Etusivu Foorumit Päävalikko 2cv-projektit Pari sätkää puun takaa

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 106 - 120 (kaikkiaan 121)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #163646

    Kokeile toisella puolalla. Kuulostaa vähän siltä että puolasta olisi joskus valahtanut jäähdytysöljyt pihalle. lämmetessään sitten alkaa lyömään kipinää jonnekin minne se ei kuulu. Kenkkuileva kondensaattori tekee myös tuota että pienllä kierroksilla toimii, kovilla ei. Konkka on myös lämpöherkkä, eli voi kylmänä toimia, mutta kuumana ei.

    Edit: Ja tsekkaa myös kärkiväli. Mielummin vähän suuri kun liian pieni. Mielellään tietenkin oikea.

    #163647

    Konkan toimivuuden näet heti kun nakkaat ropellin irti ja kärkikotelon kannen auki. Käynnissä katselet kipinöikö kärjillä. Jos ei niin siellä kaikki kunnossa. Myöskään piikkiä kärjistä ei saa löytyä.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #163648

    @dieselflosse wrote:

    Josko kaivelen 123:n tallin perältä ennen Sulkavalle lähtöä… Löytyisikö jostain pikaohje asennukseen?

    Tuolta löytyy asennus ohje 123 ignition asennukseen.
    http://www.automeca.fi/6/2cv/ignition2cv.html

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #163649

    Sinnehän se 123 asentui. Ja nyt on käynti melkeinpä hyrinää. Vielä en ehtinyt baanalle, kun pitisi tehdä vaihdekepin ropelli vahvemmasta kamasta. Millisestä pellistä vääntämäni oikenee liiaksi… Onko nelkussa pidempi vaihdekeppi? Kun tuo vanhuksen keppi ei vie laatikosta sohottavaa keppiä tarpeeksi eteen.

    Hieman jäin myös miettimään, mikä pitää 123:n magneetit tapeissa, kun ei niissä ole mitään lukitusta.

    #163650

    @dieselflosse wrote:

    Hieman jäin myös miettimään, mikä pitää 123:n magneetit tapeissa, kun ei niissä ole mitään lukitusta.

    Voisikohan olla niinkin maaginen voima kuin magneetti?

    #163651

    @dieselflosse wrote:

    Onko nelkussa pidempi vaihdekeppi? Kun tuo vanhuksen keppi ei vie laatikosta sohottavaa keppiä tarpeeksi eteen.

    On se pitempi kun wanhuksessa,, hommaa sellainen niin vaihteet pelittää.. 😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #163652

    @dieselflosse wrote:

    Hieman jäin myös miettimään, mikä pitää 123:n magneetit tapeissa, kun ei niissä ole mitään lukitusta.

    Tälläpä on taloudessamme aiheutettu yksi onnettomuuskin, kun jostain syystä magneetti oli noussut ylöspäin ja kierroksellaan jyrsi piirilevyyn pitkän halkeaman ja lopuksi katkaisi nokka-akselin tapin mennessään. Tätä välttääkseni olen käyttänyt omissani aivan pientä pisaraa Locktiten kierrelukitetta ja on pysynyt. Irrottaessa vähän liiankin kovassa. 🙄

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #163653
    #163654

    Alkoipa aamulla töihin ajaessa kuulumaan sivuääni konehuoneesta. Niinkuin jotain olisi irti. Bussipysäkkianalyysin perusteella ropelli löystynyt.

    14mm hylsy tietysti kotona, mutta ei hätää, vaimo vielä siellä. Hylsyn saatuani ropelli kireäksi ja matk… eikun sitten kuuluikin enempi kalinaa muistuttava ääni. Vauhtipyörähän siellä oli löystynyt. Hinauksella sitten kotiin inspiraatiota odottamaan…

    Noh, olin joka tapauksessa ajatellut nostaa koneen pois rypppeltisovittelun takia, mutten ihan vielä. Ja tietenkin tämä sattui juuri, kun sain kaasarin vireeseen ja ensimmäistä kertaa värkin toimimaan sujuvasti ykkös/kakkos-kurkun vaihteessakin 🙄

    Tulee ainakin rutiinit kohilleen, kun yhtenään kasaa ja purkaa konehuonetta :mrgreen:

    #163655

    Asenna kone takaisin kun rupeat ryppyä sovittelemaan…jos sulla on kutosen valopukki niin joudut sitä muotoilemaan.

    #163656

    Juu, kyllä kone täytyy paikoillaan olla. Ilman ryppy sopii heittämällä, onhan se siinä aiemmin ollutkin, 12hp-koneella.
    Lähinnä ajattelin ottaa koneen pois, kun muotoilen etupalkin uuteen kuosiin, 5cm nykyistä alemmas.

    #163657

    Uteliaisuus voitti laiskuuden. Nappasin koneen lattialle sätkän nokalta. Vauhtipyörän vibra johtui neljästä löystyneestä ja yhdestä katkenneesta pultista. Katkennutkin onneksi irtosi hieman poraa näyttämällä…

    Taidan uusia kaikki pultit, sekä ohjuriholkin, joka sai vatkauksessa hieman kipeää.

    #163658

    Eläkä laita siihen vauhtipyörään uusiotuotanto tarvike pultteja,,
    vaan laita vanhoja ehyitä alkuperäisiä venymättömiä pultteja 4.5 kpm momenttiin,,
    niin pysyy vauhtipyörä kiinni…
    💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #163659

    Ja ruuvilukitetta.

    #163660

    @SEPPON wrote:

    Ja ruuvilukitetta.

    Tuota kamaa laitoin jo edellisellä kerralla. Liekö sitten parastaennenpäivä mennyt menojaan, kun ei toiminut. Nyt on hyllyssä uutta odottamassa.

    Saapa nähä laitanko tuon koneen nyt takaisin, vai koitanko saada nurkassa majailevan amikoneen käymään molemmilla pytyillä…

Esillä 15 viestiä, 106 - 120 (kaikkiaan 121)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.