Etusivu Foorumit Päävalikko Myydään Paku projekti myynnissä MYYTY

Esillä 14 viestiä, 16 - 29 (kaikkiaan 29)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #265649

    Rullaas Jasu vähän ylöspäin ja kattoos kunnolla niitä kuvia papereista. Siellä on maininta ihan rekisteriotteessa noista takajousista..mietiis mitä mahdollisuuksia se antaisi 😉 “Jousi/vaimennin E L E M E N T T I”….

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #265650

    Ei ollu aiemmin tuota kuvaa papereista, tai sitten se ei vaan näkynyt jostain syystä. Tuo maininta “takajousielementeistä” on kyllä mitä mainioin, antaa aika laajat vapaudet vaikka mihin…

    Mutta, taas päästään yhteen hassuun asiaan näissä muutoksissa. Kun paperiin on kirjattu että “on muutettu vastaamaan AK400 -mallia”, niin sen pitäisi myös yksiselitteisesti antaa korkeampi kokonaispaino. Ei vaan ole, kun ainakin aiemmin on väitetty sen kokonaispainon olevan kiveen hakattu, eikä sitä voisi mitenkään muuttaa, mutta sitten päästään siihen että mitenkäs sen muutos onnistuu HiLux -Toijotassa ja sitä kautta sen muutos pakettiautosta kevytkuorma-autoksi… Ei ihan vastaavasti kohdella kaikkia, pitäisikö kysyä tasa-arvovaltuutetulta tms, tai syyttää syrjinnästä..?

    #265651

    -71 Nelkku, joka muutettu vastaamaan mallia AK400 ja jouset kanssa tosissaan kirjoissa.

    Viimeisin katsastus 2004 hyväksytty ja mittarin mukaan tämän jälkeen liikkunut n. 3000 kilsaa.

    Kaksi paikkaa akulle löytyy. Toinen piilossa taka lattian alla.

    #265659

    <quote>Ei ollu aiemmin tuota kuvaa papereista, tai sitten se ei vaan näkynyt jostain syystä. Tuo maininta “takajousielementeistä” on kyllä mitä mainioin, antaa aika laajat vapaudet vaikka mihin…

    Mutta, taas päästään yhteen hassuun asiaan näissä muutoksissa. Kun paperiin on kirjattu että “on muutettu vastaamaan AK400 -mallia”, niin sen pitäisi myös yksiselitteisesti antaa korkeampi kokonaispaino. Ei vaan ole, kun ainakin aiemmin on väitetty sen kokonaispainon olevan kiveen hakattu, eikä sitä voisi mitenkään muuttaa, mutta sitten päästään siihen että mitenkäs sen muutos onnistuu HiLux -Toijotassa ja sitä kautta sen muutos pakettiautosta kevytkuorma-autoksi… Ei ihan vastaavasti kohdella kaikkia, pitäisikö kysyä tasa-arvovaltuutetulta tms, tai syyttää syrjinnästä..?

    Käsittääkseni myös prosentit pitäisi näillä vuosilla jo poistua papereista, eikä sinettijärjestelmäkään ole enää käytössä, joten sikäli nuo eivät ole huonot paperit. Jos itse hoitaisin tuota niin kun tuolla on tuo maininta AK400 vastaavuudesta niin lähtisin kyllä asiallisesti yrittämään oikaisua tietoihin, eli ns. “menneen ajan virheenä painoja ei ole päivitetty jostain syystä, vaikka kulkimesta on tehty AK400 vastaava”. Väittäisin, että tarvitsee vain löytyä se sopivan ymmärtäväinen katsuri, joka päivittää tiedot kenttään esim. uutta rekisteriotetta laatiessa. Tiedän nimittäin tapauksia, joissa sisältö on muuttunut ilman muutoslupamenettelyä, eikä sen jälkeen ole tarvinut palata näihin asioihin, kun ne on kerta päivitetty järjestelmään 2000-luvulle.

    On ollut jopa wanhus Suomessa, jonka moottoritilavuutena on lukenut 1.6 L, eikä kukaan ole puuttunut siihen. Ja ihan wanhus-wanhus, ei superi.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #265660

    Prosentit ei poistu, ne on papereissa hamaan loppuun asti mukana. Osien jyvitys muuttui noin 15 vuotta sitten, josta seurauksena pahimmillaan voi olla “prosenttien täyttyminen”, kun vanhalla tavalla laskettuna alta 50% onkin uudella tavalla paljonkin yli tuon lukeman. Tulee vastaan oikeastaan vain kahdessa tapauksessa, kolarin seurauksena vaihdetaan lisää osia, tai muutetaan lisää jolloin menee uudelleenlaskentaan prosentit…

    Arvaapa onko noita kokonaispainojen muutoksia tullut kyseltyä? 4×4 Tiinaankaan en saanut 4×4:n painoja, vaikka papereissa lukee “muutettu vastaamaan AYCE -mallia”, ja listattuna on myös takajousituksen osat… Tätä epäkohtaa en leimatessa ottanut isommin esille, kun sain pidettyä neljännenki istuinpaikan (kun omapaino ei noussut liiaksi), mutta tätä asiaa on tullut tasaisesti kyseltyä muita väkkäröitä katsastaessa. Myös meidän erittäin muutosmyönteiseltä suikkapiältä, joka alkujaan siunasi tuon Tiinan muutokset, sekä antoi ymmärtää että Lantikasta/Rangesta saa ilman paperisotaa rakennettua 6×6 väkkärän. Kokonaispainosta oli sitä mieltä että sitä ei voitaisi muuttaa, kun sitten kysyin esimerkkinä mainiten Arctic Truck -pajan HiLux -muutokset, ohjeisti kysymään suoraan Trafista miksi me muut emme saa painoja nostettua. Trafista vaan on yksityisasiakkaiden neuvonta ainakin toistaiseksi lopetettu, samalla kun muuttui Traficomiksi, kyselyt menee poikkeus/muutosluparuljanssin kautta, näin kerrottiin kun yritin asioita tässä kesän aikana selvitellä…

    Miun mielestä vaan vähän kalliita on vastaukset, vajaan neljä satkua, oli se sitten kyllä tai ei… Aiemmin toimi hienosti, kun sai lähettää sähköisiä kyselyjä sähköpostiin, mutta sitä vaihtoehtoa ei toistaiseksi ainakaan enää ole…

    #265661

    Vielä noista vanhoista muutoksista, ja prosenteista. Erään kulkimen yhteydessä oli papereihin kirjattu “muutettu ja korjattu ajoneuvo”, sen tarkemmin erittelemättä. Mitä nyt kori, runko akseleineen ja tekniikka oli vaihdettu, oviluku muutettu yms “pientä”, ja tämä oli tehty “vanhaan hyvään aikaan” kun prosentit tosiaan vanheni (muistaakseni) kolmessa vuodessa, jolloin sai taas vaihtaa repullisen osia lisää prosenttien menemättä yli maagisen viidenkympin. Tällaisesta sitten olin yhteydessä, kysyäkseni että mitä muutoskatsastuksissa oli tietokantaan kirjattu, ja että mistä kukaan tietää mitä vielä pitäisi löytyä niitä alkuperäisiä osia ettei kuljin verolle menisi. Ja mitäkö silloisesta AKE:sta vastattiin, siis Traficomin edeltäjä Trafia edeltänyt taho..?

    “Yli 50% pitää löytyä alkuperäisiä osia, arkistoissa ei ole mitään tallessa vanhoista muutoksista kun ne ovat olleet muutoksen tehneellä katsastuskonttorilla, ja omistajan pitää pystyä tarvittaessa osoittamaan että osia ei ole liialti vaihdettu”.

    Tämä vain ohjenuoraksi, ei pelotteluksi. Vanhoista ei kukaan varmasti pysty todentamaan mikä kaikki on alkuperäistä, mutta eiköhän jokainen meistä harrastaneista osaa jo silmällä sanoa mitä kaikkea on sitten muutettu tämmöisistä mihin on muutoksia tehty…

    #265662

    Kyllä, kyllä…tässä valossa neuvoisin mahdollista tulevaa omistajaa näkemään tuon pakun tilanteen mahdollisuutena, en uhkana. Tuo nykyinen toteutus on sen verran rujo, että sinne kannattaisi kunnostaa jotain muuta ja monikäyttöisempää, sekä varmistaa pohjaanlyöntikumeilla rakenteen turvallisuus. Pohjaanlyöntikumien avulla nuo muutokset eivät ole sen vaarallisemmat kuin normirättärissä jousivarvan silmukan tai tapin katkeaminen. Ja nämä kunnostustyöt pitää tehdä nimenomaan ennen seuraavaa leimauskertaa, jotta se kokonaisuus on eheämmän näköinen. Tuota nykyistä konstruktiota noine hitsauksineen en usko enää kenenkään katsurin päästävän läpi sellaisenaan.
    Toinen juttu on sitten mahdollinen anominen, että josko nykyrakenne palautetaan pakun omiksi niin nouseeko sieltä taas nämä prosentit esille? Sen takia pitäisin ensimmäistä vaihtoehtoa parempana ja toteutus kannattaa tehdä ajatuksen kanssa.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #265670

    Eikös kokonaissamassaa voi muuttaa jos ko. autolle löytyy tyyppihyväksyntä erilaisille painoille ? “Samanlaisia” pakettiautoja löytyy kilvitettynä kevytkuormureina ja pakuina.
    Kuorma-autoissa pykälät ei taida olla yhtä nihkeät.

    Mut onhan tuo jousitusviritys aika viritys. Alkuperäisessä etu ja takajousi vetää toisiaan. Ja pöntönkorvakkeita nyhdetään vain etu ja takapään painoeron verran.
    Tuossa etupään paino on kokonaan etummaisten pöntönkorvakkeiden varassa. Ja takajousten yläpäät on kiinni korissa? Et voimat kohdistuu aika erilailla kuin alunperin.
    Laitteen historiasta tuli vielä mieleen, joutuikohan tuota edeltänyt leppäkerttu jonkinlaiseen kolariin? Ja tämä sysäsi liikkeelle pakuprojektin. Tämä on kyllä aika hatara mielikuva.

    #265671

    Mulla on kulkimen otteessa maininta että 38% osista vaihdettu vuonna 1996, konttorilta kyselin muutama vuosi että mitä osia sinne on vaihdettu. Sanoi että se tieto on ollut vain paperilla jota on säilytetty muutoskatsastaneen katsastuskonttorin hyllyssä 10 vuotta ja sitten hävitetty. Eli mistään ei saa selville mitä vaihdettu, eli kun alkuperäisen kaltaisiin vaihdettu niin sama kuin ei olisi vaihdettu mitään, mutta prosenttilukema otteessa säilyy. Eli käytännössä vain erilaiseksi vaihdetut osat vaikuttaa prosentteihin, ne voidaan silmällä arvioida vaikka joka katsastuksessa uudestaan. Periaatteessa samanlaiset uudet osatkin pitäisi ilmoittaa muutosprosentteihin aina kun lokasuojan vaihdet rutun tai ruosteeen jälkeen, mutta eipä kukaan tee niin.

    #265672

    Leppäkertun (ja Ampiaisen) rekkari oli TLP-alkuinen, joten epäilen -77 vuosimallin kutoseksi. Olishan tuo varmaankin vastaan tullut, jos se olisi olemassa. Tuo pakun URC-kilpi oli Nurmeksessa vielä henkilömallin sätkässä kiinni, eli ilmeisesti kanta-autossaan.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #265673

    Lauantaina sitten yhdentoista aikoihin Hämeenkoskelle.Otan mukanatullleita varaosia mukaan kunhan kerkiän ensin niistä kuvat laittaa tälle palstalle

    tv seppon 0445058575

    #265904

    Paku jumppa Sepon kanssa jatkunut ja nyt kone käy ja kukkuu nätisti ilman ylimääräisiä kolinoita. Kaasarin puhdistettu ja öljyt vaihdettu.

    Tästä sais nyt vaikka sinkkupariskunta tai vaikka lapset maailmalle heittänyt pariskunta hyvän reissupakun rakkauden kesiin ja mukaviin Kiltatapahtumiin todella pienellä vaivalla 😎

    #266105

    Pakusta tarjottu tänään 1500 euroa.Nyt on aika korottaa.Tiistaihin saakka

    tv seppo 0445058575

    #266137

    MYYTY ETELÄSUOMEEN

Esillä 14 viestiä, 16 - 29 (kaikkiaan 29)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.