Etusivu › Foorumit › Päävalikko › 2cv-projektit › Projektinimi: PROJEKTI 2cv6 vm.1977
- Tämä aihe sisältää 47 vastaukset, 15 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 8.3.2023 at 12:21 S.Itruuna toimesta.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
9.9.2008, 16:28 #124425
Päivämäärällä 7.9.2008 minusta tuli viimeinkin rättärin omistaja!
http://flickr.com/photos/sannahaakana/2756245045/PROJEKTI siirtyy tulevan viikonlopun aikana trailerikuljetuksella Vaasan seudulta Helsingin ytimeen ja talliin (avaimet saan tänään).
Pääruuvarin, eli Epun, suunnitelma kuuluu näin: ensin puretaan (=räjäytetään) ja sen jälkeen kasataan takaisin. 😀 Allekirjoittanut heiluu remontissa mukana sen minkä osaa ja viimeistään väreihin, sisustukseen yms. otan vahvasti kantaa! Todennäköisesti oranssi väri lähtee ja jotain muuta tulee tilalle…
Kertoilen edistymisestä, lähettelen kuvia ja todennäköisesti myös muilla palstoilla tullaan kyselemään vinkkejä, toimintaohjeita sekä henkistä tukea tulevan talven aikana.
Antakoon Pyhä Andreas meille voimia tulevaan!
-sanna-
9.9.2008, 17:39 #147167Ja tuolta killan Arkisto osiosta löytyy hyviä ohjeita muun muassa siellä on Teemu Eerolan korjauskirja jossa hyvät korjaus ohjeet myös saatavilla… 💡 😉
Ja kyllä niitä täällä keskustelunkin puolella löytää,, kun utelee… Myös Hesassakin osaavia kavereita asustelee…. 😉
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂9.9.2008, 20:29 #147168Muutaman viikon sisällä suoritan Espoossa rungonvaihdon talvikulkimeemme, joten silloin on oiva tilaisuus nähdä pikakelauksella melko kattava pura-kasaa -toimenpide.
Jos talli sijoittuu työmatkani varrelle (käpylä-punavuori), niin poikkean mielelläni ihmettelemässä 😀 .
Onnea projektille!14.9.2008, 17:27 #1471697 tuntia vietettiin tallilla ja paljon saatiin aikaan. Päivän tavoitteena oli tutustuttaa mekaanikko Eppu sitikoiden maailmaan sekä opastaa Sanna purkamisen aakkosiin. Tutustuminen aloitettiin seuraavanlaisista asioista: tästä vivusta kun vetää… näin avataan konepelti… takapenkki irtoaa näin… 😀
Purkutilanteeseen voitte tutustua http://www.flickr.com/photos/sannahaakana/sets/72157607263115062/
Valitettavan paljon ruostetta ja korvattavia osia – näihin palaamme myöhemmin.
-sanna-
14.9.2008, 17:48 #147170Otahan tosiaan kuvia myös ennen kuin irrotat osia, jotta osaat koota sitten kun sen aika on. Yllättävän helposti käy niin, että ei kasausvaiheessa tarkasti muistakaan, miten jokin paikka kuuluu olla ja millaisilla pulteilla palikka oli kiinni.
14.9.2008, 17:54 #147171Ei paha, siitä se lähtee. Helposti tosta kulkimen laittaa 😀
Vain köyhillä on kiire.
14.9.2008, 18:08 #147172@amikutoseeni wrote:
Otahan tosiaan kuvia myös ennen kuin irrotat osia, jotta osaat koota sitten kun sen aika on. Yllättävän helposti käy niin, että ei kasausvaiheessa tarkasti muistakaan, miten jokin paikka kuuluu olla ja millaisilla pulteilla palikka oli kiinni.
Näin olemme tehneetkin – niitä kuvia ei vain jaksa laittaa koko kansalle näytille. 😀
15.9.2008, 15:06 #147173Seuraan mielenkiinnolla projektiasi. Mulla saman ikäinen ja juuri mahdutin talliin tarkoituksena myös käydä läpi hieman, ei kuitenkaan noin perusteellisesti.
Kerkisin jo ajella kesäkuun alun jälkeen 3200 kilsaa.
Värkkäsin omaani juuri savun harmaasta pleksistä häikäisysuojat, mutta jouduin käyttämään yhtenäistä tankoa pidikkeenä vanhasta lasten sängystä.
Jos saat jostain uudet häikäisysuojat, voisin sulle jotain hyvittää noista vanhoista, kun tarttisin pelkät raudat. Muuten ei nimittäin onnistu tuo sisältä avattavan ja suljettavan kattomekanismin laitto, kun tulee se nykyinen tanko tielle.
Onnea projektiin ja mikäs siinä kun on se Eppu kädenjatkona.
28.9.2008, 17:17 #147174Eilisen http://www.suomen2cvkilta.fi/forum/viewtopic.php?t=4081 innoittamana meidän projekti “hajosi atomeiksi” tänään. Runko, kori ja moottori ovat nyt irroitettu toisistaan…
Jännittävältähän se runko kaikessa komeudessaan (ruosteessaan) näyttää! Korin ruosteiden kanssa tulee myös älyttömän paljon tekemistä talven aikana – luultavasti Sannakin oppii hitsaamaan! 😀
28.9.2008, 21:39 #147175Näyttää niiiiin tutulta…:shock: Mutta kun putsaa ja tarkistaa rungon ryhdin, niin siitä se lähtee. Ja jos akselipultit katkeaa, meillä on siihen työkalu. Faija oli irroittanut ne 6 katkennutta pultintumppia sillä aikaa kun minä hörpin aamukahvini. Oli kiva tulla tallille kun pääsi suoraan nostelemaan akseleita paikoilleen. Eikös teillä ole eläkeläissukulaisia joilla pysyy työkalut käsissä? 😀 Tsemppiä, ja soitelkaa joskus kun olette tallilla, niin tulen moikkaamaan.
1.10.2008, 16:27 #147176…sekä yleistä ihmettelyä.
Kesälomaansa viettävä Eppu pääsi käyttämään rälläkkää taka-akselin kiinnityspultteihin… Ei irronnut kipinöistä huolimatta! Eikä irronnut etuakselikaan – kaksi pulttia meni poikki ja kaksi tuli kaunisti kokonaisena ulos. 😀
http://www.flickr.com/photos/sannahaakana/2905177144/
Allekirjoittanut rapsutteli likaa ja öljyä ja muuta ällöttävää rungosta irti. Aika hiljainen päivä.
1.10.2008, 21:37 #147177Nyt kun noita rojekteja tuntuu näin sykyisin ja talvella olevan joillakin menossa…
Niin laitampa tähän yhden vinkin miten jalkatilan pellit olisi viisasta hitsailla paikoilleen korin ollessa rungon päällä,,
että ei tule ikäviä mittavirheitä jotka on sitten ikäviä korjailla kun asentaa koria rungolle lopullisesti valmiina… 💡 😉Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂5.10.2008, 14:03 #147178Kolmen päivän taistelun jälkeen etuakseli saatiin vihdoinkin irti rungosta. Kauhea homma!!!
Rungon osalta hommat jatkuvat varmaankin hiekkapuhalluksella ja sen jälkeen ruostuneita peltejä vaihtamalla. Hitsikone on ostoslistalla…Muuten osasia irroitellaan vielä muutaman työpäivä ajan, korissa on vielä kiinni mm. ikkunat ja muuta sälää. Pian päästään ostelemaan varaosia! 😀
5.10.2008, 14:33 #147179Se kuskin penkki kannattaisi ehkä hitsata kokoon ja samalla vahvistaa siitä katkeamiskohdasta. Penkkejähän saa toki uusiakin, mutta tuo kohta on akilleen kantapää noissa erillisissä penkeissä, eli vahvistamalla saa periaatteessa paremman kuin uusi…. 🙄
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]5.10.2008, 14:39 #147180@Akaile wrote:
Se kuskin penkki kannattaisi ehkä hitsata kokoon ja samalla vahvistaa siitä katkeamiskohdasta.
Alkuun ajateltiinkin korjata, mutta suunnitelma alkoi tänään hiukan epäilyttää…
Ko. penkkin on hitsattu juuri tuosta mutkakohdasta jo ainakin pariin otteeseen aikaisemman käyttäjän toimesta sekä siihen on ymmärtääksemme lisätty tukipalojakin
– näinköhän se meidän hitsaamisella paremmaksi tulisi…? 😕Mietitään vielä.
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.