Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Pikkupakun mitat

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 20)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #122912

    Siirrän keskustelun myyntipuolelta oikeaan foorumiin.
    Löytyykö keneltäkään pikkupakusta mittappiirosta, ristimittatietoja ym. mikä helpottaisi kulkimen kasauksessa?
    Korin alapalkit tuli korjattua täysin alkuperäisen mittojen mukaan.
    Nyt korin takaosa on selkeästi takakenossa, about samassa kulmassa kun tuossa toisessakin korissa.
    Lahopää kun olen, jäi kulma mittaamatta siinä vaiheessa kun kori nostettiin rungolta pois.
    Uudet lattiapellit ja ovet istuvat hyvin sovitettaessa, etukolmiopeltiä en ole vielä sovittanut, mutta oletan senkin istuvan hyvin. Ja koska olin pilkuntarkka noiden palkkien mittojen kanssa, olen nyt lievästi ilmaistuna hämilläni.
    Kori on siis suunnilleen yhtä killissä kun taässä myyntiesitteestä poimitussa kuvassa. Mikä on siis oikea kallistus, vai onko tämä vain optinen harha? 😯 OIkea insinööripiirros olisi poikaa, vaan muistivatkohan tehtaallakaan sellaista viinipäissään rustata?

    #137287

    http://guillon2cv.free.fr/pubs/fourgonettes_2cv_3cv/index.html

    Tuossa brosarissa on vain pari perusmittaa, mutta selaapa tolla sivustolla olevia julkaisuja, niin kenties tarkempaakin löytyy. Siellä on kokonainen varaosakirjakin skannattuna ym. ym.

    http://guillon2cv.free.fr/

    Itse kokosin sen varaosakirjan yhdeksi PDF-dokumentiksi. Voin emailata sen halukkaille pyynnöstä: fin2cv@saunalahti.fi
    Koko vain on 45 Mt.

    #137288

    Ei se tuo kuva silmin nähden poikkea oikeasta pakun kuosista. Nythän kynnys tulisi seurata rungon linjaa ja takakoppan etuseinä taas kuuluu olla oven takareunan kanssa yhden suuntaiset. Sentakia se ovi ei ole suorakulmainen sieltä taka alanurkasta, jota jo aiemmin ihmettelit. Taka kopan kuuluu olla vaakasuorassa sivusta katsoen, jos ei ole on jousitusta säätämällä laitettava oikeaan asentoon.
    🙄

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #137289

    Siis onko pakun ovi erilainen kuin esim. nelkun? tuolta alaosastaan?

    Pitääkö ruveta varastoa sillä silmällä selaamaan, että löytyykö kallistuskulmissa eroja… ❓

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #137290

    Justiin siita asiasta on tuolla alussa juuri kyse että ovet on ulko frofiililtaan sama. Ainoat erot ovissa on saranoiden, lukkojen ja sisä osan muodoissa. Siis uudempi ovi istuu wanhan tilalle, kun vaihtaa wanhuksen saranan ja istuttaa lukon etu reunaan, paikaten entisen lukon reiän joka jää jouten sinne paikoilleen. Vahinko vain että sisäpuolen rakenne on erilainen, riippuen mistä vuosimallista uuden malliset ovet ottaa….
    Juuri aiemmin Toppo selitti tehneensä sen pakuunsa.
    Tämä juttu alkoi tuolta myynti palstan puolelta otsikolla: Wanhukseen, nelkkuun sekä kutoseen sälää tarjolla.

    😡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #137291

    @miki wrote:

    Uudet lattiapellit ja ovet istuvat hyvin sovitettaessa

    Sisälukutaitoni ontui – olikohan perjantai****on syytä, ai-ai.

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #137292

    Juu, kiitos Jukka linkeistä. Kyllä asia on niin, että insinööri on laittanut käytännöllisyyden esteettisyyden edelle ja kallistanut koppia niin ettei pullat ja patongit liukuisi eteen ja että lastaus sujuisi.
    Lattia- ja etukolmiopellit on nyt sovitettu. Kaikki istuu niin kun pitääkin, ovet jopa kadehdittavan hyvin. Ainoa moite on peltien reijtyksessä joka on suoran sanottuna …mmm… ei kohdallaan. Etukolmiokotelossa on lähes sentin pielessä, lattiapelleissä tukiraudassa kohdallaan, mutta varsinainen pelti paistaa puolikuuna. No, porakoneellahan tuollaiset hoidetaan. Lisäksi kolmiopalkki oli melko tarkkaan sentin leveämpi kuin edellinen, mutta tuossa epäilen vahvasti edellisen asentajan tarkkuutta.
    Ja sorry jos säikäytin niiden ovien kanssa. Tottahan ne samanlaiset on.
    Projekti jatkuu pienen 8)-reissun jälkeen taas täysillä.

    #137293

    Just!
    Omiat kokemukseni on noista pohjapelleistä henkilö malliin samanlaiset. Tuki raudassa oli suurin piirtein pultin reiät kohdallaan, mutta varsinaisessa pellissä oli tosiaa puolikin reikää vain sattunut kohdalle. Mutta sovitin reiät pellin ollessa vielä irrallaan, ennen kuin hitsasin pellit kiinni koppaan.

    😯

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #137294

    Joku päivä vielä ymmärrän miksi.
    Jossakin vaiheessa ajattelin: “kuinka nerokasta, patonki ei vieri kohti etujalkatilaa koska insinööri piirsi takakopin suoraksi”. Tänään tupakkitauolla hitsailun lomassa takasisälokaria katsellessani huomasin karun tosiasian. Ainoastaan tavarakopin ulkokuori on asetettuu vaakasuoraan asentoon. Takaosan sisälattia viettää alaspäin. Eikä ihan vähän. Tarkistelkaapa lokarin pokkausta ja verratkaa lattian kulmaan. Ei mitään järkeä.
    Ehkä juuri tämä mittasuhteiden käsittämätön visuaalinen efekti sai minut koukutettua juuri pakuun. On kun olisi Linnanmäen vekkulan vinohuoneessa.
    Nyt tuli hitsattua kiinni pohjapellit sekä etupelti. Hyvin istuu. Vielä pientä miettimistä rintapellin kanssa. Tämä aihio kun on wanhempaa mallia mekaanisilla pyyhkimillä yms. ja pitäisi sovittaa tuo uudempi mittari ja pyyhinkoneisto. Onnistuuko sovittamalla, vai raappasenko isomman kokonaisuuden tuosta uudemmasta?
    Tuossa pari fiilistelykuvaa:

    tukipalkkeja fiksailtu millin sähkösinkitystä pellistä.

    Uutta peltiä puhtaaksi hinkattuna.

    Näkyvä ongelma rintapellissä.

    #137295

    No heippa!
    Aika lailla niinku haulikolla ammuttu, nuo etupään pellit? No tietysti jos löytäis jostain ehjemmät niin tässä vaiheessa ne olisi vielä suhteellisen helposti vaihdettavissa, kun kori on riisuttu ja ei ole maalattu vielä. No toinen juttu sitten on se että laittaako sitten ne kuuskyt lukuset mittari yhdistelmä ja lasinpyyhin systeemin? Ensiksi jos haluaa siististi laittaa sen mittari yhdistelmän ( nopeus matka ja bensa mittari ), niin paneelin kiinnitys reikien etäisyys on eri kuin siinä missä on pelkästään armpeeri mittari. Joten joutuu vaihtamaan uudemman mallisen mittari kotelon koriin kokonaan, tai sitten vain sen mittariosan alla olevan naama pellin, jossa on ne mittari paneelin kiinnitys reiät….. Sitten se lasin pyyhin koneisto, siinä on kuskin puolen korin läpivienti reikä keskempänä koria kuin wanhuksessa jossa on se nopeus mittari käyttöinen pyyhin koneisto. Sekä tietenkin isommat läpivienti reiät. Jos laittaa sähkö toimisen systeemin joutuu reijät mitoittaan uudemmasta korimallista, ja paikkaamaan sen kuskin puolen vanhan läpivienti reiän.

    💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #137296

    @Musta Hattuinen Mies wrote:

    No heippa!
    Aika lailla niinku haulikolla ammuttu, nuo etupään pellit?

    Niinpä… 😀 . Jätin saumakohdan hitsaamatta jotta ehtisi miettiä jatkotoimenpiteitä. Nyt on kuitenkiin pohja ehjä ja luja jotta voi koria hieman huolettomammin liikutella.
    Huomasin nuo eroavaisuudet mittarikotelossa. Uusien reikien tekeminen ei ole ongelma, mutta kun tuosssa uudemmassa on myös se pikku vipunen jolla moottorin metelli ohjataan tuuliasille, niin taitaa olla viisainta vaihtaa hiukka isompi pala. Tosin ei tuo rintapelti paljoa kummoisempi ole tuossa toisessakaan korissa.
    Onko tietoa mistä kohdista pitäisi tehtaan hitsauspisteitä etsiskellä tuon kotelon kohdalta? Ainakin rintapellissä akkukotelon ympäriitä löytää helposti, mutta entä sisäpuolelta?

    #137297

    No niin! Sieltä akku kotelon luota ne tosiaan löytyy ja sitten siitä hyllyn alta kun kuikkii sinne. Itse vaihdoin 67:kan mittari kotelon vuonna 82 omaan pakuuni mallia 60 AZU eli pikku paku. Kotelon otin vierestä leikaten rälläkällä siitä 67:kasta ja hion sitte vanhan rintapellin jäänteet pois. Pakusta porasin pisteet pois läpi reiällä sieltä akkutelineen ja hyllyn alta. Nyt oli vaihto osa helppo kiinnittää kun pääsi hitsaan sen kiinni niistä tekemistäni reijistä siihen hiottuun koteloon missä ei ollut poran reikiä. Kannatta mitata sen vanhan paikka, ennenkuin ottaa irti, sitten on helppo asemoida se vaihto osa kohdalleen. Kun ottaa vaihto osan kuuskyt lukusesta, niin siinä on se virtalukon reikäkin vielä oikeassa paikassa!
    Semmosta!

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #137298

    Pistehitsausten purkamiseen on muuten olemassa erikoisporanterä. Se leikkaa päällimmäiseen peltiin siistin reiän hitsauspisteen ympärille. Ei tarvitse vasaroida meisselin kanssa eikä porata läpi.
    Työkaluihin erikoistuneesta liikkeestä voipi kysellä.

    #137299

    Tiedetään että on, tuossa omassa jutussa se vain oli kätevä tehdä noin niinkun selitin. Oli kiva laittaa uusi osa ja hitsata valmiista reijistä siististi mig hitsillä!
    Mitä tulee siihen vanhaan koriin, josta osa irroitettiin niin oli joutusampi leikata se osa irti kun irroitella niitä pistehitsauksia, koska silloin ei katsottu säilyttämisen arvoiseksi sitä vanhaa lahoa henkilömallin koria, huom vuosi oli -82.
    😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #137300

    Mainitsin tämän työkalun siksi, että kaikki eivät välttämättä tiedä, että sellainen keksintö on edes olemassa.
    Tällainen terä on kätevä, kun pitää siististi ottaa pistehitsattu pelti irti, eikä halua rikkoa alempaa peltiä.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 20)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.