Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › "paranteluja" ja päähänpistoja (kuvat näkyvät taas / 22.6.)
15) onni on moitteeton kaappariovi kuskille
Viimeinen sovitus vaati lievää väkivaltaa.
Kaikki vinkit uudenveroisesta kaappariovesta kartturille otetaan kiitollisuudella vastaa.
Uusia kaapparioviaa saa jälkituotanto-osina. Niiden ovisaranan muoto on vain kuulemma perskutarallaasta ja vastustaa kiinnimenemistä.
Onko nuo lyhdyt Cibien Bi-Oscarit? Siis lisävalo jossa samassa kuupassa sumuvalo? Harvinaista herkkua jos on.
Kaappariovissa on tärkeää että b-pilari on suora, ja oven ura samoin. Koria ja ovea hitsattaessa tapahtuu kovin helposti muodonmuutoksi jotka sitten kostautuu ovia sovitellessa. Niitä ei välttämättä huomaa ennen kun ovea passa kohdilleen.
Olen kanssa noista uustuotanto kaappareista juttua kuullut mutten ole omin silmin nähnyt.
Ei siis kannata näkemättä hommata. Kiitos tiedosta.
Kori oli kärsinyt, kun kuljin 80-luvun alussa hommattiin.
Mukana tullut kuskin ovi (mallia perunapelto) istui kohtaisen hyvin ennen ja jälkeen meidän tekemien peltitöiden.
Sitä käytettiin mittatikkuna, kun parempaa ei ollut. Ja kohtuu hyvin saatiin tuo uusikin muokattua koriin istuvaksi.
Yritän muistaa tsekata lyhtyjen mallin. Niissä on muistaakseni h1 + h7 + parkkivalon polttimo. Kaikki 6V.
Jatketaan vielä ovilla ja vähän muullakin:
16) kaappareiden kuluneet “saranat” simmattiin pakeliittilevyllä
Kaikki luukkujen tiivisteet ovat mallia Etolan metritavaraa pitkällä liepeelle.
Ne leikattiin sopiviksi vasta kun kaikki luukut löysivät paikkansa.
17) pussittava tarvikekatto kiristyi makuualustan suikaleella
18) polkimien loppuukuluneet läpiviennit korvattiin nylonilla ja alumiinilla
Copyright © 2023 | Suomen 2CV-Kilta ry | Tietosuojaseloste