Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka peltitöitä

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 13 viestiä, 1 - 13 (kaikkiaan 13)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #123032

    Hei,
    tuulilasin kehyksen yläkulmista löytyy n. 30 – 40 mm:ä leveät “taskut”, jotka on kiinnitetty kolmelta sivulta ja auki alareunastaan. Nämä lienee vanhemman mallisen katon kiinnitykseen?
    Eli joutaakos moiset rälläköidä pois ruostumasta kun on sisältä avattava katto (2CV4 -71)?

    Mites varapyöräkotelon pohjan vahvikepelti keskellä, tarvitaanko?

    Onko mitään järkeä jättää matkustamon pohjapeltien koteloita paikoilleen jos hitsaa vastaavat tuet runkoon?

    Ja vielä; onko jotain koripelteihin tai runkoon liittyviä pikkuparannuksia mitkä kannattaisi tehdä kun koko laite on palasina?

    Esa

    #138014

    Moro !!
    Ennenkuin rälläkkään tarttuu, kannattaa miettiä kulkimen tulevaisuutta.
    Vm. -71 nelkussa on ollut ulkoa avattava katto, eli ne läpyskät kuuluu siihen malliin. Tietysti jos ei välitä alkuperäisyydestä, niin sitten.
    Vanhemmissamalleissa lattian tuet oli rungossa kiinni, muistakseni jousipönttöjen kiinnikkeiden kohdalla.
    Varapyörän vahvike saattaa ottaa värinöitä pois.
    Massata kannataa työn edetessä ja hitsausten välillä, kun pensselihomma on helppoa.
    Lasse

    #138015

    “Taskut” ovat sisältä avattavalla katolla varustetussa sätkässä turhat eli poistettavissa.

    Takalaatikon pohja ei välttämättä vahviketta tarvi, mutta miksi sen poisottaisit tai jättäisit (lukeutuu mielestäni sarjaan “ei pieniä parannuksia”)

    Pohjapellit voi tehdä aivan tasaisestakin tavarasta, suosittelen vähän vahvempaa peltiä kuin alkuperäinen – jos, jätät alkuperäiset pohjapellit, niin eipä tuossa mitään menetä, jos ne “kotelot” pois rälläköit…

    Koriin ja runkoon liittyviä parannuksia kannattanee etsiskellä netin 2CV-sivuilta – mikä on toiselle parannusta, voi toiselle olla sätkän tuhoamista.

    Rungon kohdalla tulee ekana mieleen: vahvistus etuakselin kohdalle, etuaisojen vahvistus, kassalokeron tai akun upotus penkin alle…

    Korin kohdalla: turvakehikko, varapyöräkotelon pohjaan “pesualtaan” upotus, turvavöiden paikat eteen ja taakse, takakotelon takaovien kohdalla olevat saumat hitsillä umpeen, kynnyskotelot paksummasta tavarasta, takalamppujen allaolevan kolmen pellin systeemin muuttaminen yksinkertaisemmaksi ja ruostevapaammaksi, jne….

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #138016

    Jos runkoon tekee “apurungot” lattioiden kohdalle ei lattioissa sovi olemaan alkuperäisiä koteloita. Kannattaa ne runkoon tehdä jos et museo kuljinta rakenna. Näinhän oli 50-60-luvun sätkissä.

    #138017

    Huomatkaa, että ko. “taskut” löytyvät myös takaluukun alareunan tienoilta, vaikka pitkäkattoisen sätkän valmistus päättyi jo 50-luvulla.

    Kumpikin mainittu muutos on tehtävissä ja kiinni vain siitä, kuinka alkuperäisenä haluaa kulkimensa pitää. Pohjapellit eivät juuri näy, mutta katonkiinnitys hieman kuitenkin.

    Itselläni on Kallefaaraossa suorat pohjapellit ja rungossa kiinni kehikko joka korvaa lattian palkit. 20 vuotta ovat jo kestäneet.

    #138018

    jos jollakulla hyviä kuvia noista lattiapalkeista niin saiskos näkyville minkälaisia ratkaisuja olette tehneet

    #138019

    muistaakseni 3×3 u-palkkia käytin – kaks tankoo ojalle päin ja yksi edellisten päihin ojan suuntasesti lähes koko kyljen mitalle, siihen penkin kiskon pulttien kohdalle, jotta tulee nekin hyvin tukevasti kiinnitettyä…

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #138020

    apua ! paljonkos on oikea mitta runkon päältä mitattuna akun alla olevaan palkin päälle .tuossa kuva kohdasta .ei ole ytään sätkää tässä likellä että voisimitata ja pitäisi saada kori kohdalleen
    http://i129.photobucket.com/albums/p220/oopertorffi/maali006.jpg?t=1168700030

    #138021

    Oikeastaan helpoin tapa nähdä onko palikat kohdallaan on irroittaa rattiputken U-panta sekä muovinen välipalikka ja katsoa oliko ratrtiputkessa jännitystä. Jos oli, on joko kori painunut etulattiapalkin kohdalta, tai sitten runko taittunut etuakselin takaa. kummastakin on kokemusta, ja pahimmillaan se katkaisee rattiputken matopyörän boorin kohdalta.
    Mutta ratkaisevaa on siis onko rattiputki jännityksessä. Sen kyllä huomaa myös siitä että ohjaus tuntuu jäykältä.

    #138022

    hou,

    Miun wanhuspakun rungossa on ko. apurungot ja sileet pohjapellit. Täällä
    jotain kuvia rojektista… Pituussuntaiset tuet on penkinkiskojen kohalla.

    http://www.hulifer.net/paku/kuvat/kuvat2004-2005/kuvat-sivu/Kuva132.html

    Tuolta kuvasotkun keskeltä löytyy varmaan parempiakin van tuo ny ekana sattu kohalle.

    t. topoc aboriginal

    #138023

    aivan mahtavaa topokki kun olet ottanut noita kuvia työ vaiheista hieno homma saat olla ylpiä tuosta hommasta :))

    #138024

    Kuak!
    Silkkaa pelkuruutta, wainoharjaisuutta ja ylikehittynyttä itsesuojeluvaistoa 🙂
    Jos pakulle käy kovin kälysesti ja joutuu Vakuutusyhtiön kanssa kiistelemään mitä se “käypä arvo” tarkoittaa, ni on ees jotain minkä pohjalta väittää jotta siisti se oli ja pirust uutta ossaa!

    #138025

    Juu tuosta on oikeasti hyötyä tuossakin mielessä. Erään kuuskakkosen kylkeen tämäytti matsta ja vakuutusyhtiö veteli sormea pitkin taulukkoa ja voivotteli, että ei riitä vuosimallitaulukko korvausarvoon, mutta kun löi rakennuskuvat tiskiin ni johan rupes pätäkkää löytyyn… kannattaa myös uhata autokorjaamossa teettämisellä, se tulis toiselle osapuolelle toooosi kalliiks.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

Esillä 13 viestiä, 1 - 13 (kaikkiaan 13)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.