Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Pembleton-2CV

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 11 viestiä, 1 - 11 (kaikkiaan 11)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #123233

    Kuka tietää miten ja millainen sovite on BMW:n koneen ja 2CV:n laatikon välillä?

    http://www.pembleton.co.uk/cars.html

    Design: 4 wheel open top car reminiscent of 1920s sports cars.

    Chassis: Custom designed square/tubular steel space frame with stressed skin.

    Bodywork: Stressed aluminium skin, copper cowling.

    Running gear: 2CV suspension including springs, rods and suspension arms.
    Front arms have modified geometry.

    Steering: 2CV rack and pinion.

    Engine: 2CV horizontally opposed air-cooled twin or BMW R series 2Valve
    horizontally opposed twin

    Gearbox: 2CV 4 speed + reverse.

    Brakes: 2CV braking system. Disk front and drum rear (dependent upon donor)

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #139135

    BMW’n moottoriin kiinitetään laippa jossa taas on reijät sätkän
    vaihteistolle. 2CV’n vauhtipyörä sovitetaan BMW’n kampeen joten
    päästään käyttämään 2CV’n kytkintä…

    Näin luulisin sen yksinkertaisesti menevän. (tämä ei siis ole 100% tieto)

    Käyttävät tuolla 24h kilvassa SPA’ssa noita uudempia BMW’n moottoreita.

    Ranskalaisella kaverillani oli hakusessa tuollainen laippa, kysäisen häneltä
    jos hänellä on kuvia/enemmän tietoa.

    -Olli

    #139136

    Olisiko sovitelaippa koneen ja laatikon välissä sekä 2CV:n vauhtipyörään sovitettu Bemun vauhtipyörän keskiö?
    Toisinpäin, eli BMW:n itä-kopioihin (Ural / Dnepr) on vaihdettu 2CV:n koneita juuri em. menetelmällä.

    Esa

    #139137

    Eräs belgi väitti, ettei noilla BMW-moottoreilla välttämättä saa parempaa suorituskykyä kuin viritetyllä Visan koneella, vaikka heppoja kyllä löytyy vakiona enemmän. Kone on kuitenkin tehty moottoripyöräkäyttöön ja vääntökäyrä yms. sen mukaisesti.

    Tiedä häntä.

    Muutamia tekniikkakuvia tuollakin:
    http://62.95.94.132/gallery/album54

    #139138

    No miten siitä visan koneesta saa niitä tehoja ja vääntöjä sitten lisättyä?

    #139139

    täällä on aika kattava katsaus bmw aiheesta:
    http://www.11tinkers.com/Brooklands_Jan.html

    #139140

    @AK 5 wrote:

    No miten siitä visan koneesta saa niitä tehoja ja vääntöjä sitten lisättyä?

    Helpoimmalla lisäämällä puristusta ja tälläämällä vapaammin virtaavan pakoputkiston ja harrastamalla näiden jälkeen suutinleikkiä kaasarin kanssa. Tietenkin ruisku, ohjelmoitava sellainen, on aina yksi kiva lisävaihtoehto jolla saa muokattua moottorin omituisuuksia “mieleisekseen”, joskus jopa lisää tehuakin aikaan tällä saa…

    Seuraavaksi mennään sitten nenäkepin uudelleenmuotoiluosastolle, joka myös loputon suo on…

    Seuraava porras tästä lienee Geesun kone, mutta tämä sitten vaatiikin jo monta juttua lisää, lupaprosessista lähtien..?

    #139141

    Laippa vaikka tällai..:

    Ja moottorin puoli näyttää tältä..:

    Nämä kuvatukset ovat tuolta Jalppiksen linkistä, siellä on tarinaa kuvien kanssa myös vauhtipyörän sovituksesta… Kuvat löytyy isompana kyseisestä linkistä…

    Kummasti vaan noita Demarin moottorin kuvia katsellessa tulee sellaisia ajatuksia mieleen että olisi lähes vastaavanoloisia palikoita ennenkin katsellut, mutta sitten sekin syy selvisi-kovasti on Ural-Dnepr -tyyppisiä ratkaisuja Demarin koneessa..!

    #139142

    @Jasu wrote:

    Kummasti vaan noita Demarin moottorin kuvia katsellessa tulee sellaisia ajatuksia mieleen että olisi lähes vastaavanoloisia palikoita ennenkin katsellut, mutta sitten sekin syy selvisi-kovasti on Ural-Dnepr -tyyppisiä ratkaisuja Demarin koneessa..!

    Niinpä, saksalaisethan kopioivat sotasaaliiksi saaduista Uraleista tekniikan suoraan ja rupesivat tekemään BMW-merkkisiä maatalouskoneita. 8) 8) 8) Tosin neukut olivat ennen sitä kopsineet ranskalaisilta TPV:n moottorin ja istuttaneet sen moottoripyörään…. 😆 😆 😆

    t. nimim. pari puimakonetta tallissa

    p.s. kaikkea ei sitten pidä ottaa ihan vakavasti…

    #139143

    @Jalppis wrote:

    täällä on aika kattava katsaus bmw aiheesta:
    http://www.11tinkers.com/Brooklands_Jan.html

    Aika tyhjentävää ja nyt ostamaan poliisibemarii……..iiiiiiih.

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #139144

    @2cvjimmi wrote:

    @Jalppis wrote:

    täällä on aika kattava katsaus bmw aiheesta:
    http://www.11tinkers.com/Brooklands_Jan.html

    Aika tyhjentävää ja nyt ostamaan poliisibemarii……..iiiiiiih.

    Saksan Ebaysta, löytyy noita tuoreehkoja BMW’n myllyjä kolaripyöristä irroiteltuna.

    -Olli

Esillä 11 viestiä, 1 - 11 (kaikkiaan 11)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.