Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Pakun varaosapellit

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 11 viestiä, 1 - 11 (kaikkiaan 11)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #127177

    Onko AZU:n takaovien yläpuolinen pelti sama kuin AK400:ssa?

    Elikkäs tämä http://www.franzose.de/en/Citroen-2CV/AK-AZU/Hintere-Karosserieteile/ANR15385/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #163662

    se riippuu hyvinkin pitkälti Azu:vuosimallista. Se pelti oli sileä 50-60 lukujen taitteeseen. Sit siihen tuli ne vahvistus peilit jotka oli loppuun asti samanlaiset. Acadianessa taas oli erilainen.

    #163663

    Moro !!
    Tilasin samaisen pellin AK350: täni varten. Mielestäni se on sama kuin AZU:issa joissa pokattu pelti ja AK:ssa. Rekisterivalon paikka puuttuu, kirjoittavat saksankielisellä sivulla, mitä se sitten tarkoittaa en tiedä. Omassa AZU:ssani rekkarivalo on kiinni ihan läpipulteilla pellin keskikohdassa.
    Suht siistiä työtä jälkituotanto valmisteeksi, ainoa mikä ihmetytti on noi kolme kuvassakin näkyvää reikää katonreunan lähellä, liekö jotain kohdistusreikiä valmistusta varten. Ne pitää jotenkin laittaa umpeen tai sitten keksiä niille käyttöä.
    Mulla on muuten Tampereella ylimääräinen samainen pelti, jossa ei ole tota vahvistus palkkia ja ulkopuolella vesilistaa. Se on myytävänä jos kiinnostaa, 45eur. Ostin aikanaan tsekin kokouksessa yheltä slovenialaiselta, jälkituotantoa tämäkin.
    Lasse

    #163664

    Aika hyvin löytyy osia, kun lokarit, luukut ja peräpään pellit löytyy tarvikkeena.
    Pakun tekemiseen ei enää tarvitse kuin katto-osan ja takaovet.
    http://www.franzose.de/en/Citroen-2CV/AK-AZU/Hintere-Karosserieteile/ANR90889/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #163665
    LPN

    @Fenix wrote:

    Aika hyvin löytyy osia, kun lokarit, luukut ja peräpään pellit löytyy tarvikkeena.
    Pakun tekemiseen ei enää tarvitse kuin katto-osan ja takaovet.
    http://www.franzose.de/en/Citroen-2CV/AK-AZU/Hintere-Karosserieteile/ANR90889/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Osia on ihan kivasti tarjolla ja nyt niitä kannattaisia haalia kun “vielä” saa. Vaan eipä ole tavaratilan lattiapeltiä sillä tiheämmällä rypytyksellä tarjolla. Vinkkejä otetaan vastaan jos sellaisen jostain saa.

    #163666

    Haalimimen lienee suht turhaa varsinkin jos osissa lukee uustuotanto. Harraste on tuolla maailmalla niin isollaan
    että tuskin nuo tavallisimmat tarvikepellit prässien välistä ihan heti loppuu.

    Sitä vanhus pakun kontin pohjaa ei taida tosiaan saada mistään jos ei löydy vanhaa varastoa.
    Itse en ole koskaan nähnyt. Uudempia useita.

    -Olli

    #163667

    Moro !!
    Ollin kanssa saamaa mieltä, uustuotanto-osia ei kaannata haalia, mutta jos luulee tarvitsevansa, niin kannattaa ostaa silloin kun niitä saa. Uustuotanto-osienkin kohdalla saattaa tulla pitkiä katkoja saatavuuteen ja usein on tilanne se, ettei kaikkia tarvitsemiaan saa samalla kertaa 👿 . Tämä saattaa vaikeuttaa projektin eteenpäinviemistä ikävästi.
    Alkuperäisosien kanssa kannattaa toki haaliminen omaan tarpeeseen, myyntiin ei ehkä.
    Itse ostin pikku-pakun ulkopuolenpellit noin vuonna 1985, kun niitä vielä alkuperäisenä sai ja maksoin silloin noin 600 mummon markkaa per pelti, tämän päivän rahassa siis kutakuinkin 100 euroa. Mutta jos maksamani hinnan korjaa vaikka elinkustannusindeksin mukaiseksi, niin tämän päivän hinta on 208 euroa.
    Bisnestä en siis niillä pääse tekemään, mutten kuitenkaan kadu silloista kauppaani, kun peltejä kuitenkin tarvin tulevaisuudessa 8) .
    Lasse

    #163668

    Sitä vanhus pakun kontin pohjaa ei taida tosiaan saada mistään jos ei löydy vanhaa varastoa.
    Itse en ole koskaan nähnyt. Uudempia useita.

    -Olli

    Itselläni kokemukset ovat taas toisin. Pitkää lattiaa en nähnyt ole mutta lyhyttä pidin kesällä kädessäni

    #163669

    Lyhyet taitaa olla niillä leveillä AK250 (vai tarvike) mallin rypyillä?

    -Olli

    #163670

    Siis käsittääkseni kyse oli kuitenkin ihan siitä tavaratilan lattiapellistä eikä takalokasuojista. Näin ollen pitkässä ja lyhyessämallissa in ollut käsittääkseni samanlainen vahvistus ryppy.

    Takaloksuja on tokikäsittääkseni viittä eri mallia.
    -Tiheä ryppyinen lyhyt
    -Tiheä ryppyinen lyhyt leveälle vanteelle
    -Tiheäryppyinen pitkä leveälle vanteelle
    -Harva ryppyinen lyhyt leveälle vanteelle
    -Harva ryppyinen pitkä leveälle vanteelle

    Eli alkupään pakuissa kun oli tuo 400 millinen vanne niin takalokasuojat olivat lähempänä toisiaan. Sitten tuli vanne muutos jolloin tarvittiin lisää tilaa renkaalle jolloin lokasuojia tuotiin ulospäin 11 milliä puolellaan.

    #163671
    LPN

    Lattiapellistä siis kyse, lokasuojien erot mielenkiintoinen yksityiskohta, jota ei ole tullut huomioitua. Hetken kuvia netistä tutkaillessa totesin, että voipi tosiaan olla niin, että lattiapeltiä on vain yhdellä rypytyksellä. Jokatapauksessa olen nähnyt uustuotanto-osan, jonka rypytys oli huomattavasti leveämpää. Valitettavasti kuvaa siitä ei ole tarjolla.

    Jos tosiaan lyhyitä lattiapeltejä jostain löytyy, niin vinkkejä saa antaa. Ottaisin heti kaksi jos hinta ei ole aivan posketon.

    Ja mitä haalimiseen tulee, niin ehken tarkoittanut osien ostamista läjäpäin varastoon vailla tulevaa tarvetta. En vain usko, että harrastus on maailmallakaan niin isoa, että esim. jotain -62 pikkupakun takalokasuojia myydään/valmistetaan vuositasolla niin hurjia määriä, että osan saatavuus olisi taattu vaikka joskus 20 vuoden päästä. Kuluvien osien suhteen tilanne varmaan onkin jotain muuta. Itse ainakin hankin läjän tulevaisuudessa tarvittavia peltejä nyt kun saatavuus on hyvä, tietysti osien metsästys suurella vaivalla on oma harrastuksensa.

Esillä 11 viestiä, 1 - 11 (kaikkiaan 11)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.