Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Oravan erotin (Ilmanputsari)

Esillä 5 viestiä, 16 - 20 (kaikkiaan 20)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #172324

    @Akaile wrote:

    50 000 mailin välein on suositus putsaukselle, joten tuon alitin hötkyilylläni. Ohjeiden likaisuusasteelle en ihan ole päästänyt: http://www.knfilters.com/cleaning-pics.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Näin ollen pesemisestä ja öljyämisestä ei pääse täysin eroon, mutta K&N filtterin etu alkuperäiseen patruunaan on se, että rakenteellisesti se ei mene miksikään tämän huollon aikana. Toisin kuin superlooni, joka murenee ja muhjuuntuu. Tuolla 30-50e hinnalla saa siis filtterin sätkän loppuelämäksi ja plussana on nuo muut virtausominaisuudet.

    Harmi vain että se kaikki lika mikä ei tartu siihen suodattimeen menee koneeseen eikä ainakaan paranna sen eliniänodotetta. Ei se K&N:kään sitä likaa mihinkään hukkaa, vähäinen pesuntarve perustuu siihen että suurempi osa tavarasta pääsee menemään suoraan läpi.

    #172325

    @RPekka wrote:

    Harmi vain että se kaikki lika mikä ei tartu siihen suodattimeen menee koneeseen eikä ainakaan paranna sen eliniänodotetta. Ei se K&N:kään sitä likaa mihinkään hukkaa, vähäinen pesuntarve perustuu siihen että suurempi osa tavarasta pääsee menemään suoraan läpi.

    Eli siis tosissasi olet sitä mieltä, että nuhjuinen superlooni kerää paremmin epäpuhtauksia ja pysyy tiiviisti paikoillaan kuin mm. ralliautoissa laajalti käytetyt ilmansuodattimet? Nimenomaan se verkkorakenne kerää ne isommat oravat seasta pois ja öljyyn tarttuu ne pienhiukkaset.

    Onko tämä kalliimpi kuin alkuperäinen suodin? On.
    Onko tämä lähempänä niitä suotimia, joita alunperin oli vanhuksissa ja nelkuissa? On.
    Onko tämä kertakäyttöinen? Ei ole.
    Onko tätä pakko hankkia? Ei ole.
    😉

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #172326

    Kait noihin suodattimiin löytyy jonkinsortin tuoteselosteet..
    Nimittäin jos suodattimen pinta-ala on riittän iso koneen ottaman maximi ilmamäärän suhteen niin voi se täten olla tiukkakin ottaen talteen hyvinkin pienet ilman partikkelit olematta silti ahdas aiheuttaen alipainetta kaasuttimen ilmansaantiin koneen maksimi kierroksilla..
    Toisaalta läpimenevät partikkelit ovat jo niin pieniä verrattuna koneen tiukkoihin välyksiin että eivät aiheuta mitään ongelmia..
    Jos verrataan öljynsuotimeen niin sekin päästää läpi sellaiset kokoluokkaa olevat partikkelit jotka ovat huomattavasti pienempiä kuin esimerkiksi laakerivälykset..
    Lisäksi ympäröivät olosuhteen vaikuttavat ilmansuotimen puhdistus väliin,, pölyinen kaupunki liikenne on paljonkin likaavampi ja huonompi ajo-olosuhde kun vaikkapa pohjoisen kairat jossa ilmassa ei ole kun ehkä siitepölyä eikä sitäkään kaikkina vuoden aikoina mainittavaa määrää..
    Itse olen ememmän huolissani konepellin keulassa olevassa kärpästen erottin verkosta joka saattaa pohjoisessa ajettaessa jopa tukkeentua aiheuttaen koneen lämpenemistä..
    Monessa kulkimessa olen huomannut konepellin verkon puuttuvan kokonaan,, jolloin ainoastaan koneen veivinreiän tuessa oleva hyvin harvarakenteinen verkko ei enää erottele kärpäsiäkään vaan ne kulkeutuu läpi,, ja mitä siitä menee läpi niin voi tukkia koneen jäähdytin rivastot..
    😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #227429

    E-9144: http://www.knfilters.com/search/product.aspx?prod=E-9144

    Eilen asensin tämän mallin yhteen kutoseen muoviputsariin ja se sopii suoraan. Omaani, toista mallia, jouduin vähän sovittelemaan.

    Eli
    KA-1780, 2cv4 peltiputsari
    E-9144, 2cv6 muoviputsari

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #227432

    Kouvolan rompepäivillä kuulin ja näin kun eräs Kiltalainen näytti oman kutosen muovikoteloon asentamaansa Tipparellun suodatinta, ilmeisesti se korkeampi malli. Vaatii pienen muutoksen, olkohan niin että suotimen kumissa olevan oleva “heltta” piti vuolla / ajaa smirkelissä pois. Tuon jalkeen sopii siis tuohon muovikoteloon ja on tosi napakka. Kansikaan ei aukea sen jälkeen itsekseen. Testaan itse jonakin päivänä, kun tuo näkyy olevan Motonetin varastossa Hyvinkäällä. Saa tosin tilaamalla varmaan mistä tahansa tarvikeliikkeestä.

    http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/160860/538848?ajoneuvo=452

Esillä 5 viestiä, 16 - 20 (kaikkiaan 20)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.