Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Peppurepun piirustukset?
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
19.10.2003, 16:26 #121505
Onkohan tuosta peppurepusta olemassa mitään virallisia tai vähemmän virallisia piirustuksia? Tuumin, jotta sellaisen väsääminen voisi olla sopivanlainen projekti opetella metallihommia, kun niitä näyttää kuitenkin olevan edessä. 🙂 Entäpä varapyöräteline konepellin alle, miten se tehdään? Mistähän noihin piirustukset saisi?
jan
20.10.2003, 06:07 #130108Peräreppu ei pitäisi olla mahdoton tehdä ihan mittanauhan kanssa, kun siihen ei sovi kuin yhdenlainen, ainoastaa takaluukun kulmaan voi vaikuttaa, yleensä sekin kai on vaakatasossa.
Itse tekisin repun takalaidasta kääntyvän tai irroitettavan, jolloin tavaroiden laittaminen on helpompaa.
Varapyöräteline on helpointa tehdä kierretangosta.
Senkin voi tehdä kun mittaat autostasi paikat mihin se tulee kiinni.
Eli korin ylemmät lokasuojamutterit, etummaisen voit valita itse.
Jos kiinnittää valopukin oikeaan kulmaan, niin se tukee valopukkia, mutta muuten se ei ole kovin hyvä paikka. Kulmat ja korkeudet joutuu melkein sovittamaan autossa jokatapauksessa.20.10.2003, 14:11 #130109Telinettä ei tarvitse kiinnittää lokarinmuttereiden alle aivan pakosti, mutta siinä tapauksessa, jos haluaa välttyä kahden reiän poraamiselta koriin niin…noh kuitenkin. Telineen etuosaa ei ole pakko tukea valopukkiin, voi myös tehdä tukijalan putkesta ja asentaa putken runkoa vasten, tai kiinnittää etuosan moottorin ja laatikon välisten muttereiden alle…
Tälläisissa jutuissa kuva kertoo miljoona asiaa, mutta kun ei oo nii ei oo.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]6.5.2005, 06:50 #130110Myohaan taakin tulee, mutta oletteko ajatelleet tehda syvennyksen tavaratilaan. Ensin suurentaa sen syvennyksen, joka siella jo on, mahd suureksi ja sitten asentaa siihen tiskialtaan tekemalla sille reijan. On hyva. Kestaa ja on hyva paikka piilotella tavaraa. Siihen kun laitta lukollisen kannen niin… Takaa nayttaa tankille.
6.5.2005, 07:27 #130111ennemmin tekisin isomman bensatankin. Esim. dyanessa on ainakin 10cm tyhjää tilaa tankista taaksepäin…
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]6.5.2005, 08:36 #130112Tuo on totta. Varsinkin maailmankokousmatkalla sita kaipaa. Siksi mulla onkin am8n tankki… Toisaalta toi pikkutankki on hyva. Tuleepahan pysahdeltya useasti. Raid Laponiella sen huomasi sen pienen tankin haitan. Oli nelkulla suunniteltava aika tarkkaan reitti ja pysahdykset. Onneksi Henkka ja Jukka osasivat hommansa.
7.5.2005, 15:53 #130113Mie laitoin Jalppikselta kinutun tiskialtaan pakun takakonttiin lisätavaratilaksi. Näppärästi kulkeep kaikki nää pikkutilpehöörit kyyrissä, eikä ropise jarrutuksessa niskaan tai vieri penkkien alta poljinten sekaan. Ruma, mutta näppärä ratkaisu – vähä niinku miekin, paitsi että mie en ole kovin näppärä…
8.5.2005, 18:36 #130114Myös miulla on tiskiallas takakontin lisäpohjana, mutta se on nelkussa. Idean sain nyyttisessä olleesta kuvasta. Ihan kätevä, mutta sen unohtaa helposti, varsinkin jos sen päällä pitää levyä.
Varapyörä sopii konepellin alle ilman telinettäkin. Ei se sieltä pääse minnekkään putoamaan. Sijoituspaikka on apukuskinpuolella. Monissa nyky autoissa ovat kuulemma korvanneet varapyörän kompressorilla ja paikkauspullolla…
Iso bensatankki on loistava varuste. Miulla on pakussa Opel kadett b-mallin tankki runkoaisojen välissä auton alla. Samalla paikalla kuin henkilömallissa.
Tilavuutta tankilla on 40litraa. Tankin muokkaaminen 2cv:hen oli helppoa. Koska tankki on opelissa sisätiloissa pystyssä, se oli ruosteeton. Se ei myöskään ole maalattu alunperin. Minun tapauksessa tankki oli ollut vuosia tyhjillään joten hitsaaminen oli tosi helppoa. Umpeen piti hitsata pari reikää ja muistaakseni porata reikä sätkän anturille. Lisäksi täyttö putkelle piti tehdä lähtö tankin alkuperäisestä täyttö aukosta.
Sellainen juttu on ottettava huomioon, että ei ehkä sovi henkilö sätkään, koska varapyörä kotelo saattaa tulla tielle.
Pakussa joutui täyttö putken paikan vaihtamaan. Saisi sen kyllä alkuperäiselle paikalleenkin, mutta mie oon muuttanut pakuni sisälokareita…
Parasta on että tankillisella pääsee matka-ajossa reilun 600km jos kulutus on n.6l/100km!8.5.2005, 18:42 #130115Tiedän normaalin 2cv kulkimen jossa on 85 litraa bensatankin tilavuus 🙄 😆 😆 Kulutus 5.8 litraa satasella, joten sitä ei paljon tarvitse tankkailla pitkillä reissuilla 😆 Ja yhdessä pakussa on 65 litraa ja sillä pääsee 900km asemalta asemalle…
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]9.5.2005, 09:23 #130116Siitä peppurepusta vielä. Kuopion Jaokselta löytyy muotti lasikuituiselle repulle. Mikäli joku haluaa sellaisen repun tehdä, niin voipi kysellä muottia.
Antti JP / Kuopio
9.5.2005, 20:24 #130117Kannattaa sitten tehdä siitä muotista mahdollisimman hyvä, jos ei jo oo. Olen nimittäin ollut tässä erään lasikuituisen lokasuojan kimpussa ja voin kertoa, että on vit&/¤#(maista hommaa, jos lasitus ei ole onnistunut… Pieniä “reikiä” ei saa edes pakkelilla umpeen ja maalin pintajännitys estää reikien täyttymisen… Eli pilkut näkyy vaikka voissa paistas…
Nm. pakkelia, kolme kerrosta maalia ruiskulla, hiontaa ja pintamaalia ja silti harmittaa kattoo työn tulosta… 😥 😥 😥
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]10.5.2005, 12:44 #130118@toppok wrote:
Mie laitoin Jalppikselta kinutun tiskialtaan pakun takakonttiin lisätavaratilaksi. Näppärästi kulkeep kaikki nää pikkutilpehöörit kyyrissä, eikä ropise jarrutuksessa niskaan tai vieri penkkien alta poljinten sekaan. Ruma, mutta näppärä ratkaisu – vähä niinku miekin, paitsi että mie en ole kovin näppärä…
Eihan se ruma ole, niinkuin et sinakaan, vaan kaunis, niinkuin sinakin.
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.