Etusivu Foorumit Päävalikko 2cv-projektit Pari sätkää puun takaa

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 91 - 105 (kaikkiaan 121)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #163631

    Parkit voi hyvin laittaa ilman relettä, mutta lyhyet ja pitkät ovat erittäin suositeltavia releiden piiriin laitettavaksi. Punaisessa Tiinassa en muista vaihtaneeni polttimoita kuin kerran, joten on releytyksestä jotain hyötyä kestonkin kannalta 😯 Nyt 60 000km takana.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #163632

    Kyllä alkaa projekti syödä miestä. Kaikki liikenevä aika viimeisen kuukauden aikana on kulunut erilaisten haasteiden ratkonnassa. Hyvää on se, että kone/vaihdelaatikko istuvat paikallaan, jarrut odottavat enää nesteitä, sähköt loistavat monivärisiä uusia johtojaan… Mutta käytettävissä oleva aika käy vähiin ihan viimemetreillä. (Rippijuhlat ja lomareissu Viroon vielä ennen säpisemistä).

    Eilen tuli vastoinkäyminen pakoputken osalta. Olin ajatellut hurauttaa peltorit päässä Tiittasen pakoputkilafkaan ja teettää mieleiseni putkiston. Hän ei suostunutkaan ottamaan haastetta vastaan ennen elokuuta :cry:. Noh, eikun varasuunnitelma käyttöön ja kutosen melkein laho poikittaispönttö vaan tähän hätään paikalleen ja menoksi. Mutta eihän se sovi sinne päinkään tuossa vanhus/kuutoskokoonpanossa. Käsijarruvaijerit ovat juuri siinä, missä pönikän pitäisi majailla… Eli, itse on vit… eikun putki väännettävä.

    Ilman tuota pakoputkiepisodiakin olisi vielä peilien istutus oviin ja penkkien kiristely (täyshuollosta jo luovuin).

    Jotain positiivistakin. Uutuuttaan kiiltävät mustapohjakilvet odottavat konttorilla! 🙂

    #163633

    Vaihdetaanko: Geesun lootaan kytkinkopan, kytkinakselin, vetarin laippojen sisäboorien stefojen -vaihto, paikoilleen asennus, pakosarjojen kierteiden korjaus, koneen nosto, miljoonaan pakoputken liitoksen tiivistäminen, etupenkkien asennus jne jne 😀 Ja tämän toteamuksen tarkoitus ei ole kärjistää kuka tekee mitä missäkin ajassa, vaan huomioida, että kummasti tällainen lähestyvä tapahtuma saa vipinää talleihin. Mietippä niitä satoja k-eurooppalaisia, jotka kerrankin lähtevät “todella pitkille” matkoilleen kohtia suomea 😀

    Innolla odotan myös näkeväni Sätkälässä informaatiopimennyksessä tehtyjä projekteja 8)

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #163634

    Ei vaiheta… Sinä kaivelet vielä enemmän verta nenästäsi tuo projektisi kanssa kuin minä omani 😆

    #163635

    Hienosti kuli kotipihalla! Kyläkin kuuli, kun suorilla putkilla paukutin. Keskipakokytkin on mainio aparaatti.
    Nopeusmittari ei toimi. Liekö vaijerin alapää hieman kutosen vastaavaa lyhyempi tms. Mittari meinaan toimi, kun poralla vaijerista pyöritin. Alapään ratas pitäisi kyllä olla paikoillaan…

    Kyllä se tästä. Peilit pitäisi saada paikolleen ja sitten leimalle.

    #163636

    @dieselflosse wrote:

    Nopeusmittari ei toimi. Liekö vaijerin alapää hieman kutosen vastaavaa lyhyempi tms. Mittari meinaan toimi, kun poralla vaijerista pyöritin. Alapään ratas pitäisi kyllä olla paikoillaan…

    Voisikohan kyseessä olla sama juttu kuin tuossa meidän kulkimessa? Koppa on siis nelosen, vaihdettu kutosen tekniikka, nopeusmittari ei toiminut. Joku edellisistä omistajista oli korjannut asian asentamalla polkupyörän digitaalisen nopeusmittarin, magneettianturi vetariin kiinni. 😉 On muuten sinänsä näppärä laite, tällä tavalla saa trippimittarinkin.

    Mutta niin, nelosissa ja kutosissa on eri kokoiset rattaat, sekä vaijerin että vaihdelaatikon päässä. Nimim. “Itselläni laatikko irrallaan ja toivottavasti oikeankokoiset nelosen rattaat menossa kohta paikoilleen” Kutosen rattailla nopeusmittari näytti reilusti liikaa, eli sitä miltä vauhti tuntui.

    #163637

    Huomenia!
    Mittari korjaantui mittaria vaihtamalla. On vähän sisäkalut irrallaan tuossa, joka ei toimi.

    Ajelin eilen ensimmäisen maantielenkin, tarrakilvillä. Ensin luulin, että toinen vetari on saanut kipeää, mutta pyörän pultihan ne vain oli hosuessa jääneet löysälle 😉

    Huomenaamuksi on varattu rekisteröintikatsastus. Pätkivä vasen lähivalo pitää vielä fiksata ja se on siinä. Niin ja tehdä vaihdekepin päähän pidempi “ropeli” jotta menisi nelonenkin päälle. Tein jo yhden, mutta se hoiti vain pakin ja kakkosen.

    Aika paljon on ollut keksittävää tässä bolt-on kone swapissa 😀

    Hieman tuo pötsäyttelee kaasariin, varsinkin kylmänä. Liekö venttiilit hieman kantavat vai sytkä aikaisella. Miten tuo tekee kärkien kuluessa? Aikaistuuko vai myöhästykö sytkä?

    #163638

    Miten tuon vahuspyyhkijän saa päälle? Kun pyöritän nupista, niin pyyhkijät kyllä viuhtovat, mutta “automaattia” en on keksinyt…

    #163639

    Vedä siitä pyöritysnupista itseesi päin niin akseli liikkuu ja kytkee hammaspyörän päälle ja kun lähdet liikkeelle niin mittarinvaijeri liikuttaa myös pyyhkijöitä.. 💡
    Pysäytetään tyrkkäämällä nuppi takaisin alas.. 😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #163640

    Rasittaa kummasti nopeusmittarin vaijeria, joten “automaattikäytön” välttäminen suotavaa…tai mikäs siinä, jos löytyy takataskusta nyrkillinen pitkiä vaijereita 😀

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #163641

    No jos pyyhkijän koneisto on hyvin rasvattu eikä jumittele,, sekä vaijeri ehyt ja hyvin rasvattu niin kyllä sitä kärsii käyttää vaijeri pyöritykselläkin..
    Eipä aikoinaan yksikään vaijeri katkennut pyyhkijöiden käytön takia…
    😯
    Ei tietenkään kannata kuivaa lasia pyyhkiä,, sitten se kuormittaa suotta.. 😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #163642

    Onhan se vanhuksen vaijeri, joka pyyhkijöitä käyttää vahvuudeltaan ihan eri luokkaa kuin esim. nelkun tai kutosen vaijerit.

    #163643

    Nyt on projekti kilpien välissä! Pientä säätöä vain ja Sulkavalle 😉

    Ohjaus vetää hieman oikealle. Aurausta/haritusta pitäisi hieman säätää… Sitä pitää hieman tuumailla.

    #163644

    Hienoa! Kesän toinen pitkään kilvistä pois ollut uudelleen kilvitettynä 🙂

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #163645

    Käväisin esittäytymässä Stadissa. Ei mennyt ihan putkeen. Menomatkalla kyllä mentiin kevyesti mittari pohjaan (110), mutta selvästi nypytellen. Perillä Kauppatorin kunniakujaa ajettaessa sitten yskihdeltiin ja käynti hävisi.

    Pienen huilin jälkeen käynti taas löytyi, mutta kaasua sai antaa todella varovasti, jottei ampunut takaisin (ja välillä pakoputkistakin).

    Josko kaivelen 123:n tallin perältä ennen Sulkavalle lähtöä… Löytyisikö jostain pikaohje asennukseen?

Esillä 15 viestiä, 91 - 105 (kaikkiaan 121)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.