Etusivu Foorumit Päävalikko Yleinen keskustelu paku ja pakkanen

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 21)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #123072

    Meillä oli kylmä. Olikos teillä?

    t. mister toppahousu 8)

    #138221

    Kurolanlahti klo 06.00 / 7.2.2007: -36

    dieseliä en yrittänytkään käyntiin…

    #138222

    Jalppis – toi on törkeää rääkkäystä!
    Siis Pakun – kuskista ei niin väliä…

    Oi aikoja kun talven Rovaniemellä Nelkulla ajelin…

    Xantian (bensa) ulkölämpömittari näytti seuraavaa “- – -“.
    No, ei sitä pakkasta ollut Hiirolassa kuin -31,7 C.
    C5:sen (bensa) jätin huilaamaan – se kun meinaa haisunkierrätyksineen välillä kylmänä vähin reistailla – kesäauto?

    #138223

    arvon hra matti m.e. mie sanon siulle että pöh! 😆 😆 😆

    Mutta ihan oikeesti. Kyllä mie talvellakin annan pakullekkin rakautta ja substraalia. Meijjän perheessä paku (azudiane vm-84 kuvassa) on ykkösautona ja on sitä niin kauna kuin 2cv:llä annetaan ajaa. 😀
    (Kakkosautona on paku vm. -65…)

    #138224

    Ei ole tarkoitus kettuilla mutta Ljubljana – Slovenia +10 ja vettä sataa.
    Tännekkin kuulemma saapuu joka vuosi lumi, tänä vuonna olen nähnyt
    yhtenä iltapäivänä kolme lunta muistuttavaa valkeaa hiutaletta leijalevan
    kohti maata. Ensi viikonloppuna on rättäri talvi tapahtuma, saa nähdä olisiko
    siihen mennessä jo lunta..

    -Olli

    #138225

    Hieno kuva – lähtö oli kai lämpimästä tallista ? Rengossa -34 ja Visassa nesteet hileenä eikä letkulohkari lämmittänyt. (eikä lähtenyt)

    #138226

    Vaasan aamupakkanen myös -28, joten kylmää oli. Sätkällä oli mukava lähteä töihin lämpimästä tallista, mutta liian hyvään tottuneena Dooris ei halunnutkaan enää käynnistyä työpäivän jälkeen, kylmällä pihalla seistyään. Onneksi mukana oli lämpöpuhallin, jonka laitoin hetkeksi konehuoneeseen puhaltelemaan.

    Rättäri - Citroen 2CV
    https://www.facebook.com/groups/168107986665515/

    #138227

    Tässäpä kuva autotallistani:

    #138228

    mummolan pihassa odotamassa uusia renkaita

    tänään kello 17.00, viisi astetta vähemmän kuin eilen


    minun talli


    hyvin peitettynä :ja uudet renkaat alla

    Kuumeessa ja flunssassa odotan uunin edessä että lauhtuisi hiukan.
    😳

    #138229

    Sätkä lähtee hienosti käyntiin näilläkin keleillä kun huolehtii, että akunkaapelit, sytytys,bensapumppu ja akku on kunnossa. Lisäksi käytän tarvittaessa erittäin helppoa kikkaa ja siihen ei tarvita kuin lämmintä/kuumaa vettä ja määräksi riittää ihan normaali 1.5 l limsapullo: pullo täyteen niin kuuma vettä kuin vaan raanasta tulee. Tämän jälkeen konepelti auki ja ihan hitaasti lorottaa vettä kaasarin ja ilmanputsarin välistä kumituubia pitkin kaasarin päälle. (Tässä vaiheessa kannattaa olla ovet auki ja avaimet virtalukossa KOSKA jos kaadat veden ja sitten vasta rupeat jäisiä lukkoja avaamaan niin saatat ainoastaan saada koneesi entistä enemmän jäähän…) Kaasutin lämpiää hetkellisesti aiheuttaen sen, että kone hörähtää ensimmäisellä pyöräytyksellä käyntiin. Eli kun akussa vaan on virtaa edes sen verran että kone muutamia kertoja pyörähtää ni kyllä räjähtää laitos käyntiin 😀 Muistaakseni parhaillaan ollut 32 astetta pakkasta ja kuljin oli seissyt useita päiviä kovilla pakkasilla pihassa ja ekalla lähti.

    Haittapuolena tässä on tietenkin se, että lorotat konetilaan vettä, mutta sekään ei ole ongelma kun vain ajat koneen lämpöiseksi aina tämän toimenpiteen jälkeen. (Kuten aina tein) Vinkki ei siis todellakaan ole kannattava mikäli harrastat ajelua lähikauppaan ja takaisin 👿
    Muutenkin suosittelen ajamaan kulkimet lämpöiseksi talvikeleillä, olen nimittäin kokenut yhden ja kuullut yhden tapauksen, jossa pakoputki jäätyi umpeen… Se ahistaa sekä kuljinta että omistajaa 😀

    Nm: pakkasta aamulla 22 ja työnsin työkaverin ysikytluvun Ford Mondeon käyntiin…

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #138230

    Hei!

    Kun ei aja Sätkällä talvella…
    Henkka! Kerro kavereille notta sen veden voi pitää muovipussis, vai miten se oli?

    t: Pertsa, Sätkää talvella säälivä.

    #138231

    Näky olevan hyvä avara talli ja sähköillä. Nyt kysymys onkin: Onko kulkimessa vanha lohkolämmitin jostain -70 luvulta vai onko sovitettu joku uusi massalämmitin. Jos on uusi niin mikä on istutettu ja miten onnistui. ( hella levy vähän hankala )

    #138232

    Taitaa olla vanha lohkolämmitin , sellanen grillivastuksen näkönen, hyvin toimii kun öljy lämpenee. Hyvin se lähte käyntiin. ekalla.!
    Tässä kuva aamusta:

    hieon näköistä, ja eikun puita uuniin



    Nautinnollista päivää kaikille kiltalaisiille.
    ps. Laitoin kuvat myös ranskalaiseen foorumiin. Olivat ihmeissään. 🙂
    terv usi

    #138233
    Pia

    Moi Pertti,

    vastaan Henkan puolesta että voi, ja varmaan tosiaan kannattaa pitää se kuuma vesi muovipussissa joo. Laittaa vaikka pari pussia päällekkäin. Ja se PUSSI sitten siihen kohtaan mitä halutaan lämmittää. Sitä vettä voi olla pussissa muutama litrakin.

    Tätähän Henkka hehkutti Kymmenen Uutisten loppukevennyksessä joskus vuosia sitten Raidilla kuvatussa pätkässä. Sanoi että käytettiin nuotioita (eli ulkoroihuja) tai kuumaa vettä Alkon pussissa koneinen käynnistykseen niin Urpo Martikainen heitti Pirjo Nuotiolle että “Helppoahan sulla on kun sulla on se nuotio aina autossa”, niin siihen Nuotio takasin että “Onhan sullakin se Alkon muovikassi…”

    Vielä ei tänä talvena ole kuumia kasseja tarvinnut. Toissa aamuna sätkä lähti ekalla startilla mutta eilen ja tänään olen jättänyt sen suosiolla kotiin. Illalla aion kuitenkin polkaista sen käyntiin koska huomenna on tarkoitus taas sillä päryytellä.

    Joo ja siis ulkosalla sekin on. Narun päässä tosin.
    (Tallissa on Henkan Dyane. Aika monena palasena tällä hetkellä.)

    #138234

    vanha gs:n lämmitin(250 tai 300w) vuosimallia ? siellä moottorin alla on. sitten on harotussarja ja 450w sisätilanlämmitin. 😆

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 21)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.