Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Ostetaan › Pitkä perävälitys
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
29.4.2009, 20:16 #125034
Terve,
Mieleni tekisi ostaa pitempi perävälitys kutosen laatikkoon, joka on 652cc koneen perässä. Mahdollisesti kiinnostaisi myös pitkäperäinen laatikko kokonaisuutena (esim. acadiane), jos laatikossa kiinni levyjarrut.
-Erkka
6.5.2009, 18:26 #150823Acadianessa on kyllä tiheämpi perävälitys kuin kutosessa Syystä, että se on käytännössä sama laatikko AK 400:sen kanssa. Kaikista harvin laatikko löytyy AMI 8 :n nokalta tai jos haluaa rakentaa niin ottaa perä välityksen LN tai LNA :sta.. sit tulee toooodeeeella harva.. 😉
6.5.2009, 19:28 #150824“Uudempaan” laatikkoon, eli siis 2cv4/6-Acadiane-Ami8 lohkoon kasattuun, on olemassa vain kahta eri perävälitystä. 4.125 ja 3.875 välityksellä olevia. Nelkuissa ja Kutosissa tuota tiheämpää (vissiin sit AK400 Pakussa tuo myös?) ja Ami8 ja Acadiane käyttää tuota harvempaa. Muilla rattailla on sitten tehty ne muut erot niihin…
LN/LNA -laatikon perä ei käy, sen perävälitys kävisi GS:n vaihteistotyyppiin…
Ami6 laatikossa on sitten ollut myös 3.625 välitystä, mutta tämän tällääminen vaatii vähän koneistustöitä…
Aika haluttuja tuntuu olevan nämä, itsellänikään ei enää ole valitettavasti tarjota kun luopumaan mokomista menin…
6.5.2009, 20:09 #150825@Jasu wrote:
Aika haluttuja tuntuu olevan nämä, itsellänikään ei enää ole valitettavasti tarjota kun luopumaan mokomista menin…
Äläs ny, hyvässä käytössä ovat olleet jo 32 000km 😀
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]21.5.2009, 12:15 #150826No nyt olisikin sitten haussa Visa Club-vaihdelaatikko, tai ainakin kytkinkoppa ja pääakseli.. 🙂
Jos jollain on ylimääräisenä niin ilmoitelkaas!
21.5.2009, 17:57 #150827Nyt olisi Ollilla loistomahdollisuus myydä työpöytäni alta visan vaihteisto. Kun ei enää sitä superiakaan ole… 😀 Laatikosta puuttuu kytkinakselin neulalaakeri jonka muuten olen Ollille velkaa.
Edit: ainiin… siitähän puuttuu juurikin ne oleelliset kytkinkoppa ja kytkinakseli… Mutta harva perävälitys on.
21.5.2009, 18:06 #150828@miki wrote:
Nyt olisi Ollilla loistomahdollisuus myydä työpöytäni alta visan vaihteisto. Kun ei enää sitä superiakaan ole… 😀 Laatikosta puuttuu kytkinakselin neulalaakeri jonka muuten olen Ollille velkaa.
Tuo mulle vaan se, vaikka Olli ei haluaiskaan myydä. 😀 Se (PienempiOlli) mulle jo tuolla Visan laatikon osto-topicissa sanoi että Sitroselle vaan… 🙂
-Erkka
22.5.2009, 06:33 #150829Jos joku tarvitsee akuutisti 2cv6:n kytkinkoppaa, jossa on valmiina visan vauntipyörän anturipaikat, niin Siuntiosta löytyy:)
0400 952525
22.5.2009, 18:59 #150830@amikasi wrote:
Jos joku tarvitsee akuutisti 2cv6:n kytkinkoppaa, jossa on valmiina visan vauntipyörän anturipaikat, niin Siuntiosta löytyy:)
0400 952525
Multakin saattaa olla tulevaisuudessa tulossa myyntiin kokonainen kutosen laatikko, jossa vastaava kytkinkoppa.. 🙂
-Erkka
29.5.2009, 11:57 #150831Tiedoksi vain että v-laatikon kytkinkoppa on aina koneistettu runko-osan kanssa
yhteensopivaksi, ja ne tunnistaa päällä olevista meistetyistä identtisistä
numerosarjoista, kuten moottorien lohkotkin. Mittaeroja löytyy siis enemmän tai vähemmän
pituus- ja leveyssuuntaan, käytännössä tietenkin alle millin luokkaa.
Pakun tai ami 8:n perän kun laittaa kutosen laatikkoon saa pidemmän laatikon ja vielä
harvemman kun käyttää ami 6:n perää. Sen saa istutettua kutosen laatikkoon kun
pienen vetopyörän tukilaakeri(alimmainen akseli)holkitetaan: ami 6:n akseli on kaulasta kapeampi
ja siinä käytetty laakeri ulkohalkaisijaltaan pienempi. Itselläni on tällainen kasaamisvaiheessa.
Paksunnosholkki on tehty jostain vetoakselin holkista muistaakseni (kovaa ainesta).
Tietenkin voisi käyttää ami 6:n alkuperäistä laakeria ja koneistaa laakerin ulkohalkaisijalle istuva
soviterengas. Nyt kun mietin niin tämä jälkimmäinen konsti olisi kyllä helpompi–toisaalta edellinen
versio onnistuessaan sisältää tukevamman laakeroinnin. Vaihdelaatikon kuoria voi hitsata haponkestävällä
alumiinilangalla( toimii hyvin erilaisissa alumiiniseoksissa). Muovimuotteja valmistavilla firmoilla saattaa
olla tällaisia vehkeitä. Ja itseasiassa minullakin on alumiinin kovajuottamiseen käyvää lankaa(400celsiusta
lämpötilavaatimus).29.5.2009, 15:00 #150832Näiden mittaerojen takia onkin aina passattava laatikon hammastukset kohdalleen, kun tällaista loodaa lähtee rakentamaan. Pinion ja lautaspyörä ovat myöskin pareittain numeroituja, joten niitä ei tule sotkea eriparien kanssa. Tämä taas siksi, että ko. rattaat ovat valmistettu nimenomaan pareiksi ja koska ovat vielä laatikossa pyörineetkin kahdestaan niin hammastus on todellakin kulunut pariks. Mikäli jommalle kummalle naittaa uutta kumppania niin hammastus saattaa kulua alta aika yksikön käyttökelvottomaksi.
Mutta tuosta alumiinilohkon hitsaamisesta: Jos hitsaa lohkoa tai loodan kuoria niin ne on aina esilämmitettävä! En muista tarkkaa lämpötilaa, mutta näin on. Nimittäin kylmä lohko/kuori imaisee siihen tuodun lämmön ja saumasta tulee täten hauras. Hitsauksen jälkeen lohkon on annettava jäähtyä hitaasti esim. lasivillaan eristettynä tai muuten vetelyn vaara kasvaa. 😉
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B] -
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.