Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Yleinen keskustelu › Peltikanisteri(kokemuksiä moottoriöljyistä)
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
11.4.2015, 13:36 #129347
Onko kellään käyttökokemuksia Comma Classic 20W50 moottoriöljysta, 5 L peltikanisteri, mineraalipohjainen öljy.
Hausjärvi / Hy-Ri
11.4.2015, 16:00 #174742Oma valtava kokemus 😀 koko 2cv urani ajanut ko öljyllä….siis viime kesän ja samalla jatkan vielä nyt uuden koneen saaneella Hemulilla eli tyytyväinen olen ollut. Muistaakseni Herttarouva blogissaan otti myös testiin? Mutta en voi moittia kokemus vain tosi pieni vielä
13.4.2015, 08:14 #174743Mineraaleja itsekin suosin kesäaikaan. Epäilen kuitenkin, että noissa klassikkoöljyissä on tietty classic-lisä hinnassa, jolle ei oikein ole katetta paitsi joskus komea peltikanisteri. Tämä on tietysti vain oma valistunut arvaukseni enkä tunne mainitsemaasi öljyä lainkaan 😉
13.4.2015, 10:00 #174744Tälle kesälle otettiin harrasteautoihin Total Classic 5W-40 5 litran kannu ovh 42,50e
13.4.2015, 11:06 #174745Tästä on siis kyse. Viime kesänä tuli käytettyä. http://m.motonet.fi/fi/tuote/592062/British-Classic-Motor-Oil-20W-50-5l-” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ihan ok öljy ja edullinen.13.4.2015, 18:49 #174746Se mikä noissa uusissa ja vanhoissa öljyissä on suurin ero sätkän koneen kannalta niin oliko se nyt sinkki vai fosfaattiko se puuttui uusista täyssynteettisistä öljyistä ja tämä on venttiilinnostimien ja nokkien kannalta tärkeä aine. Parantaa nimittäin liukua ja vähentää perinteisten nokkaratkaisujen kulumista.
Olenko itse siirtynyt “vanhempiin” öljyihin tai vastaaviin? No en ole, uusilla tiivisteillä kasaamani koneet ovat pitäneet täyssynteettisiä sisällä moitteetta ja uskon öljyjen muiden ominaisuuksien parantuneen merkittävästi -70-80-luvuilta, enkä usko ajavani yhtään konetta rikki väärän öljyvalinnan vuoksi. Ilman talvistarttauksia ja lämpimässä säilyttäen tuskin tarvitsee mitään synteettisten öljyjen ominaisuuksia. Tiheillä öljynvaihdoilla on suurempi merkitys kuin käytetyllä öljylaadulla tahi merkillä. 8)
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]14.4.2015, 10:07 #174747Moro !!
kompaan Akailea. Ystäväni Antero (Andre) belgiasta antaa neuvoksi vaihtaa öljy silloin kun se alkaa menemään tummaksi tikusta katsottuna, välittämättä kilometreistä. Yllättävän paljon on vaihtelua, milloin tummuus alkaa. Talvioloissa jo vähän toistatuhatta kilometriä alkaa mustuttaa öljyä 😳 ja espanjanreissun melkein 5tkm ei muuttanut väriä mihinkään 🙄 .
Ideana on, ettei kone kävisi koskaan likaisella öljyllä. Antero ajeli 652cc visallaan yli 320tkm ilman öljyvuotoja, koneen ongelmia ja avausta ko. vaihtosysteemillä.
Lasse -
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.