelta löytyi 1972v CV4 joka tallissa on nyt.25.4.2013, 21:23 #167367Luultavasti kuljin on kutosen tekniikalla koska on levyjarrut edessä.. 😯
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂26.4.2013, 05:28 #167368Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta oman käsitykseni mukaan uudet kiltalaiset saavat liittyessään tuon Eerolan korjausoppaan. Ainakin itselleni sellainen tuli muiden papereiden ohella. Minusta se on kyllä hyvä opus, etenkin kun ottaa teoksen fyysisen koon huomioon. 🙂
26.4.2013, 13:13 #167369No jopa sattui ,, vai kutosen tekniikalla? olen pitkän kolmosen velkaa sulle, kiitos tiedosta , ehkä vähän “romutti” tuota museokatsatus
suunnitelmaa, mutta näillä mennään26.4.2013, 13:41 #167370Kutosen koneen tunnistaa siitä kun lämmönvaihtimet on toisiinsa nähden lievästi sivuun päin suuntautuvat kun taas nelkun koneessa ne on yhden suuntaiset..
Kuvassa kutosen kone kaksikurkkuisella kaasuttimella ja “turboputkella”.. 💡
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂26.4.2013, 19:32 #167371Kutosen koneessa on öljyputsari vänkärin puolella pytyn alla, nelkuissa sitä ei ole. Kirjallisuutta on myös 3.7.1985 Aulis Heikkilän kokoama Niksi Nyytiset..se on hyvä!
27.4.2013, 11:39 #167372Mää voin kyllä vaihtaa sen kutosen koneen ja laatikon vastaaviin nelkun osiin – päittäin tietysti 😉
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.com27.4.2013, 13:53 #167373Juurikin , näin 6 tekniikalla keksintö/kuljin näemmä, siistii et todellisuus tulee vastaan alan ammattilaisilta , tuo “turpoputki” vain puuttu, palataan astialle tuolla tekniikan foorumilla, on näemmä hiukan hukassa tuon meikäläisen tietämys keksinnöstä on mut kiitti vinkeistä teille, Sitroen C5 joka vielä ajo-autona saatan tietää hiukka paljon enempi??
Siitä kirjallisuudesta, sainkin keksinnön mukana korjausoppaan takakontista löyty sellainen. Ken kertoo miten killan jäsenmaksun hoitaisin
et pääsisin ns “sisäpiireihin” , no apuja olen jo saanut niin paljon että hävettää, ken tietää ilmottakaa kelle osoitan jäsenmaksuni killan jäseneksi.27.4.2013, 14:08 #167374Katsopas tuolta Killan sivuilta https://www.2cv.fi ja sieltä vasemmasta reunasta valinta “Jäseneksi kiltaan”, niin rupeaa homma selviämään. Tervetuloa mukaan!
28.4.2013, 20:05 #167375Mun mielestä tämä on hyvä hankinta kirjahyllyyn jo kuvituksenkin vuoksi
http://www.amazon.co.uk/restore-Citro%C3%ABn-Enthusiasts-Restoration-Manual/dp/1903706440″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Näitä on ollut suomalaisissakin kirjakaupoissa, viime aikoina ehkä vähemmän,
[size size=10][color color=#000040]2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 » HY72 '66 » Projekti: Dyane '68[/color][/size]
[b][color color=#BF0000]Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. [size size=12](2CV-esite,1956)[/size] [/color][/b] -
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.