- Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 3 viestiä, 1 - 3 (kaikkiaan 3)
Esillä 3 viestiä, 1 - 3 (kaikkiaan 3)
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.
Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › <raidetangon säätöholkkien ja klemmarien asento
Aurauskulmien säädön yhteydessä törmäsin monenlaiseen infoon koskien säätöholkkeja ja niiden kiristysklemmareita. Eli :
1. Säätöholkin uran ja klemmareiden uran tulee olla samassa kohdassa.
2. Säätöholkin ura ja klemmareiden ura EI saa olla samassa kohdassa.
3. Säätöholkin uralla ja klemmareiden uran kohdalla ei ole merkitystä, kunhan eivät ole vastakkaisilla puolilla.
Joten, onko loppujen lopuksi sama, missä asennoissa kyseiset palikat ovat suhteessa toisiinsa? 🙄
Minä olen jostain syystä aina laittanut ne samaan kohtaan,, eli vaihtoehto yksi.. 😯
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂
Muinoin kultaisella 90-luvulla eräässä sätkässä oli GS:n vanteet sellaisenaan ja niissähän ET eroaa sätkän vanteesta 12mm. Aurauskulmien säätö sattui juuri sellaiseen kohtaan, että säätöholkin klemmari osui vanteen kehän linjalle. Klemmari käänneltiin parempaan asentoon ja ajettiin kymmeniä tuhansia kilometrejä. Eli ei juurikaan ole merkitystä sillä sijainnilla, kunhan holkki kiristyy. Itse kyllä asettelen yleensä klemmarin aukon halkion kanssa linjaan, mutta se johtuu vain siitä, että näin on ollut purkamissani tehdasasennetuissa raidetangoissa aina. Siispä enemmän kosmeettinen linjaaminen kuin kiristyksen kannalta oleellinen. 😐
Nämä säätöholkit kannattaa sitten kasata erittäin runsaan rasvan kanssa, jälkikiristää joidenkin satojen kilometrien kuluttua ja hankkia haitarisuojakumit niiden päälle. On meinaan melkoisen huokeat säätää kymmenenkin vuoden päästä 😯
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]
Copyright © 2023 | Suomen 2CV-Kilta ry | Tietosuojaseloste