Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Pakoputken klemmarit

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 16)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #127126

    Terve!

    Suhajaa jonkin verran tuolla amin konehuoneessa. Pari kertaa olen lopetellut suhinat huolellisella pakoputken liitosten putsauksella, tiivistemömmöilyllä ja kiristyksellä. Tahtoo vain olla väliaikaista tuon metodin käyttö. Aina alkaa jonkun ajan päästä vuotamaan uudelleen…

    Muistan hiljakkoin nähneeni juttua sellaisista klemmareita, missä on ikäänkuin tiivisterengas sisällä. Ei vain nyt osu tuo juttu silmiini. Muistaako kukaan? Mistähän sellaisia paremman laatuisia klemmareita saisi?

    #163317

    Taisipa olla Burtonilta.

    Pakoputken tiivistetahnoissakin on eroja. Hammastahnatuubin näköisestä CRC-purnukasta ei ollut juuri mitään iloa, King-merkkinen vähän samaa tuubaa. Holtsin littanassa peltipurnukassa myytävällä tahnalla olen päässyt hyviin tuloksiin. Sen seassa on sellaista jännää kuitua, joka sitoo paremmin sitä kovettuvaa mönjää, eli kovettuessaan se ei lähde murenemaan niin helposti.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #163318

    @Akaile wrote:

    Taisipa olla Burtonilta.

    Burtonin sivustolta löysin kyllä hieman tukevampia klemmareita, mutta ei niissä näyttäisi sitä tiivisterengasta olevan…

    #163319

    Jos suhajaa vain toinen puoli niin silloin on eka änkkäri vinossa. Löysää molemmat puolet ja vasaran kanssa jatkuvasti naputtaen puolelta toiselle yhtäaikaa kiristellen asettuu kyllä uomiinsa. Joutuu vähän juoksemaan puolelta toiselle, mutta kyllä ne sinne asettuu. Ja tahnan kanssa pelatessa pitää muistaa myös kastella pinnat vedellä…

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #163320

    Tätä varmaan tarkoitit, kokemusta ei ole. Linkki on melkoisen vanha

    http://www.pp-2cv.be/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #163321

    Juu, tuota Jukan liittämää kuvaa tarkoitin. Valitettavasti saitti ilmoittaa: “CET ARTICLE N’EST PLUS DISPONIBLE” Mikä tarkoittanee, jottei enää tarjolla. Harmi!

    #163322

    Osta sitroselta valurautaiset loppuu ne suhinat. Matso 8)

    #163323

    https://picasaweb.google.com/117697146518003913230/KUVATSYYSKUU?authkey=Gv1sRgCOy58pDuxpbK-AE#5655260975458270770″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    Tossa näkyy meikun rosteriputkistossa Buronin klemmari (Sitronen myy myös), hyviä ovat. Jos on liian isot niin voi rälläköidä sopivaksi (eli jos vastakkaiset pinnat ottavat toisiinsa kiinni eikä klemmari ole vielä kireänä..). Pakoputkien liitosten väliin voi laittaa takkaikkunoihin ja öljypolttimien poistoputkien liitos-saumoihin tarkoitettua silikoonia joka kestää n. 1200C astetta lämpöä, eipä vuoda enää.

    #163324

    @MikaVeee wrote:

    ..takkaikkunoihin ja öljypolttimien poistoputkien liitos-saumoihin tarkoitettua silikoonia joka kestää n. 1200C astetta lämpöä, eipä vuoda enää.

    Merkki ja kuka myy?

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #163325

    Kävimpä juuri irroittamassa lämmönvaihtimen, pultit olivat “mönjäiset”..neljä 11mm mutteria,hylsyllä kierros ja loput sormin..häh !
    aikaa meni noin kaksi minuuttia..eipä ole ennen kohdalle sattunut ja tämä kuljin on seisonut 20 vuotta. Mitähän se mönjä voisi olla??

    #163326

    Alkuperäiset pultitkin olivat muuten ennen parempaa terästä….. 💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #163327

    Alkuperäiset pultit, kuten myös pakosarjan mutterit, ovat “kovia”. Yleisesti on käytössä kuumissa paikoissa 10.9 tai 12.9 kovat pultit/mutterit…

    Nuo alkuperäiset mutterit tunnistaa mm. siitä että ne ovat huomattavasti leveämpiä kuin “tavalliset” ja niissä on kaksi uraa…

    Kaikkea sitä tuleekin selviteltyä tässä isomman Sitikan kunnostuksen yhteydessä

    #163328

    Kyseessä oli Jasun mainitsemat mutterit. Voisikohan “mönjä” olla vaikka kuparitahnaa?? Ja jos olisi käyn heti huomenna kaupasta hakemassa.

    #163329

    Minkä kokoiset nuo lämmönvaihtimen kupeessa olevat klemmarit ovat? Sitronen tarjoaa valurautaisia sekä 47, että 49 millisinä. Kummat ovat oikeat?

    Se poikittaispöntöstä eteenpäin vievän putken liitos lienee selkeästi pienempi?

    #163330

    Siis 49 mm on tarkoitettu lämmönvaihtimille ja 47 mm pitäisi käydä poikittaispöntöstä taakse lähtevään putkee..
    Ainakin nelkuissa ja kutosissa.. Eli tarve on 4 kpl 49 mm ja 1 kpl 47 mm / kautta yksi kuljin..
    💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 16)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.