Etusivu › Foorumit › Päävalikko › 2cv-projektit › Projektinimi: PROJEKTI 2cv6 vm.1977
- Tämä aihe sisältää 47 vastaukset, 15 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 8.3.2023 at 12:21 S.Itruuna toimesta.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
4.8.2009, 19:24 #147196
Projekti on taas työnalla ja nyt tiedustelisin tietäisikö kukaan mistä hommata pääkaupunkiseudulta peltiä (edullista) hitsaustöihin? nyt ei riitä a4 koon pellin pala vaan hieman suuremmasta olisi kyse. heti en tattarisuolta löytänyt.
7.8.2009, 18:15 #147197@Eppu wrote:
…mistä hommata pääkaupunkiseudulta peltiä (edullista) hitsaustöihin? nyt ei riitä a4 koon pellin pala vaan hieman suuremmasta olisi kyse…
Se isohko pellinpala puuttuu tästä > http://www.flickr.com/photos/sannahaakana/3798662876/” onclick=”window.open(this.href);return false;
7.8.2009, 18:22 #147198@Akaile wrote:
Ei taida Suomessa vielä lentorättäriä olla 😀 😉
Ei saisi sitten enää B-kortilla ajella… tarttis lentolupakirjan? 🙂
29.10.2009, 11:44 #147199Meille tuli tuossa kuukausi sitten uusi runko ihan Saksasta asti… insinööri halusi nopeuttaa projektia. 😉
http://www.flickr.com/photos/sannahaakana/3978662785/” onclick=”window.open(this.href);return false;
12.12.2009, 17:50 #147200Ensimmäinen osa maalattu! Insinöörin – Epun – oli pakko päästä kokeileman uutta maalia ja maalattiin se pala joka tulee tankin yläpuolelle ihan testimielessä. Samalla hiekkapuhallukseen menevät pikkuosat kerättiin läjään.
http://www.flickr.com/photos/sannahaakana/4178625521/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Toivotaan nyt, että maali tekee sen minkä lupaa… 😀
12.12.2009, 19:05 #147201Hitaasti hyvä tulee….mihinkäs veitte puhallukseen…olis mulla puhallusta vailla oleva akselisto..
12.12.2009, 22:41 #147202Pari kontaktia on, katsotaan kuka huolii meidän “rojut”… 🙂 Kerrotaan kun asiat varmistuu ja nähdään mitä työnjälki on.
13.12.2009, 09:21 #147203Kannattaa harkita soodapuhallusta ainakin peltiosille. Se on hellävaraisempi menetelmä. Hiekkapuhallus tekee pinnan karkeaksi ja vie aina hieman metallia mukanaan.
13.12.2009, 12:22 #147204Ja joskus vie hieman enemmänkin metallia mukanaan, mikäli puhaltaja ei osaa varoa ohutta tavaraa. Sekä lokareiden kohdalla on suuri vaara puhaltaa muodottomiksi ko. ulokkeet.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]24.1.2010, 13:28 #147205Oho! Haeskeltiin loppuvuodesta 2009 puolitosissaan projektille uutta, kätevämpää ja myös edullisempaa tallia… Vahingossa sitten ihastuttiin kokonaiseen taloon (on siinä se tallikin) ja ostimme meille kaikille uuden kodin Espoon Karhusuolta… 😯 Edullisempikin tallipaikka oltaisiin varmaan löydetty! 😀
http://www.flickr.com/photos/sannahaakana/4299741245/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Kuvassa myös meidän liikenteessä oleva Citroen – tällä se rättäriprojektikin aikanaan siirtyy Helsingistä Espooseen. Paljon on talossa työtä, joten on hetkeksi pakko laittaa jäihin muut työmaat. Palailemme asiaan… 🙂
Lumisin terveisin, Sanna ja Eppu.
p.s Jos forumin väestä löytyy sähkösuunnittelijaa (taloon) niin meillä olisi sinulle ehkä käyttöä. Laitahan YV tulemaan…
19.2.2010, 07:50 #147206http://karhusuo.blogspot.com/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Tuolla siis voi seurailla meidän uutta projektia.
3.6.2012, 08:38 #147207Taloprojekti etenee… ja kaikkien (ei vähiten meidän) yllätykseksi myös rättäriprojekti on nytkähtänyt eteenpäin!
Kun tämä talo ostettiin, päätettiin ihan yksissä tuumin ettei rättärin kanssa ole nyt ainakaan seuraavaan 5 vuoteen mikään kiire – yksi iso projekti kerrallaan riittää meille. Sattumien kautta nyt kuitenkin on projekti ulkoistunut – sairaslomalla oleva sukulaismies pyysi näperreltävää ja meillähän sitä oli. 😀
Osia on tässä vähä kerrallaan viety Vaasaan ja sieltä saatiin nyt viime viikolla kasattu, kunnostettu ja toimiva moottori. Tämä yksilö on 602 kuutioinen, tässä kyseisessä rättärissä jo ennestään ollut. Rättärihän on isäni vanha ja käsittääksemme tämä moottori on tähän kulkimeen järjestysnumerolla 2. Kärjetön sytytys ostettiin Sitroselta ja on myös asennettuna paikoilleen. Pakoputkikin ensimmäiseen äänenvaimentimeen asti on kunnostettu ja lämmönvaihtimet rakennettu uudelleen.
http://www.flickr.com/photos/sannahaakana/7325344924/” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/sannahaakana/7325347748/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Uutta näperreltävää meni taas Berlingon takakontillisen verran – kuvassa olevien osien lisäksi pakattiin ainakin kuskinpuolen molemmat lokasuojat ja vetoakselit.
http://www.flickr.com/photos/sannahaakana/7325350062/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Kiirehän tässä ei ole kenelläkään minkään suhteen. Loppu rättäriprojektista odottelee edelleen meidän projektitalon autotallissa ja kunnostettua osaa tulee sitä mukaan kuin sairaslomalainen jaksaa tehdä. Suuressa kiitoksessa elellään ja mielellään tarjotaan turhautuneelle miehelle puuhaa. 😆
http://www.flickr.com/photos/sannahaakana/7325352456/” onclick=”window.open(this.href);return false;
-sanna-
p.s. Meillä on edelleen se vanha runko retajamassa – viime viikolla se siirrettiin autotallista ulkosäilytykseen ja menee seuraavan remonttiroskakuorman kanssa Ämmässuolle. Laitan vielä ilmoituksen “annetaan” -palstalle, josko jollekin kelpaa…
3.6.2012, 12:46 #147208Olisipa ilo laittaa noin siisti paketti konehuoneeseen.
4.6.2012, 13:07 #147209Luulenpa, että kun me joskus siihen asti projektissa päästää, meilläkin on hymy huulilla. 😀
6.6.2012, 12:20 #147210Pala palalta ja osa osalta … joskus vielä valmistakin tulee kun ruokahalu kasvaa syödessä.
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.