Etusivu › Foorumit › Päävalikko › 2cv-projektit › Pari sätkää puun takaa
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
30.1.2012, 15:20 #163586
Googlen kökkö suomennos: —- > (takalasin ja pehmeä huppu 2CV ole lämmitettävä, ei sovi pienille takalasi, nyt lähettämistä!).. Heh. heh…
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂30.1.2012, 15:48 #163587Lämmitettävä takalasi ei sovi niihin vanhuksiin jossa pienempi takaikkuna ( eipä riitä varmaan sähkökään )..minun lämmitettävässä liittimet oikealla, mites teillä ?
johdotushan tulee vasemmalta..30.1.2012, 16:52 #163588tuossa se vanhanmallinen takaikkuna…
31.1.2012, 13:52 #163589Ja saivartelijoille vielä belgitakalasi kolmantena alkuperäisversiona:
1.2.2012, 10:49 #163590@Wonderi wrote:
Oikein tarkkaan lukemalla huomaa että siinä on takalasi joita on (ainakin) kahta kokoa, tuulilaseja on kai vaan yhtä.
Ka persana, sössin noiden linkkien kanssa ja mukaan lipsahti takalasin tiivistekin. Enkä sitten enää lukenut tarkkaan…
3.5.2012, 07:19 #163591Mielipiteitä tiedustelen…
Aikomukseni on siis tehdä vanhuksen näköinen käyttösätkä istuttamalla kutosen tekniikka vanhuskopan sisään. Tekniikan luovuttaja on lahon oloinen ja vanhus taasen kovempaa kamaa.
Kysymys kuuluu, kannattaako vanhuksesta ottaa kori irti ennen tekniikan vaihtoon ryhtymistä? Vaihtoon siis menee ainakin kone, vaihdelaatikko, jarrut, bensatankki sekä sähköt…
Mitä mieltä olette iskareista? Kannattaako lähteä putki-iskareiden sovitukseen?
En lupaa tehdä niinkuin suositellaan, mutta huomioon kyllä kaikki mielipiteet otetaan
3.5.2012, 08:15 #163592Jos kitkavaimentimet on hyvässä kunnossa ja toimii niin en menis vaihtaan putkimalliin,, menee kyyti jäykemmäksi..
Lisäksi pitää olla myös kunnossa olevat massaiskarit myös.. 😀Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂3.5.2012, 08:38 #163593Riippuu ja roikkuu kirjaimellisesti siitä, että teetkö Snailin vai pidätkö normaalin lentokorkeuden? Kitkaiskareilla voi etupään elo olla melkoisen vallatonta, varsinkin, jos ei kiristä niitä säännöllisesti. Mikä vuosimalli nyt onkaan kyseessä? -66-67 alkaen on jo putki-iskareita takana…?
Muutoin pidän kitkaiskareiden käytöksestä enemmän, varsinkin matka-ajossa. Vähäinen huollon tarve on ainut syy miksi laittaisin putki-iskarit eteen kutoskoneelliseen…
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]3.5.2012, 08:44 #163594Valopukki menee uudelleenmuotoiluun, laturinhihna lyhennäksi (jotta laturi mahtuu ryppypellin alle), laturin tuulipelli uudellenmuotoiluun (ottaa erittäin helposti kiinni eturitilään/verkkoon), valojen korkeussäätö änkeää helposti eturitiköstä läpi, puolan paikka muuttuu,…
Tässä oma viritykseni (tuulipellin muotoilu on saanut osakseen “ihailua”):
1962 keulallahan on tämmöisiin:
1966-mallisessani on tämmöiset edessä:
Koko kylki:
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.com3.5.2012, 09:20 #163595Nuista kuvista tuli mieleeni, jotta onko joku onnistunut mahduttamaan lehmäjarrupääsylinterin vanhuksen alkuperäiseen kohtaan? Houkuttaisi pitää nuo läpipoljettavat petaalit…
Kun itse tsuumailin ulkomuistista, niin näyttäisi, että pääsylinterit olisivat samaa kokoluokkaa, mutta uudemmassa, olikohan se etupään, putki lähtee päästä ja taakse suuntautuva sivusta, kun vanhemmassa taas molemmat päät hoidetaan sivusta lähtevän reijän kautta (banjoliitin ja putken pää). Voiko uudemmassa mallissa tulpata sen pään ja ottaa lähdöt yhteisestä reijästä? Jarruletku täytyy tietysti vaihtaa lehmän kestävään materiaaliin.
3.5.2012, 09:34 #163596Moro !!
edelliset kirjoittajat jo listasivat noita tilakysymyksiä, yksi haastava kohta on saada ei-riippupolkimilla kykin toimimaan sujuvasti, kun muistaakseni vanhuksen polkimen liikerata/vaijerin liike on pienempi ja tietty vaijeri täytyy tehdä uudestaan.
Samainen vanha poljinmysteeriö jarrusylintereineen vaatii sovituksia etupönttöön ja sivukäyrään, jos muistan oikein, joku oli ko. tila syistä tuonut putken ulos oikealta puolelta, eli peilikuva hitsauksia tarvitaan.
Kysymyksenä esitän, jos kerran tekniikka on kutosen ja pellinalunen ei ole vanhusta, niin mikset laittaisi sitten riippupolkimet, nekun saa istutettua aika helposti vanhuksen koriin ?
Lasse3.5.2012, 09:52 #163597@Lasse1 wrote:
Kysymyksenä esitän, jos kerran tekniikka on kutosen ja pellinalunen ei ole vanhusta, niin mikset laittaisi sitten riippupolkimet, nekun saa istutettua aika helposti vanhuksen koriin ?
LasseNoin saattaapi käytännön syistä tapahtua. Fiilingin kannalta vain tuota mietin. Vetostartin kabiinissa säilytän, vaikka sähköllä solenoidi vetäisikin… Vaijerin pää ei konehuoneessa mene startille vaan vaikkapa prätkän jarruvalokytkimeen
3.5.2012, 10:00 #163598Sätkän oma starttinappi toimii hyvin ja pitkään vetostartin käyttökytkimenä, kun vain teet yksinkertaisen vipusysteemin vaikkapa mittarikotelon sisään piiloon.
Vanhuksen polkimia en suosittele käyttösätkän polkimiksi varsinkaan kaupunkiajoon. Ovat melkoisen hupelot painaa paniikkijarrutuksessa.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]3.5.2012, 21:18 #163599Kumpi on helpompi, istuttaa kutosen kone/vaihteisto/pakari sun muut vanhuksen rungolle vai heittää vanhuksen koppa kutosen rungon päälle? Sitten toki tulisi liimattua riippupoljinmysteerio sen vanhuskopan tulipeltiin. Mutta kaikki muut pakoputkea myöten sopisi kai suoraan, paitsi ne koneen etureunalla olevat jo mainitut asiat.
4.5.2012, 06:00 #163600@Wonderi wrote:
Kumpi on helpompi, istuttaa kutosen kone/vaihteisto/pakari sun muut vanhuksen rungolle vai heittää vanhuksen koppa kutosen rungon päälle? Sitten toki tulisi liimattua riippupoljinmysteerio sen vanhuskopan tulipeltiin. Mutta kaikki muut pakoputkea myöten sopisi kai suoraan, paitsi ne koneen etureunalla olevat jo mainitut asiat.
Tässä tapauksessa tuo proseduuri ei käy, kun tekniikan luovuttajassa on laho runko…
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.