Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Peltityöt

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 7 viestiä, 1 - 7 (kaikkiaan 7)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #122041

    Kuulostelin tässä jokin aikaa sitten josko jonkun vasaran alla pelti suostuisi muotoutumaan. Itselläni ei silloin ollut vielä oikeastaan ajatuskaan vielä ihan selvä. Nyt alan olla jo hieman jäljillä.
    Kyse on siis edelleen tästä lievästä lokareiden kustomoinnista.
    Simuloin oikeata peltiä kirjapaino Libriksestä, Vierimaan Joken suosiollisella avustuksella saamillani painopelleillä.

    Etuylhäältä lokari on juuri niin kamalan näköinen kuin voi ollakin, eli lopullisen puolihimmeän mustan jälkeen siedettävä…

    …sivusta sama juttu, mutta ei enää ihan niin siisti…

    …Mutta ylhäältä (myös ylä-takaa) ei tietenkään enää ollenkaan hyvä, pelti kun ei pakottamatta taivu kun yhdelle mutkalle kerrallaan.
    Puhelimessa Jasu mainitsi englantilaisen pyörän, ja silmänräpäyksen ajan ajattelin että kun norttonilla ajaa päin, niin pelti muotoutuu, mutta muistin että Jasulla olikin IC vai oliko se Ural. Tarkoittikin jotakin työkalua. Että onko jollakin sellainen? Tai osaisiko joku pakottaa peltiä muunlaisilla värkeillä? 😯

    #132764

    Olen nähnyt että noi jatkot on tehty juuri noin.
    Konepellin voisi tehdä niin että liimalla ja pulteilla/niiteillä jatkopala koriin tai konepeltiin, näin kävisi vakio konepeltikin.
    Jatkon voisi tehdä myös toisesta konepellin saranasta, ei olisi ollenkaan pahan näköinen ja olisi täysin irroitettava, lukituksen vain pulteilla.
    Kiitos hienoista kuvista.

    #132765

    Konepellistä tulee kyllä ihan siedettävä kunhan pakkeloin nuo saumat. Alkuperäiset kolmiopellit käyvät myös. Tuo lokarin muoto jonka pitäisi siis olla täysipyöreä, on ongelma (viimeinen kuva, etureuna). Tällaisenaan se ei ole hyvä. Pitäisi olla vähän muotoa, you know.

    #132766

    Korin siirto on ratkaisu konepeltiongelmiin, mutta tässä tapauksessa ehkä ei… Ei nuo lokarin alut minusta pahalta näytä, kun oon nähny jatkettuja superikeuloja niin aina se lokari vähän alkuperäistä muotoaan menettää… Ei sitä eroa muoviautoilijat kerkiä vertaamaan kun annat kehotuksen konehuoneeseen ja näytät takavaloja vilkun jälkeen 😈 😆

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #132767

    Kyllä minä korin siirtoakin harkitsin, tai en varsinaisesti korin vaan lokarin kiinnityksen siirtoa. Luonnoksissa keula näytti vielä oudommalta, kun pyöränkaaren keskipiste siirtyy akselin keskipisteen yli. Tähän päädyin, ja mitä noita on nähnyt, suurin osa on tehnyt näin. -Ja näin pitkä jatke siksi, että koneen ja rintapellin väliin mahtuu C-matic 😈
    Ei, ei sitä minulla vielä valitettavasti ole…
    Pitää vielä miettiä tuota muotoa. Ideoita vastaanotetaan.

    #132768

    Muistan joskus nähneeni, että lokaria on jatkettu siten, että on avattu lokarin ja sisälokarin yhdistävät pisteet lokarin etureunasta alkaen, venytetty lokaria eteenpäin ja jatkettu sisälokaria tarpeellinen määrä. Näin oli pyörän kaari pysynyt muodossaan eikä lokaria heti ensikatsomalla jatketuksi edes huomannut.

    #132769

    Venyttäminen olisi ehkä onnistunut mikäli olisi siirtänyt vaihdelaatikon rintapeltiin/etuakseliin kiinni. Silloin tarve olisi ollut about 7 cm. Silloin olisin joutunut kajoamaan koneen kiinnitykseen, ja lupalapussa sanotaan “…alkuperäisiin koneen kiinikkeisiin…”. Myöskin C-matic olisi silloin poissuljettu vaihtoehto. Sisälokarit menee kyllää uusiksi teki venytyksen miten vaan. Leikkasin vetareista eteenpäin auki. Aion jättää mahdollisimman paljon tilaa koneen ympärille. Joudun jo nyt vähän väliä onkimaan sytytystulppia jäähdytyspeltien välistä…

Esillä 7 viestiä, 1 - 7 (kaikkiaan 7)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.