Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Yleinen keskustelu › Pro gradun tekijä pyytää apuasi
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
30.1.2011, 18:00 #126532
Hei!
Teen pro gradu -työtä Turun yliopiston suomen kielen oppiaineeseen. Aiheenani on Citroën 2 CV -pohjaisten kulkuneuvojen nimet ja niiden nimeämisperusteet/-tavat. Jos siis olet antanut nimen kulkimellesi, niin toivon, että voisit vastata alla oleviin kysymyksiin ja täten auttaa tutkimukseni toteutumisessa. Graduni aihevalintaan innoitti perheenjäsen: muutaman vuoden itseäni vanhempi Kiki ent. Tyyssija, vihreä 2CV6-kuljin vuosimallia -77. 🙂
Vastaan mielelläni mahdollisiin kysymyksiin.
Avustasi etukäteen kiittäen
Netta Kedonperä
nnkedo@utu.fi
0407042782Voit vastata kysymyksiin replyämällä tähän topicciin tai lähettämällä sähköpostia ylläolevaan osoitteeseen mielellään 15.3. mennessä.
KYSYMYKSET:
2 CV -kulkuneuvosi malli, valmistusvuosi ja hankintavuosi.
Kulkimesi nimi (jos sinulla on useampia kulkimia, mainitse kaikkien nimet).
Kerro mahdollisimman yksityiskohtaisesti, mistä nimi tuli/muodostui/mihin se perustuu?
Kuka nimen antoi ja koska/missä yhteydessä (heti kulkimen hankittuasi, jossakin tietyssä tilanteessa?)
Millaisissa yhteyksissä (esim. kenen kanssa keskusteltaessa) nimeä käytetään/ei käytetä.
Onko nimi vaihtunut? Jos on, mikä nimi oli ennen? Miksi nimi vaihtui?
Vapaa sana / muita kommentteja aiheeseen liittyen.
31.1.2011, 11:00 #160408Mielenkiintoinen aihevalinta. Intoa vaan gradun tekoon.
Kaikki tietenkin nyt kilvan lähettävät materiaalia, tämähän on tilaisuus josta ei voi kieltäytyä…2.2.2011, 13:17 #160409Vastasin haasteeseen, ja haastan kaikki muutkin mukaan sopivaksi katsomallaan sum.. eik siis jelppimään graduntekijää!
2.2.2011, 17:03 #160410Sinnepä meni postia!
2.2.2011, 20:47 #160411…mää olen saanut jo vastauksenkin…
[size size=10][color color=#000040]2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 » HY72 '66 » Projekti: Dyane '68[/color][/size]
[b][color color=#BF0000]Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. [size size=12](2CV-esite,1956)[/size] [/color][/b]3.2.2011, 08:52 #1604126.2.2011, 17:29 #160413@cuisinier wrote:
Mielenkiintoinen aihevalinta. Intoa vaan gradun tekoon.
Kaikki tietenkin nyt kilvan lähettävät materiaalia, tämähän on tilaisuus josta ei voi kieltäytyä…Kiitoksia! 😀
Vastauksia on tullut jo ihan kivasti, mutta lisää aineistoa vielä tarvitaan.
Ja vastauksellahan ei ole mitään pituusvaatimusta, lyhyet ja ytimekkäät kelpaavat aivan yhtä hyvin kuin perusteellisemmatkin selonteot. 🙂28.3.2011, 18:14 #160414Heippa vielä kaikki foorumilaiset!
Vaikka ensimmäisessä viestissä ilmoitinkin vastausten deadlineksi 15.3., niin vielä voi lähettää nimitietoja ylläolevaan osoitteeseen / foorumin yksityisviestin kautta.
Suuri kiitos jo kaikille vastanneille! 😀-Netta
28.5.2013, 19:59 #160415“Se-sana oli liian vaatimaton kun ilmeni sielun löytyminen kulkimesta”.
Todella upeasti sanottu ja todella upea pre-otsikko gradulle wau !
Lähes 100-sivuinen teos ilmestyi juuri sähköpostiini ja kommentoin heti kunhan
saan tämän ihanuuden luettua lävitse.Terv. MikaVeee
29.5.2013, 11:01 #160416@MikaVeee wrote:
Lähes 100-sivuinen teos ilmestyi juuri sähköpostiini
…kuin myös juuri saapui, hiukan iltalukemista, äkkiä selailtuna tosi hyvän tuntuinen.
29.5.2013, 12:06 #160417Saisikohan sen tekijän luvalla luettavaksi killan arkistoon?
• Citroën-retkikunta "Calypso" • calypso@live.fi •
29.5.2013, 18:42 #160418Siinä todellakin on paljon luettavaa ja sydämmelliset kiitokset Gradun tekijälle, Nettalle. Jos olisin makutuomari, antaisin noin uraa-uurtavasta ja metsästävästä työstä arvosanan 10/10. Sekin vain siksi koska enempää ei voi antaa.
Gradun otsikko saa aina tipan ja hymyn silmäkulmaani, tuosta on taitanut tulla uusi kuolematon slogan sätkäpiireille.
He joita asia kiinnostaa ja haluavat lukea koko teoksen, luulisin Nettan antavan teoksensa luettavaksi. Netta on todella, TODELLA käyttänyt paljon aikaa sätkän historiaan mikä käy ilmi lukiessa gradua.<3 <3 <3 Nettalle, MikaVeee
ja asiasta täysin toiseen mikä ei mitenkään liity Nettan graduun;
Joskus muka AMK:ssa opiskellessani autoinsinjööri-ktekniikkaa, löysin korkeakoulun kirjaston kätköistä gradun missä eräs heppu oli tehnyt fiatin ruiskusta sätkään sopivan ruiskusysteemin. Teho laski muutaman hevoisen, mutta tärkein eli se vääntö, nousi paljon. Lisäksi muistaakseni vaikeat käynnistykset jäivät historiaan eli sätkä käynnistyi aina heti, koska suuttimet syöttivät sylintereihin penttziiniä.
31.5.2013, 14:38 #160419Heipä hei ja vielä kerran mahtikiitokset kaikille tutkielmani valmistumisessa edesauttaneille! 🙂 On ollut ilo huomata, että graduni on otettu lämmöllä vastaan. 🙂
Kauan se siis otti, mutta vihdoin tuli valmista. Työn ja opiskelun yhteensovittaminen altisti myös huolimattomuusvirheille, joita tarkkaavaisimmat lukijat ovat tuoneet esille. Pahoittelut erityisesti Peki-Alille ja Henry VIII:lle!
Erittäin paha moka on lipsahtanut myös otsikkoon. Sitä ei tosin huomannut oikoluvussa avustanut maisteri sen enempää kuin proffakaan. Tekstissä Citroën lienee sentään kirjoitettu oikein. 😉Linkitän graduni tänne, kunhan selvitän yliopiston byrokraattisen prosessin. Jos joku ei malta odottaa siihen asti, niin gradun saa luettavakseen lähettämällä viestiä osoitteeseen nnkedo@utu.fi. 🙂
Aurinkoisia ajokelejä kaikille! 🙂
Netta K.
VTM, FM17.6.2013, 06:41 #160420Oheinen linkki vie gradun luokse.
https://www.doria.fi/handle/10024/90958″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Terkuin
Netta K.17.6.2013, 07:06 #160421Joku synopsis tuosta kerholehteemme olisi mahtava!
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.