Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Pikkupakun "takapuskurit"

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 15)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #129243

    Tervehdys talven hiljaisuuteen! Viitsisikö joku pakun omistava mitata takakahvojen paksuuden ja mutkan säteen? Pitäisi fasupakuun tehdä uudet kun vanhat ei ollu enää oikein kuosissa.. 😀

    #174328

    Koska vastausten osalta on hiljaista niin vinkkaan ottamaan yhteyttä Kiltakapteeniin. 😉

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #174329

    Tarjoudun ottamaan raadosta perusmitat ja valokuvan tuosta kohdasta. Kaarevuudet saa sitten itse arvioida. Ellei sitten ole jo tällä välin selvinnyt… kerro tarvitsetko vielä?

    #174330

    Kiitos Jukka kuvasta! Siitä voi jo päätellä että vesijohto tyyppiset valmiit hitsattavat mutkat ovat liian jyrkät.. Mutta putken paksuus kiinnostaa yhä? Vanhoista mittasin abt 25mm, mutta eivät lienee alkuperäisiä. Eipä silti, ei tästä mitään museopeliä tulekkaan.. Tuon säteen ja halkaisijan varmaan saisin tuosta 5km päästä Topon ex azusta jos siinä vielä alkuperäiset tallella. Tämä killan palsta on vain ollut niin vaivaton tiedonhaku paikka:) Onko muuten Jukka nuo pieni ikkunaiset taka ovet jo hyödynnetty, paremmille kun omat olisi käyttöä. Tai jos jollain muullekin olisi ylimääräisiä…

    #174331
    mph

    Moi
    Putken ulkohalkaisija aika tarkasti 25 mm. Leveys noin 280 mm ulkoreunasta toiseen ja ulkonema takakotelosta putken sisäreunaan n. 48 mm. Miun -62:ssa on alkuperäiset putket mutta jo kertaalleen takakotelo rakennettu ja putketkin siis hitsattu takaisin joten tuo 48 mm voi olla muuttunut alkuperäisestä mitasta.
    M

    #174332

    Tuo paku on jo sen verran hyvällä mallilla, että en ainakaan vielä myy siitä osia 😉

    #174333

    Tarkemmin tutkittuani päätin laittaa vanhat kuitenkin.. Oli alkuperäiset tai ei, ovat pala tämän kulkimen historiaa :D. Ps. Kuva kaiketi liian iso..

    #174334

    Tuolla tavalla itsekin haluaisin pakun sisätilan järkeistää, mutta ei raaski repiä hyväkuntoisia alkuperäisrakenteita.

    #174335

    😯 Melkoinen peltisavotta ollut Fasussa! Ja hyvältä näyttää!

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #174336

    Tokihan Tämänkin olisi voinut täysin alkuperäiseksi tehdä.. Tuo alkuperäistyyppinen ratkaisu on vaan niin ahdas, ja takalokarit keräävät kaikki ravat kulmiinsa niin kun tässäkin on käynyt. ei kerää enää.

    Täyttöputki jää omalle paikalle, ulkoapäin yritän pitää alkuperäisen kaltaisena.

    #174337

    …just piti kysyä..täyttöputkesta..kerkisit laittaa kuvan..Hienoa pukkaa.

    #174338

    Kyllä näyttää hienolta! Tuleeko huoltoluukkua anturin/täyttöputken liitoskohdalle? Anturin huolto ja tankin irroitus saattaa muuten olla haasteellista. Alkuperäisissä “puskureissa” on vähän jyrkempi kulma, mutta sama idea.

    #174339

    Loistavaa suunnittelua mielestäni, noin se olis pitänyt tehdä alun perin!

    #174340

    Tuota pellin kiiltoastetta katsellessa, on pakko kysyä onko tuo sähkösinkattua vai peräti rosteria? 😮

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #174341

    No tuota huoltoluukkua en kyllä meinannut laittaa, tankin täyttö ja huohotinputken saa kyllä kohtuullisesti asennettua oikealta puolen pyörän kun ottaa pois. Anturista en vielä tiedä kun ei ole mittariakaan (ainakaan vielä..)
    Peltiä on siinä kahdenlaista, ihan normi mustaa ja sitten tuo harmaa on jonkinlaista sinkkipeitattua. Ei ota ruoste niin helposti ja on kuitenkin hyvin hitsattavaa. Noissa hienoissa kaupan korjauspaloissa sen sijaan on sähkösinkkiä, ja se on ihan hanurista kun saa hioa uusia osia että voi hitsata 👿
    Ps. Taitaisi tämä ketju kuulua jo rojekti puolelle;)

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 15)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.