Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Pakutietoutta hakusessa

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 16 - 30 (kaikkiaan 46)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #135748

    Mutta jotain rajaa… oliskohan se notta vain kaksi sylinteriä?
    Voihan sitä laittaa vaikka veekasin Sätkään niinkuin kaveri oli Hollannissa tehny(nähtävissä maailmankokous videolla-97), 450 heppaa…. aikamoinen konilauma Sätkän nokalle, itte en kyllä laittais…. hauskuutta siitä kyllä seurais, tääkin jannu sanoi miten GTI-golfit yms. oli paperia liikennevaloissa. Mutta katto aina lensi huitsinnevadaan 160kmh. jälkeen!
    Kallista….

    t: Köyhä ja hiljaa ajeleva Pertsa

    #135749

    @kontio pertti wrote:

    Mutta jotain rajaa… oliskohan se notta vain kaksi sylinteriä?

    Tapoja harrastaa on yhtä monta kuin harrastajia.

    @kontio pertti wrote:

    Voihan sitä laittaa vaikka veekasin Sätkään niinkuin kaveri oli Hollannissa tehny(nähtävissä maailmankokous videolla-97), 450 heppaa…. aikamoinen konilauma Sätkän nokalle, itte en kyllä laittais….
    t: Köyhä ja hiljaa ajeleva Pertsa

    Tässä tapauksessa oli ennemminkin sätkän KOPPA istutettu ikäänkuin veekasiin.

    T:Olli

    #135750

    pertsa kirjoitti:

    Mutta jotain rajaa… oliskohan se notta vain kaksi sylinteriä?

    Eikös se vain ole kivaa kun Suomessakin aletaan näitä 2cv:tä customoimaan? Miun mielestä tervetullutta piristystä vakio sitikoiden joukkoon…

    Kyllä Suomessa ja muualla alkuperäisiä yksilöitä riittää – tai mites on –
    moniko nelkku kulkee vielä orkkis tekniikalla? Jos se isompi kone vaihtoehto olis ollut neljäsylinterinen eikä 2cv6-kone, niin 80% nelkuista olis “supereita” : 😆

    #135751

    @Jalppis wrote:

    pertsa kirjoitti:

    Mutta jotain rajaa… oliskohan se notta vain kaksi sylinteriä?

    Eikös se vain ole kivaa kun Suomessakin aletaan näitä 2cv:tä customoimaan? Miun mielestä tervetullutta piristystä vakio sitikoiden joukkoon…

    Kyllä Suomessa ja muualla alkuperäisiä yksilöitä riittää – tai mites on –
    moniko nelkku kulkee vielä orkkis tekniikalla? Jos se isompi kone vaihtoehto olis ollut neljäsylinterinen eikä 2cv6-kone, niin 80% nelkuista olis “supereita” : 😆

    Toi on NIIN totta kuin vain olla voi. Tätä “outoa” Pakua rakennellessa mietittiin myös muita moottorivaihtoehtoja, myös Caminaan. Eräänkin kerran kahvia juodessa (juu, pidettiin ainakin yksi tauko joka päivä!!!) ajatuksissa istutettiin viitisen eri moottorimallia Caminskin keulalle, Xm:n V-kuukkasista HDi koneisiin… Siirrettiin siis ajatus pois “isommasta indenorista” väljemmille vesille…

    Itsellä on ajatus itänyt diesel-Dyanesta jo vuosia, joku daihatsu charaden tai rekkojen kylmäkoneissa oleva Lombardinin pieni diesel… Olisiko taas menty “liian pitkälle”..? Nämä ajatukset olivat vallalla silloin kun taloudessa ei ollut muuta käyttöautoa vaan kaikki ajot toimitti Tinsku (työn puolesta ajoa oli ihan reilusti, ja sit kaikki tapahtumien kierrot, pahin vuosi oli kun mittariin rapsahti yli 80tkm… melkein kerran kuussa öljyn- ja kärkienvaihdot..).

    PienemmälläOllilla ainakin kuulosti olevan vahvava periaate että “sätkään ei sit vesiä moottorille tule”, kysymättä jäi että koskeeko tuo vesiruiskutusta… 😕

    #135752

    @kontio pertti wrote:

    Ei oo Miki vielä uskaltanu tulla pakua katsomaan….-61 , aito ryppypelti, ei sillä eikä millään….

    Sorry Pertsa, minulle tarjottiin hopealautasella hyvää vuosikertaa oleva paku, joten en voinut kieltäytyä.
    Se kuusykkönen tuskin kuitenkaan sinulle käsiin jää, sen verran haluttuja tuntuisi wanhuspakut nykypäivinä olevan.
    Ja jos huolestuit, niin kerrottakoon että ei tuu superia tuosta tulevasta wanhusprojektista 😆 .
    Ja mitä tuohon superointiin taas tulee, niin se nyt vaan sattuu olemaan hauskaa. Eihän tuo tosin enää sätkä ole, vaan sätkän näköinen auto.

    #135753

    Hyvä ! Ei mulla noiden kanssa paniikkia tule, oikiastaan päinvastoin.
    Pääasiahan on että sullakin on Paku!
    Ei mulla oo mitään tuota rakentelua vastaan, kunhan vähän klopiille piruilin…ei oo mullakaan yhtään nelkkua enää nelkun koneella.
    Mutta Paku pysyy 18-heppaisena. Siinäkin oli 12hp-kone mutta on se vähän liian säysee….
    ja mikähän oli tää hyvä vuosikerta?

    t: Pertsa

    #135754

    Kuusneljä, valmistettu ennen joulukuuta (kaappariovilla vielä). En ole vielä tarkistanut olisiko jopa tammikuun tekele…

    #135755

    Ja niin, nythän mä hokasin. Taitaa olla Pakudiileri-Pertsallekin tuttu kuljin? 😉

    #135756

    Ja mikähän niistä…en muista kuusnelosta??

    t: Pee-netto diileri…

    #135757

    @kontio pertti wrote:

    Ja mikähän niistä…en muista kuusnelosta??

    t: Pee-netto diileri…

    Car-a-melli, punainen, kyljet puhkottu. En minä varma ole, mutta muistaakseni kuulin että pyörähtänyt sinun käsiesi kautta. Tai sitten ei 😯 .

    #135758

    Juu on!
    Hannu silloin osti…kuinkahan raaski luopua? Hannuu….
    Nyt olis sulla Miki se pärekaton teko! Ja linnunpönttö…näitä lisävarusteita ei enää ollu kun minä sen Raumalta hain!

    t: Pertsa

    #135759

    @kontio pertti wrote:

    Juu on!
    Hannu silloin osti…kuinkahan raaski luopua? Hannuu….
    Nyt olis sulla Miki se pärekaton teko! Ja linnunpönttö…näitä lisävarusteita ei enää ollu kun minä sen Raumalta hain!
    t: Pertsa

    Hannu raaski kun nyt kummallakin on kulkimet “oikeata” vuosimallia. Lisäksi siihen auttoi raha, sekä se tosiasia että purjehdusretkellämme Hiiumaalle, Hannun lompsa oli tyhjä, mulla lompsassa luottokortti.

    En ole vielä aivan varma niistä lisävarusteista. Savuhormin reikäkin on tuosta tukittu ja puiset valkoiset ikkunapokatkin kadonneet.
    Mutta tähän pieni etsintäkuulutus: Jos joltakin löytyy kätköistä valokuvia ykkösmaailmankokouksesta jossa tuo kilpaili kauneimman (? 😯 ) sätkän tittelistä, saa niitä mielellään minulle lähetellä. Teen sitten vaikka taulun kopin sisäseinään.

    #135760

    Löytyy videota, kuvia dvd:llä sekä muutamia paperikuvia. Parhaat kuvat ja tiedot saat varmaankin pakun rakentaneelta Esa Pesoselta.

    Rättäri - Citroen 2CV
    https://www.facebook.com/groups/168107986665515/

    #135761

    @Dooris wrote:

    Löytyy videota, kuvia dvd:llä sekä muutamia paperikuvia. Parhaat kuvat ja tiedot saat varmaankin pakun rakentaneelta Esa Pesoselta.

    Saisikohan tuota materiaalia lainata? Minulla on Premiere, voisi koostaa myös videot DVD:lle.
    Tuo paku kuulostaa kylllä niin friikiltä…
    Kuulin yhden hauskan tarinan autosta, en tiedä onko tosi vai ei.
    Oli kuulemma katsastuksessa nuori innokas inssi vaatinut että linnunpöntöstä pitäisi laulutikku poistaa koska se saattaa olla jalankulkijalle vaarallinen.
    Vanhempi kaiken nähnyt inssi oli kulkenut ohi ja todennut nuoremmalle: “Kuules poika, miltäs sinusta tuntuisi jos sinun talostasi vietäisiin portaat?”. Laulutikku oli saanut jäädä.

    #135762

    @miki wrote:

    Kuulin yhden hauskan tarinan autosta, en tiedä onko tosi vai ei.
    Oli kuulemma katsastuksessa nuori innokas inssi vaatinut että linnunpöntöstä pitäisi laulutikku poistaa koska se saattaa olla jalankulkijalle vaarallinen.
    Vanhempi kaiken nähnyt inssi oli kulkenut ohi ja todennut nuoremmalle: “Kuules poika, miltäs sinusta tuntuisi jos sinun talostasi vietäisiin portaat?”. Laulutikku oli saanut jäädä.

    Juu, ja kyljessä olleet narutikkaat piti lyhentää siten, etteivät tulleet kylkilinjan/kylkipokkauksen yli. Ettei kokonaisleveys ylittyisi…

Esillä 15 viestiä, 16 - 30 (kaikkiaan 46)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.