Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Pyyhkimien katkaisin

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 10 viestiä, 16 - 25 (kaikkiaan 25)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #130781

    Minä kyllästyin koko mittaristoon ja tein alumiinilevystä tuon (joku vanha radion kansi) missä kantatut reunat. En ole katunut hetkeäkään. Tuli tilaa ja selkeyttä. Mittaristo painoi varmaan 15cm alemmaksi, siihen mahtuu kokoelma kytkimiä ja toi monitoimivipu on käytön kannalta upeassa paikassa (jos se ei selviä tosta kuvasta, niin sen vivun yläosa on lähes ratin tasalla, eikä käsiä tarvitse irroittaa ratista), lämpömittari mahtui mukaan, mittaristo pysyy myös tukevasti kiinni ja on jämäkkä. Nopeusmittarin tai vaijerien tai johtojen vaihdot tms. sujuu hetkessä (toisin kuin vakiossa, varsinkin isokätiset tietää) ja se sopii mielestäni jopa paremmin tyyliin kuin alkuperäinen.
    Nop. mittari on muuten amista ja V/fuel mittarit on Dyanesta.
    Mm. halpamalleihin ja vanhukseen on saatavilla mittaristo, missä nopeusmittari uppoaa myös sinne sisään, mutta ilman laajennuksia ne on ahtaita ja nopeusmittari surkea, verrattuna tohon isoon ja selkeään normaalimittariin.
    Sitä tarkoitan että viikset voi olla tiellä tiellä, kun esim. vasemmalla puolella jo vilkunkatkaisija on tiellä autoon/sta noustessa pitkäkinttuisilla
    (Tuon vilkunkatkaisijan saa helposti rikki jos sitä ei ota aktiivisesti huomioon).
    Oik. puolella lisäviiksi on helposti esteenä muihin kytkimiin pääsylle.

    #130782

    No joo kyllä kaikki releet on joutavanpäiväisiä, lisäävät vaan tiellejäämisen riskiä. Näin kesäkulkijana olen sitä mieltä, että sätkä ei tarvitse vettäkään siellä pissapoikasessa, pyyhitään silloin kun sataa.

    Hannu Keinänen

    #130783

    Niin, nämä ns. parannukset ovat mukavia silloin kun kuljin on jatkuvassa eikä vain satunnaisessa viikonloppukäytössä. Onhan sitä tullut laitettua kaikenlaista tarpeetonta lisävarustetta Dyaneen, joita ilmankin varsin hyvin pärjäisi.

    Esim. radio-ohjattu keskuslukko. Mukavahan se on, ainakin kun joutuu availemaan ja sulkemaan ovien lukkoja useita kertoja päivässä. Helpottaa käyttöä. Kuuluu sarjaan “oli osat kotona, pitihän se kokeilla saako ne käymään”.

    Sama koskee nopeusmittaria, joka on myös BX:stä lähtöisin. Vaijeri käy suoraan mittariin, mutta sitten alkoi hankaluudet. Vaijeri pyörii n. kaksi kertaa nopeammin sätkässä kuin beksissä, joten mittarinopeudet olivat aika huimia. Yli 200km/h mittarinopeus oli helppo saada… Helpointa tässäkin olisi ollut palata takaisin vanhaan, mutta kaikki minut tuntevat tietävät että en kulje yleensä helpointa tietä. Joten rakensin pienen alennusvaihteen nopeusmittarin juureen, joka pudottaa vaijerin nopeuden sopivaksi. Aiemmasta radio-ohjattavilla autoilla kilpailusta oli tässä sikäli apua, että nurkkiin oli jäänyt paljon pieniä rattaita, kuulalaakereita yms tarpeellista.

    Mitä järkeä edellä mainituista sitten on? No, mieli on hyvä kun saa laitteet toimimaan. Käden taidot ja ajatuksellinen ongelman ratkaisukyky paranee. Tarkoituksena ei missään tapauksessa ole “Elwistellä” varusteilla, vaan syyt rakennelmiin ovat edellä kuvatun kaltaisia.

    Terveisin nimim. “älä häiritse, nero näprää”

    #130784

    Jasu: olisko toteutuksesta olemassa sähköisiä kuvia? Ostin viimekesänä tarpeelliset laitteet keskuslukituksen asennukseen, mutta se jäi hieman kesken. Varashälytys on toiminnassa, mutta solenodit on asentamatta. Ja liiketunnistin kattoa varten pitäisi myös laittaa.

    Mielessä on kyllä suunnitelma kohtuullisen näkymättömään asennukseen, mutta aina voi saada uusia ideoita toisilta.

    #130785

    Muista, että jasulla on dyane ja dyanen ovien etulyöntiasema piilottamiseen 😉

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #130786

    Joo, Dyaneen sopii osat liian helposti piiloon… Keskuslukon osat ovat peräisin,yllätys yllätys, beksistä. Johtosarjoineen kaikkineen. Varashälytin ohjaa beksin boksia, varashälyttimen kytkentää piti hieman muokata, se kun ei sellaisenaan osannut ohjata mitään( lue: lisää haastetta). Onhan se vitsikkään näköistä parkkipaikalla, kun valot vilkkuu ja lukot aukeaa moottorien säestämänä! Vielä kun takaluukkuun jaksaisi rakentaa lukituksen… Toteutustapa on jo selvillä, muta kuljin on kaukana talvipesässä. Asian tekee hankalaksi, kun on omavalmistepukama Dyanen luukussa Rittalin sähkökaapinlukituksilla.

    Sähköiset kuvat löytyy beksin korjaamokirjasta, kaikki keskuslukkoon liittyvät osat löytyy myös kotoa. Voisin vaikka myydä kokonaisen sarjan johtosarjoineen… Vielä löytyy parin auton verran ko. osia…

    2CV on hieman hankalampi tapaus toteutuksen kannalta, oviverhoilun alle ei oikein tahdo saada sopiman mitään. Toivottavasti kesällä näkee toteutuksen! Voidaan vaikka verrata toteutustapoja?

    Niin, ja jospa kesällä olisi jo ruisku kaasarin tilalla… Eipähän tarviis enää nykiä ryyppyä. Ehkä taloudellisuus paranee, sen näkee sitten… Kaikkea sitä piru hullulla teettääkin… 😛

    #130787

    Tietoa löytyy ruiskun laitosta 2cv:n koneeseen täältä, siitä on olemassa dynokäyrää tms.
    Käytännössä kulutus tippuu, teho ei paljoa nouse.

    #130788

    Onnistuuko laittaa tietoa vaikka suoraan sähköpostiin? Alkaa kiinnostaa aina vaan enempi… Paikalla on käymässä myös kaveri ulkomaalta, joka on asentanut Haltechin ruiskulaitteet sätkään! Kehuu kovasti kyseisten laitteiden toimintaa, ainoa haittapuoli on hinta, n. 2000€

    Sähköposti: 78192@batman.jypoly.fi

    #130789

    Tiedot ei ole minulla, mutta voin kysyä siltä kenellä ne on.
    Saattaa kestää joitakin viikkojakin.

    #130790

    😆 Hei!

    Vaikka tämä ei nyt myyntiosasto olekaan
    niin multa kuitenkin löytyy AX:n ja BX:n monitoimikytkimet
    (lue: valo- ja pyyhinkytkimet, siis viikset).

    Eli siitä vaan kokeilemaan. Haynesin manuaaleista löytyy
    kytkentäkaaviot, joista saa kopiot samaan pakettiin.

    Hinnasta sovitaan.
    (ellen sitten itse innostu “virittelemään” 🙄 )

    the.m
    0445581914
    Vantaa/Lahti

Esillä 10 viestiä, 16 - 25 (kaikkiaan 25)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.