Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Outo käyntihäiriö
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
26.10.2008, 18:06 #124578
Tuossa KeskisenSuomen matkaani jälleen taivaltaessa sattui niin, että neljä kertaa olin ihmeissäni: Ajaa tasaista 80-90kmh niin yhtäkkiä nytkähtää ja tuntuu, että kaikki mahtavat 29 heppaa on kateissa. Ei kerkiä edes kaasua hölläämään kun taas matka jatkuu normaalisti. Eli siis kerkiää ainoastaan ajattelemaan, että mitä hel.. ja sit mennään taas. Sen verran tuntuva käyntihäiriö on, että kartturikin kysäisi ihmeissään “mikäs nyt?”. Paluumatkalla se oli jo muutaman nykäisyn luokkaa putkeen, mutta ei tuntunut olevan merkitystä antaako lisää kaasua vai ottaako pois.
Sähköt eivät häviä, kaikki pelaa tuona aikana ja erillisasennettu volttimittari ei heilahda minnekään.
Bensansuodattimen vaihdoin viikonloppuna, kuten myös öljyt ja säädin venttiilit.
Any ideas?
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]26.10.2008, 18:28 #148103💡 Kyllä mielestäni oireet viittaa sytytys virta puolelle,, tutkisin ensiksi virtalukon pohjan onko siellä kosketus häiriö ja jos ei syventyisin kipinä puolelle sen jälkeen muuten…
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂26.10.2008, 18:45 #148104Virtalukolle on tuohon asennettu ns. hätäkatkaisin, jota mm. käytin perjantain matkallani. Ei vaikutusta. (Hätäkatkaisimesta saa virrat päälle virtalukosta piittaamatta…)
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]26.10.2008, 19:39 #148105Jos sähköpuoli on kunnossa voi epäillä että bensan joukossa on vettä. Kokeile pullollista Masinolia tai vastaavaa tankkiin.
Onko laitteessa katkojankärjet? Voivat joskus jumittaa . Jos kärkiohjattu transistoroitu sytytys, lika kärjissä voi aiheuttaa hetkellisiä häiriöitä.26.10.2008, 20:23 #148106Eihän sulla ole puolan piuha höllässä. Vika vaikuttaa minusta joko joku piuha välistä vetäsee maihin, laturin johto tai sitten joku muu. Mutten oikein usko bensa puoleen kun se ei tee kuin yhden tai muutaman töksäyksen. Ei muuta kuin kone tulille pimeässä ja konepelti auki, kyllä tuli näkyy jos juuri silloin osuu. Jollei muuten niin joku painelee kierroksia edestakas että pata heiluu niin voi paremmin näkyä.
26.10.2008, 20:24 #148107123 hoitaa sytytystä. Voisi kokeilla masinoliakin, sitä ei ole aikoihin tankissa ollut. Eikös tuollainen maa-kosketus pitäisi näkyä volttimittarissa asti? Tai muissa laitteissa, kuten valoissa ja pyyhkijöissä?
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]27.10.2008, 06:26 #148108Kyllä tuo elektroniikkahäiriöltäkin voisi kuullostaa. 652-Visan oman sytytyksen kanssa oli joskus tuollaista pätkintää, syynä vika sensorissa.
28.10.2008, 15:37 #148109-selvisikö aiheuttaja ?
28.10.2008, 15:58 #148110Villi veikkaus 123:n suuntaan…
Tuota vaan on kovin hankala diagnosoida. Paitsi jos olisi kierroslukumittari joka saisi tietonsa puolalta… Siinä näkyisi kipinänpuutos heti, diagnosointia varten voisi tällätä “jänniteväijyn” puolan syötöllekin…
Syttyennakon reaaliaikainen seuraaminen olisi vianhaussa ihan kivaa, tätä tietoa olisi tarvittu erään -67:n kanssa jälleen kerran. Ilmeisesti nyt on paljastunut syylliseksi 123 joka tarjoilee kipunaa satunnaisiin aikoihin miten sattuu, enimmäkseen kuitenkin toimien kuten pitääkin. Saldona tässä “tutkimuksessa” on tähän mennessä kolme 18-kaakkista moottoria, joista kahdessa katkesi pakoventtiili ja yhdestä irtosi pakoventtiilin seeti. Eka just ennen Ruotsin reissua, toinen Ruotsista palatessa, kolmas Mööttiin saapuessa…
28.10.2008, 16:33 #148111En ole nyt ajanut sunnuntain jälkeen tahi onkhelmaan kajonnut, mutta epäilin itsekin tuota 123:sta ensimmäisten joukossa ja halusin kuulla onko muilla samoja oireita ollut. Se teki tuon ensimmäisen kerran viime kesänä samalla välillä, mutta silloin vain lievempänä nykäisynä. Ilmeisesti pahempaan suuntaan menossa. Melkoinen on rytmihäiriö vehkeessä :D.
Varsin ikävää, jos on kerta kolme konetta tuosta syystä levinnyt. Pieni reklamaatio hollannin suuntaan paikallaan?
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]28.10.2008, 18:09 #148112Aikoinaan tullessani Tiinalla Belgiasta ilmeni samantapaisia oireita, meno vain loppui ja alkoi uudestaan. Syy löytyi myöhemmin, tulpan johto oli sulanut /kulunut ja otti maihin osuessaan pakosarjaan tuulenpuuskissa…ja vettäkin silloin satoi….
terv. Kari
28.10.2008, 18:18 #148113Puolaakin sopii epäillä, varsinkin mahdollisia halkeamia tulpanjohtojen plugien ympärillä kannattaa syynätä. Toisen puolan kokeileminen on ainakin helppoa samoin kuin tulpanjohtojen ja tulppien. Kannattaa kuitenkin kokeilla kohde kerrallaan.
28.10.2008, 19:13 #148114Tulpanjohdot ovat silikoonijohdot, mutta vanhat. Tilasin tänään artikkelista uudet, joten tuo on seuraava kohde mitä teen. Puola pitäis olla ok, se on muutama vuosi sitten vaihdettu, eikä lämpiä. Tulpat tarkistin öljynvaihdon yhteydessä, ovat hyvässä hapessa ja kärkivälin napautin 0.4mm.
Kerran olen kyydissä ollut, kun tulpanjohto suli pakosarjaan kiinni ja otti maihin, silloin tippui toinen pytty kokonaan pois pelistä ja tämä oma oiretapaukseni ei tunnu samalta kuin se tuntui. Joten tuossa tapauksessa molempien tulpanjohtojen olisi pitänyt saada maita yhtä aikaa? Kuulostaa hieman epävarmalta tapahtuakseen neljä kertaa saman viikonlopun aikana lähes samalla tavalla 😀
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]2.11.2008, 18:30 #148115Ei ja ei, oireilu jatkuu, tai pahenee, en ole vielä päättänyt 😀 Tänään kun kävi vähän kehäteillä ottamassa vauhtia niin johan tökki vaihteeks. Yhdeksään kymppiin kun otti vauhtia niin taas alko. Ja loppu.
Mietin siinä nykytellessä, että josko tuo sittenkin on kaasariongelma: Minkälaista on meno silloin jos bensassa oleva vesi jäätyy? En siis vielä ole sitä ehdotettua Lasolia tankkiin heittänyt ja tuli mieleen, että voihan tuo olla jäätymisongelma, kun se yhdeksän kympin viimassa alkaa, keulaa en ole nimittäin vielä tukkinut.
Kaupungissa toimii moitteetta.
Voihan se myöskin olla, että vanhaa sätkän sielua kolottaa ja se ei viileällä jaksa yli seittemääkymppiä mennä…Ei sitä viitsi vanhaa tuosta moittia 😀
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]3.11.2008, 10:00 #148116Ihan samat rytmihäiriöt on koettu. Ja tasan 80:n nopeudessa, ei muissa. Ja oireita kun kuvailet niin kukaan ei usko eikä ota todesta, ja koeajossa ei tietenkään mitään vikaa.
Ja nimenomaan kylmällä, kostealla säällä, juuri sellaisella jolla ei halua jäädä tienposkeen nokkapeltiä aukomaan ja tasajalkaa hyppimään.
Oli sytytyksessä se ongelma mulla loppujen lopuksi, koska säädön jälkeen lakkasi oireilemasta. Henkka tietää tarkemmin, jos muistaa tapausta…
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.