Etusivu Foorumit Päävalikko 2cv-projektit Pari sätkää puun takaa

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 61 - 75 (kaikkiaan 121)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #163601

    Kerralla hyvä ja Franzosen sinkkirunko alle 8)

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #163602

    @dieselflosse wrote:

    Mielipiteitä tiedustelen…

    Aikomukseni on siis tehdä vanhuksen näköinen käyttösätkä istuttamalla kutosen tekniikka vanhuskopan sisään. Tekniikan luovuttaja on lahon oloinen ja vanhus taasen kovempaa kamaa.

    Täällä muutama kuvatus, PienemmänOllin 1960 AZU:n pannuhuoneesta, silloin kun siellä vielä oli 602cc tekniikka paikallaan. Josko yhtään apua näistä on..?

    #163603

    Nii juu – tuo pakoputkistokin pitää heittää toiselle puolelle kuljinta (peilikuvaksi), jos haluaa tuon wanhusjarrusysteemin.

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #163604

    Luovuttaja saapui tällaisella rekalla…

    #163605

    Moro !!
    Tuttu tapaus toi luovuttaja 🙂
    Lasse

    #163606

    Eilen tuota luovuttajaa hieman katselin. On kyllä ostoilmoni mukainen, mätä. Tuo on sellaista itse-chaneloituvaa mallia, meinaa kori pudota runkoon nähden ihan itsellään. Oven kun avaa, niin ei meinaa enää mennä kiinni.

    Eli, ei tule sääli, kun osia irroittelee :mrgreen:

    #163607

    Sainpa eilen tekniikanvaihtoprojektin alkuun. Kohteesta on nyt tyhjennetty konehuone. Samassa irtosivat pyörännavat.

    Nyt voisi vähän ideoida jarruja…

    Luovuttajassa on lehmäjarrut. Etujarrut hoituisivat standardiputkilla, mutta taakse menevien putkien kanssa on hieman haastetta. Vanhuksessa on takana nuo letkut, jotka eivät kestä lehmää. Lisäksi uusien putkien liitännät eivät istu työsylintereihin.

    Vaihtoehto 1.

    D-mallissa kuulemma olisi sopivat lehmän kestävät letkut taakse laitettavaksi. Kutosen (tai vaikkapa bexin) pitkällä putkella pääsen taakse T-kappaleelle asti. Sen jatkoksi pitää teettää pätkät letkuille asti sekä letkuilta työsylintereille.

    Vaihtoehto 2.

    Vaihdan pääsylinteriin ja etutyösylintereihin tiivisteet ja laitan dot-nesteet sisään. Voin käyttää alkuperäisiä letkuja takana…

    Ongelmana on takaputken liitäntä pääsylinterille. Banjoliitäntä on ok, kun vain käyttää alkuperäistä pulttia, mutta letku jää lyhyeksi, jos laitan riippupolkimet.

    Suosituksia ja hyviä vinkkejä saapi esittää… 💡

    #163608

    Lehmät. Osien saatavuus hyvä. Taakse kun vaihdat akselin uudempi kuin -72 niin ei ole ongelmia noiden letkujenkaan kanssa, eli uudemmat jarruputket vaan tyrkylle. Rosteriputkisarja/kuparinikkelisarja on niin halpa saavutettavaan hyötyyn nähden, etten ymmärrä miksei sellaista asentaisi näinkin laajan muutostyön yhteydessä? Sen jälkeen ei tarvitse kuin kuluvia osia vaihtaa ja nesteitä joskus.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #163609

    @Akaile wrote:

    Taakse kun vaihdat akselin uudempi kuin -72 niin ei ole ongelmia noiden letkujenkaan kanssa, eli uudemmat jarruputket vaan tyrkylle.

    Akselin vaihtoon joutunee irroittamaan korin?

    #163610

    Tarkistetaan nyt vielä, mistä noita määrämittaan tehtyjä putkia saisi? Sehän onnistuu metritavarasta, jos on vain työkalu?

    #163611

    Pari-kolmekymmenentä pulttia auki ja kori on irti…

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #163612

    Helpoin on se uudemman taka akselin vaihto..
    Sitten kyllä joutuu asentaan taakse putki iskarit jos runkossa on niille vasta kiinnikkeet..
    😯

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #163613

    Kun tässä vielä mietin, niin pohditaanpa tuota korin irroitusta. Mitä kaikkea siinä pitää tehdä, jotta voi nostaa kopan pois? 30 pulttia auki, mistä? Mitä muuta?

    Putki-iskareille ei tietenkään ole paikkaa vanhusrungossa. Ne pitäisi laittaa.

    Josko kuitenkin olisi helpompi väännellä putket metritavarasta tarpeen mukaan… Mistähän saisi työkalun päiden tekoon? Eikö se ole sama kuin hydeputkien kanssa? Laitetaan kiinnitysmutteri putkeen ja rypistetää sellainen klunssi, jottei mutteri pääse enää läpi.

    Tietenkin ne pari lehmää kestävää letkua täytyy ensin hommata.

    @Musta Hattuinen Mies wrote:

    Helpoin on se uudemman taka akselin vaihto..
    Sitten kyllä joutuu asentaan taakse putki iskarit jos runkossa on niille vasta kiinnikkeet..
    😯

    #163614

    Tästä jollekin jaokselle:
    http://www.franzose.de/en/Citroen-2CV/Alle/Spezialwerkzeuge-fuer-KFZ/ANR20053/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Tai sitten niitä putkia:
    http://www.franzose.de/en/Citroen-2CV/Alle/Bremsleitungen-vorgefertigt-Hydraulikleitungen/ANR13036/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Eikä ole pakko ostaa kaikkia putkia yhtenä sarjana, niitä on myös erillään.

    Takaiskareille et tarvitse kuin yhdet kierreosat ja ne voit ryöstää vanhasta lahosta nelkun rungosta. Taka-akselin irrotusta varten ei tarvitse koria irrottaa, mutta toinen tukivarsi tarvitsee ottaa erilleen.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #163615

    Eikös noita putkia valmista kaikki aikaansaseuraavat sitikkahuollot.
    Tulipa mieleeni että millaiset kilkkeet on niissä 60lukulaisissa sätkissä tuo takapää putkisto joissa on se 9mm avaimelle ne juntturit.
    onnistuisko sellainen sekoilu että alkupää olis m8 ja takapää m9.siitä edellen sitten teetäis putkia jotka mahdollisesti kävis.
    Sitroselta ainakin saa just senpitusia pilliä kun tarvii.En kylläkään tunne niiden uudempien wanhusten rakenteita mutta luulisin pienellä mielikuva voimistelulla sen ratkeavan.

Esillä 15 viestiä, 61 - 75 (kaikkiaan 121)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.